معاون وزیر بهداشت: بازارهای اهواز عامل مهمی در تولید بیماری هستند

تاریخ انتشار: جمعه 1 اسفند 1399 | 23:21 ب.ظ
معاون وزیر بهداشت: بازارهای اهواز عامل مهمی در تولید بیماری هستند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازارهای اهواز عامل مهمی در تولید بیماری هستند و باید نسبت به این موضوع جدی تر عمل کنیم. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان سینا و مرکز بهداشت شرق اهواز روز جمعه در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازارهای اهواز عامل مهمی در تولید بیماری هستند و باید نسبت به این موضوع جدی تر عمل کنیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان سینا و مرکز بهداشت شرق اهواز روز جمعه در گفت و گوی اظهار داشت: متاسفانه بازارهای اهواز از جمله جمعه بازار این شهرستان نه تنها فعال هستند بلکه پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک از سوی مردم رعایت نمی شود که این موارد باعث انتشار بیماری می شوند.

وی افزود: خوشبختانه در بازدیدی که از شادگان داشتیم، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم انجام و بازارهای این شهرستان نیز بسته شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این وزارتخانه برای مبتلایان زیرساخت های لازم را فراهم می کند افزود:  پرسنل بیمارستان های استان از جمله اهواز، آبادان و شادگان با تمام قوا در حال تلاش بوده و تمام ظرفیت خود را وارد کار کرده اند.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان های استان محدود است و تا حدی امکان برطرف کردن مشکلات را دارند ولی اگر مردم نخواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند مطمئن بیماری سرریز می شود که بسیار نگران کننده است.

جان بابایی با بیان اینکه اکنون در تمام دنیا مشکل تخت آی سی یو وجود دارد گفت: وقتی آمار بیماران بیشتر شود به طور قطع با مشکل کمبود تخت  مواجه می شویم لذا باید طوری مدیریت کنیم که سرعت انتشار بیماری روند کاهشی داشته باشد و به تعداد  آمار مبتلایان افزوده نشود.

وی ادامه داد: اضافه کردن مدام تخت های ای سی یو هنر نیست  هر چند تاکنون این کار را انجام داده ایم تا افرادی که  به این بیماری مبتلا شده اند از درمان محروم نشوند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: از مردم خواهش می کنم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و حافظ سلامتی خود باشند تا از این طریق به پرسنل بهداشت و درمان استان کمک کنند.

اکنون ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ورود و خروج به این مناطق ممنوع است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار