کمک نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع تنش آبی خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 17:58 ب.ظ
کمک نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع تنش آبی خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: در تنش آبی اخیر، نظام جمهوری اسلامی به داد مردم رسید و اعتبارات خوبی ابلاغ شد تا مشکلات حل شود. به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست رئیس جمهور با شیوخ و سران عشایر خوزستان که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: در تنش آبی اخیر، نظام جمهوری اسلامی به داد مردم رسید و اعتبارات خوبی ابلاغ شد تا مشکلات حل شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست رئیس جمهور با شیوخ و سران عشایر خوزستان که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در دومین روز کاری دولت تصمیم گرفته شد که اعضای هیات دولت برای حل مشکلات استان سرزده به خوزستان بیایند.

وی افزود: ما از رئیس جمهور خواهش کردیم به دلیل مسائل کرونا به چند منطقه بروند و بعد از بزرگان درخواست کردیم که در جلسه‌ای گرد هم آیند تا مشکلات را در حضور رئیس جمهور مطرح کنند.

استاندارخوزستان بیان کرد: از رئیس جمهور به دلیل عنایت و بزرگواری به استان خوزستان، نهایت تشکر را دارم. اقوام مختلف ساکن در خوزستان در ابعاد مختلف نظام نقش بسیار ارزشمندی داشته‌اند. خوزستان ترکیبی از اقوام ارزشمتد و علاقه‌مند به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که تابع اوامر مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: این اقوام در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند که نشانه وفاداری عشایر به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سلیمانی‌دشتکی گفت: خوزستان به دلیل جنگ و مشکلات جوی و حوادث غیر مترقبه، از توسعه عقب مانده است. نظام تلاش بسیاری در استان خوزستان انجام داده است، اما با این وجود، نرخ بیکاری مشهود و بالاتر از نرخ متوسط کشوری است و خانواده‌ها از این بابت نگران فرزندان خود هستند.

وی با اشاره به بحران آبی خوزستان افزود: خوزستان در پارادوکس آبی قرار دارد و در سال پر آبی و سال کم آبی مردم رنج دارند. در حال حاضر تعداد زیادی از روستا‌ها و شهر‌های استان خوزستان از آب شرب دائمی برخوردار نیستند. نیازمند تعمیرات و تجیهزات و اجرای سیستم‌های آبی نیز هستیم.

استاندار خوزستان گفت: از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که اجرای آن به دلیل کمبود منابع به طول انجامیده است، حدود ۲۵۰ هزار هکتار اجرایی شده است و بخشی از آن نقص دارد و باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان و دامداران از خشکسالی اخیر واقعا آسیب دیدند و برای تامین آب شرب نیز مشکل داشتند و به مردم آسیب وارد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار