شهردار شاعری:

به عدالت دستگاه قضا ایمان داریم / واقعیت‌های خوزستان را هم باید ببینیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 دی 1399 | 15:23 ب.ظ
به عدالت دستگاه قضا ایمان داریم / واقعیت‌های خوزستان را هم باید ببینیم زمان مطالعه: ۴ دقیقه اعتدال نخبگان/ شهردار اهواز گفت: نگاه توسعه‌گرا و بلندی به اهواز داریم؛ برای شهر اهواز مسیر خود را انتخاب کردیم و می‌دانستیم کار کردن در اهواز دشوار و سخت است و آگاهانه انتخاب کردیم. به گزارش خبرنگار نخبگان موسی شاعری در آیین رونمایی از ۵٠ دستگاه خودرو سنگین و سبک و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اعتدال نخبگان/ شهردار اهواز گفت: نگاه توسعه‌گرا و بلندی به اهواز داریم؛ برای شهر اهواز مسیر خود را انتخاب کردیم و می‌دانستیم کار کردن در اهواز دشوار و سخت است و آگاهانه انتخاب کردیم.

به گزارش خبرنگار نخبگان موسی شاعری در آیین رونمایی از ۵٠ دستگاه خودرو سنگین و سبک و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز که یکشنبه شب برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اهواز یک مجموعه بسیار بزرگ است و سازمان‌های متعددی دارد ولی سازمان آتش‌نشانی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و دارای یک فرهنگ مشخص سازمانی منحصر به فرد برای خود است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های سازمان آتش‌نشانی اهواز، نظم و انضباط است؛ چیزی که در شهرداری گاهی از آن گلایه داریم و این در حالی است که نظم، انضباط و انسجام، بخشی از فرهنگ سازمانی آتش‌نشانی است.

شهردار اهواز با اشاره به انجام کار تیمی به عنوان شاخصه دیگر سازمان‌ آتش‎نشانی، بیان کرد: این سازمان، مجموعه‌ای از افراد که یاد گرفته‌اند و آموخته‌اند که با دل و جان در کنار هم کار کنند گرد هم آورده است و این بچه‌ها باید برای موفقیت همدل و منسجم و با کار تیمی حرکت کنند.

وی گفت: شاخصه مهم دیگر سازمان آتش‌نشانی از خودگذشتگی و ایثار است؛ به دل خطر رفتن را این قرمزپوشان می‌توانند درک کنند؛ سخت است که از جان بگذری و وارد معرکه‌ای شوی که قطعا بالاترین میزان خطر را دربر دارد. در آتش‌نشانی باید شجاع و از خودگذشته باشی که این‌ها شاخصه‌های این همکاران است.

شاعری خاطرنشان کرد: سال گذشته در بازدیدی از این سازمان، وضعیت نامناسبی را مشاهده کردم و دیدم که در محرومیتی از امکانات و تجهیزات بودند و حتی از ساده‌ترین نیاز آن‌ها که لباس آتش‌نشانی است، محروم بودند.

شهردار اهواز با بیان اینکه این سازمان در حداقل‌ها به سر می‌برد، تصریح کرد: بخشی از دستاوردهای امروز ناشی از پیگیری‌های رئیس سازمان آتش‌نشانی است. از همان زمان برنامه‌ریزی انجام و کار شروع شد و امروز در این مراسم، شاهد رونمایی از خودروها و تجهیزات جدید هستیم. برای همه آتش‌نشانان لباس آتش‌نشانی نو خریداری و قیچی‌ها، ابزار کار، کلاه و سیستم تنفسی و دیگر تجهیزات مورد نیاز آن‌ها تهیه شده است.

وی بیان کرد: استاندار خوزستان همکاری داشته و در همه بحران‌ها کنار ما بوده است و در یک حمایت خوب، ۱۰ دستگاه از خودروهای امشب از سوی استانداری خریداری شده است.

شاعری با بیان اینکه از سال ۸۹ برای آتش‌نشانان اهواز لباس جدید تهیه نشده بود، گفت: همین امروز در یک مورد، ارزش تجهیزات خریداری شده بیش از ۸۰ میلیارد تومان است. در بخش‌های دیگر مدیریت شهری نیز همین روند را در دستور کار قرار داده‌ایم. تغییر گونه‌های گیاهی و رفتن به سمت تعریف پروژه‌های بزرگ عمرانی از آن جمله بوده و هم‌اکنون دو تقاطع غیر هم‌سطح بزرگ در اهواز در حال تکمیل هستند.

وی بیان کرد: ایجاد بیش از ٣۵ کیلومتر اتوبان درون شهری در این دوره انجام شده و این حاصل تلاش همکاران ما در مدیریت شهری و همراهی خوب اعضای شورای شهر و همکاری و همدلی و راهنمایی استاندار خوزستان است.

شهردار اهواز گفت: مدیریت در استان خوزستان شرایط خاص خودش را دارد و کار سختی است و تقریبا می‌توانم بگویم در این حدود ۲۰ ماهی که شهردار اهواز هستم، به دلیل مشکلات مختلفی که در آن قرار گرفتیم مدام یک بحران را مقابل خود دیده و آن را پشت سر گذاشته‌ایم. این شرایط اقتصادی سخت باعث شده بود که حتی در بخش‌های حقوق پرسنل قراردادی و رسمی دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به لزوم تامین تجهیزات آتش‌نشانی افزود: تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات اخیر عملا یک تحول در ایمنی شهر اهواز است. هرچند هنوز نیز نیازهای جدی از جمله نیاز به نردبان بلند داریم ولی گام بلندی برداشته شد و این مسیر را ادامه می‌دهیم زیرا امنیت جانی شهروندان و ایمنی آن‌ها برای ما اهمیت دارد و اهمیت این تجهیزات، زمان خطر و بحران به چشم می‌آید.

شاعری افزود: آتش‌نشانان حتی در آبگرفتگی‌ها نیز پای کار بودند و با انتخاب و اختیار حتی خارج از شیفت کاری خود با روحیه خوب سازمانی برای کمک به شهروندان حاضر شدند.

وی تصریح کرد: نگاه توسعه‌گرا و بلندی به اهواز داریم؛ برای شهر اهواز مسیر خود را انتخاب کردیم و می‌دانستیم کار کردن در اهواز دشوار و سخت است و آگاهانه انتخاب کردیم.

شهردار اهواز افزود: شاه‌بیت همه حرف‌های من در تمامی مراسم‌ها این است که ما برای توسعه شهر اهواز نیاز به حمایت و عنایت ویژه‌تر دولت داریم. ما سهم خود را از نفت دریافت نمی‌کنیم و همواره نیز این مساله را می‌گویم زیرا مشکل جدی شهر من است؛ نمی‌شود دارایی‌های سرزمینی را استخراج کنند اما سهم آن سرزمین، صرفا هزینه‌های این کار باشد.

وی گفت: درست است که  منابع خوزستان به کل کشور تعلق دارد ولی چرا باید مناطق شهری و روستایی اهواز اینگونه در حریم نفت، محروم باشند؛ نمی‌توانیم این منطق را بپذیریم.

شاعری گفت: وضعیت روستاها و مناطق مختلف شهر اهواز را مشاهده می‌کنید؛ نمی‌شود سرمایه‌گذار بیاوریم و بخواهیم منطقه‌ای را آباد کنیم و بگویند منطقه در حریم وزارت نفت است. این منطقی ندارند و آن را نمی‌توانیم بپذیریم اما سکوت می‌کنیم به دلیل اینکه می‌خواهیم با تعامل و همدلی کارهای ما جلو برود.

وی با بیان اینکه منابع مدیریت شهری اهواز در سال ۹۷ به میزان ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد:  در سال گذشته این مبلغ به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید و برای امسال نیز روی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده و برای سال آینده نیز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

شهردار اهواز با بیان اینکه صنایع در خوزستان نقش توسعه‌ای ندارند، گفت: صنایع مستقر در خوزستان، نقشی را که باید در چارچوب وظایف و تکالیف اجتماعی ایفا کنند، انجام نمی‌دهند و صرفا ارسال آب معدنی و اعزام پزشک در شأن این مردم نیست.

وی افزود: در بسیاری از موارد با دست خالی فعالیت می‌کنیم؛ البته به عدالت دستگاه قضا ایمان داریم ولی واقعیت‌های استان خوزستان را نیز باید ببینیم.

شاعری گفت: اکنون فصل بودجه است و انتظار داریم که مجلس نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشد تا محرومیت از خوزستان دور شود؛ با شهرهای مشابه خود فاصله‌ای داریم که اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیز حرکت کنیم، آن‌ها که از حرکت نایستاده‌اند پس برای از بین رفتن این فاصله، به یک نگاه ویژه نیاز داریم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار