ضرورت حفظ معاونت های بومی در شهرداری اهواز

آقای شهردار!خوزستان با میلیونها نیروی زبده،آیا نیروی متخصص ندارد؟!ضرورت حفظ معاونت های بومی در شهرداری

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 23:35 ب.ظ
آقای شهردار!خوزستان با میلیونها نیروی زبده،آیا نیروی متخصص ندارد؟!ضرورت حفظ معاونت های بومی در شهرداری زمان مطالعه: ۴ دقیقه آقای شهردار!خوزستان با میلیونها نیروی زبده  آیا نیروی متخصص ندارد؟!ضرورت حفظ معاونت های بومی در شهرداری به نیروهای کارآزموده استان کم لطفی نکنید اعتدال نخبگان-داریوش بهارلویی :اهواز کلانشهری متفاوت با سایر کلانشهرهای کشور است . ممکن است در برخی مشکلات شهری مانند آنها باشد و بتوان قرابت هایی بین این شهر و سایر شهرهای بزرگ […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آقای شهردار!خوزستان با میلیونها نیروی زبده  آیا نیروی متخصص ندارد؟!ضرورت حفظ معاونت های بومی در شهرداری

به نیروهای کارآزموده استان کم لطفی نکنید


اعتدال نخبگان-داریوش بهارلویی :اهواز کلانشهری متفاوت با سایر کلانشهرهای کشور است . ممکن است در برخی مشکلات شهری مانند آنها باشد و بتوان قرابت هایی بین این شهر و سایر شهرهای بزرگ ایران یافت. اما دارای المان ها و ویژگی های خاصی است که آن را منحصر بفرد اگر نگوییم اما ویژه و نشان دار می کند . همین عبور رودخانه سیل خیز و  بزرگ کارون از میان شهر یکی از دلایل تفاوت می باشد. اما فقط رودخانه نیست که آن را متفاوت کرده نوع اقلیم خشن منطقه , بافت چند پارچه فرهنگی و یادگارهایی از زمان جنگ که اثراتی ماندگار بر شهر داشته به همراه اهمیت ویژه اقتصادی از سایر مواردی است که به ویژگی های این کلانشهر می افزاید.

بسیاری از مردم شهر و کارشناسان معتقد بر آن هستند که نام کلانشهر بر اهواز اندکی سنگینی می کند. چرا که باید ویژگی هایی داشته باشد که به هر علت فاقد آن است .این موضوع اهمیت شهرداری را در این منطقه بیشتر بیان می کند . چرا که علاوه بر نگهداری شهر نیاز است با اجرای طرح های متفاوت اهواز را به استانداردهای یک مرکز استان و شهر بزرگ نزدیک سازد . هم عقب ماندگی ها را جبران کند و هم به توسعه و رونق و زیبایی شهر بیفزاید. هر چند در این مسیر تنها شهرداری نیست که باید فعالیت کند و سایر سازمان ها نیز دارای نقش و وظیفه هستند . تمامی این گفته ها برای آن است که بگوییم انجام کارهای مهم آدمهای مهم و کار بلد نیز نیاز دارد. این افراد نه تنها باید کار بلد باشند که لازم است شهر و استان خوزستان و تعاملات اجتماعی منطقه را نیز درک کرده و به آن آشنا باشند .مدیرانی و مسئولین بومی که ضمن تسلط بر کار , راه و رسم شهر و فرهنگش را بشناسند.بویژه آنکه خود شخص شهردار به هر علت آشنا با این منطقه نیست . نکته دیگر انتخاب مدیران بومی از درون سیستم حق طبیعی تمامی افرادی است که در اینجا مشغول به فعالیت هستند. نیروهایی که با تمام نداری ها و سختی های زندگی در استان محروم خوزستان ساخته و برای اعتلا و آبادانی آن به هر اندازه که مقدور بوده تلاش کرده اند . در نتیجه هیچ علت منطقی برای عدم گزینش آنها وجود ندارد. می توان با شایسته گزینی و جستجو در لایه های مختلف پرسنل خود شهرداری , چهرهایی کاملا موجه و کارآزموده یافت که سکان هدایت بخش های مختلف را با خیال راحت به آنها سپرد. اینکه شنیده میشود شهردار بدنبال چهره ها و نام های جدید خارج از استان است همانقدر عجیب به نظر می رسد که فکر کنیم هیچ فرد مناسب و کاردانی در این شهر و استان ۵ میلیونی یافت نمی شود . 

این امر کم لطفی و اشتباهی استراتژیک برای شهردار و شورای شهر محسوب میگردد. قصد بر این نیست که دایره انتخاب شهردار را تنگ کنیم اما حتی گزینش از افرادی که فقط شناسنامه خوزستانی دارند اما به هر علت ساکن اینجا نبوده اند  نیز امری است که جای سوال و اما و اگر دارد .

شهردار باید تمامی تلاش خود را معطوف به یافتن افرادی کند که هم اکنون و حداقل در یک دهه سخت گذشته استان , اینجا ساکن بوده و پا به پای محرومیت هایش زندگی کرده اند.  این امر نه مخدوش کننده شایسته سالاری است و نه امری است محال و ناممکن . اتفاقا عین شایسته محوری در گزینش و میسر است .

امیدواریم شهردار محترم اهواز ضمن داشتن برنامه های مفید برای بهبود کیفیت خدمات شهری با تکیه بر جوانان و خوشفکران استانی امور و نقشه های خود را پیش ببرند . قحط الرجال که نیامده ما بدنبال ورود متخصص و مدیر از جایی باشیم . در این مجال خوب است اشاره ای نیز به وجود نیروهای تحصیل کرده و کارآزموده در بانوان شهر کنیم  که در شهرداری نیز می توانند منشا خدمات گردیده و موفق عمل نمایند . در این مجموعه بزرگ عدم انتخاب کم لطفی معنادار به نیروهای استان است.

آقای شهردار خواهش میکنیم وقت خود را به حواشی و چنین اقداماتی ندهید ما در خوزستان به اندازه کافی مدیر و نیروی کارآزموده داریم . امیدواریم که در آینده به جای شنیدن چنین گفته ها و گمانه هایی ,  گزارش پیشبرد امور را از شما و روابط عمومی شهرداری بشنویم. موفق و موید

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار