سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان خبر داد

انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 دی 1399 | 21:15 ب.ظ
انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان از انجام اولین عمل پیوند قلب در استان خوزستان و جنوب غرب کشور خبر داد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نخستین عمل پیوند قلب در جنوب غرب کشور صبح امروز (۲۸ دی‌ماه) همزمان با […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان از انجام اولین عمل پیوند قلب در استان خوزستان و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نخستین عمل پیوند قلب در جنوب غرب کشور صبح امروز (۲۸ دی‌ماه) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

وی افزود: عمل پیوند قلب، کبد و دو کلیه از زنده یاد “محمدعلی طلازاده” جوان ۲۴ ساله شوشتری که در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با وجود تاثرات قلبی، با سخاوت و رضایت خانواده وی و تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد. لازم به ذکر است که این جوان سال‌ها مدافع حرم بوده و تنها چند روز از عقد وی می‌گذرد.

سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان گفت: در این عمل، قلب به یک مرد ۳۶ ساله اهوازی، دو کلیه به دو مرد ۳۶ ساله و ۴۲ از اهواز و کبد به یک مرد ۳۲ ساله پیوند شده است.

شریعتی بیان کرد: خوشبختانه با پیوند اعضای این جوان، چهار جوان دیگر به زندگی برگشتند.

وی بیان کرد: دکتر بحرینی عمل پیوند کلیه‌ها، دکتر شیخی و دکتر بهنام قلی‌زاده و دو پزشک از تهران و شیراز پیوند قلب و دکتر دستیار عمل پیوند کبد را انجام داده‌اند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار