معاون رییس جمهوری خبر داد:

پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 دی 1399 | 15:11 ب.ظ
پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسید زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در کشور به ثبت رسیده و این تعداد در حال افزایش است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در جریان سفر به شهرستان بهبهان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء این شهرستان اظهار داشت: […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در کشور به ثبت رسیده و این تعداد در حال افزایش است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در جریان سفر به شهرستان بهبهان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء این شهرستان اظهار داشت: توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور نمایان بوده و میزان فروش تولیدات حاصل از  فعالیت این شرکت ها بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است، خوشبختانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان خوزستان و به ویژه شهرستان بهبهان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و نوآوری در وضعیت خوبی است.

وی با بیان اینکه در گذشته دانشگاه ها به فعالیت در حیطه هایی می پرداختند که ربطی به اهدافمان نداشت افزود: معتقدم دانشگاه صنعتی بهبهان باید مرجع تغییر در این شهرستان باشد و مردم این منطقه باید حلاوت ناشی از فعالیت دانشگاه را در زندگی روزمره خود ببینند که برای تحقق این امر مراکز رشد نقش مهمی برعهده دارند. برای اینکه بتوانیم استعدادهای مناسب را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیدا کنیم باید مراکز رشد را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید بودجه مناسبی برای شرکت های دانش بنیان لحاظ شود همچنین ملاک های درستی برای مراکز رشد در نظر گرفته شود و مهمتر از آن تمرکز کاری شرکت های دانش بنیان باید بر اساس نیاز شهرستان باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و اقدامات لازم برای وصل شدن آنها به سیستم دانش بنیان کشور را انجام دهیم. خوشبختانه فرهنگ توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور به خوبی شکل گرفته و امیدوارم دانشگاه بهبهان منشاء تحول در منطقه باشد و جوان هایی که در این شهرستان مشغول تحصیل هستند، بتوانند با کارآفرینی در کشور تحول ایجاد کنند. اگر هدف آموزش دانشگاه ها چیز دیگری باشد در واقع راه را اشتباه رفته و باید روش آموزشی خود را اصلاح کنند.

ستاری با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به شرکت‌ها گفت: تجهیز این شرکت‌ها به امکانات و فناوری نوین مورد توجه ویژه است.

وی در پایان افزود: استان خوزستان و شهرستان بهبهان در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان خوب عمل کرده اند همچنین ظرفیت‌های ارزشمندی در این منطقه وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز  وارد شهرستان بهبهان خوزستان شد و در جریان این سفر از محصولات فناورانه شرکت ها و واحدهای مستقر در مرکز رشد بهبهان، مرکز توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجویان این شهرستان بازدید کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار