مدیرعامل آبفا کشور:طرح‌های فاضلاب خوزستان دردولت سیزدهم سرعت گرفته است

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 آذر 1400 | 23:53 ب.ظ
مدیرعامل آبفا کشور:طرح‌های فاضلاب خوزستان دردولت سیزدهم سرعت گرفته است زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب اهواز با اولویت و به صورت ویژه در سطح ملی پیگیری می‌شود گفت: اجرای طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم سرعت زیادی گرفته است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمیدرضا جانباز روز […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب اهواز با اولویت و به صورت ویژه در سطح ملی پیگیری می‌شود گفت: اجرای طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم سرعت زیادی گرفته است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمیدرضا جانباز روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ اهواز در گفت و گویی  افزود: در نشستی که برای نهایی کردن مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان با حضور معاون اول وی برگزار شد، اعتبارهای خوبی برای تکمیل طرح‌های فاضلاب خوزستان از جمله اهواز تخصیص داده شد که با تخصیص آن می‌توان گره فاضلاب اهواز را باز کرد.

وی، با اشاره به آب گرفتگی شدید معابر اهواز در بارندگی‌های سال های گذشته ادامه داد: با تاکید رییس جمهور و وزیر نیرو توجه ویژه‌ای برای اجرای کامل شبکه فاضلاب و حل معضل آب گرفتگی معابر اهواز در سطح ملی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور، گفت: اصلاح، تعمیر و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ نقطه در قالب اجرای طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز از چند ماه گذشته عملیاتی شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها و اقدام انجام شده برای به روز رسانی و فعال سازی تمام ایستگاه های پمپاژ، مشکل آب گرفتگی معابر این شهر در بارش‌های پیش رو به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ در سطح شهر اهواز وجود دارد که به دلیل معیوب بودن پمپ‌ها، خراب بودن تجهیزات برقی و زیرساخت این ایستگاه‌ها در بارندگی‌های سال‌های گذشته بخشی از این ایستگاه‌ها امکان به کارگیری در زمان وقوع بارندگی را نداشت.

جانباز افزود: این ایستگاه‌های پمپاژ ظرفیت ۲۸۷ پمپ را دارند که در ماه‌های گذشته پمپ تمام این ایستگاه‌ها تعویض، اصلاح و یا تعمیر اساسی شدند ضمن اینکه تعداد زیادی پمپ ذخیره برای مواقع بحرانی فراهم شده است که با این اقدام‌ها امیدواریم مشکل آبگرفتگی معابر در اهواز در بارندگی‌های پیش رو به حداقل برسد.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از معابر سطح شهر اهواز گفت: با وجود ثبت بارش ۲۰ میلیمتر در ۲ روز گذشته، آبگرفتگی جدی در شهر اهواز ناشی از اختلال در شبکه فاضلاب و آبگرفتگی در نقاط اصلاح شده، مشاهده نشد که این نشان از موثر بودن اقدام‌های انجام شده در ماه‌های اخیر بود.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور، ادامه داد: مسطح بودن و از طرفی توسعه نیافتن شبکه آب‌های سطحی اهواز موجب شده که همچنان برخی مناطق این شهر در هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی شوند ولی موضوع مهم در بارندگی اخیر این است که در نقاط اصلاح شده شبکه فاضلاب که از جمله نقاط بحرانی آبگرفتگی در بارندگی‌ سال‌های گذشته بودند، در این بارش‌ها به خوبی عمل کردند.

جانبار، با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان و کشور به حداقل رسیدن آبگرفتگی معابر اهواز در بارش‌های پیشرو است، گفت: تیم‌های متعدد عملیاتی در سطح خوزستان و اهواز برای رفع مشکل آب گرفتگی معابر ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه اهواز نیازمند احداث شبکه مجزا برای دفع آب‌های سطحی است، ادامه داد: حداکثر ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز ۷۰۰ هزار مترمکعب است به همین دلیل در صورت بارش شدید و پر حجم باران به طور قطع این شبکه جوابگوی دفع آب‌های سطحی این شهر نیست.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور، با بیان اینکه سامانه بارشی باران که از ۲ روز گذشته وارد خوزستان شده نقاط مختلف این استان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: این بارندگی به ویژه در نقاط شمالی استان با توجه به کم آبی ماه‌های اخیر امید بخش است.

به گزارش ایرنا، اصلاح، تعمیر و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ نقطه در قالب اجرای طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز از چند ماه گذشته عملیاتی شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مدیران شرکت آب و فاضلاب خوزستان و کشور ابراز امیداوری کرده‌اند که در بارندگی‌های پیش رو مشکل فاضلاب اهواز به حداقل برسد.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده و طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار