معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی عصر استان:

امسال رویکرد برنامه‌های هفته بسیج محرومیت‌زدایی است

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 آبان 1399 | 23:19 ب.ظ
امسال رویکرد برنامه‌های هفته بسیج محرومیت‌زدایی است زمان مطالعه: ۴ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امسال هزار و ۵۳ برنامه را در بسیج مکتوب کرده‌ایم که برخلاف سال‌های گذشته، امسال به دلیل وجود کرونا، تمام برنامه‌ها با رویکرد خدمت رسانی، محرومیت‌زدایی، کمک‌های مومنانه و فرهنگی است. سرهنگ عبدالرضا حاجتی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در اهواز، ضمن […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امسال هزار و ۵۳ برنامه را در بسیج مکتوب کرده‌ایم که برخلاف سال‌های گذشته، امسال به دلیل وجود کرونا، تمام برنامه‌ها با رویکرد خدمت رسانی، محرومیت‌زدایی، کمک‌های مومنانه و فرهنگی است.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در اهواز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز شکست حصر سوسنگرد اظهار کرد: فرا رسیدن هفته بسیج را خدمت بزرگان، آزادگان و همه آنهایی که دلداده مردم، آزادی و ولایت هستند، تبریک عرض می‌کنم. شعار هفته بسیج امسال “پیشرو خدمت و امید آفرینی” است، یعنی در خدمت کردن پیشرو هستیم و در امیدآفرینی وظیفه اصلی ما ایجاد امید است زیرا دشمن برای ما یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند. به جوانان این مملکت که باعث شدند در ۴۱ سالگی بسیج، افتخار کنیم و بگوییم در خدمت پیشرو هستیم، تبریک عرض می‌کنم. شعار محوری بسیج در هفته بسیج امسال برای مشخص کردن وظایف ما است.

به گزارش نخبگان و به نقل از  ایسنا، وی با بیان اینکه امروز ۴۱ سال از عمر بسیج که با فرمان امام تشکیل شد می‌گذرد، افزود: امروز دشمن رو به افول و مردم ایران با وجود فشارهای سخت در حال رویش هستند. جوانان ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، نظامی و اجتماعی رشد کرده‌اند و باید از کسانی تجلیل کنیم که با تمام وجود در برابر سختی‌ها ایستادند. بسیج متعلق به روزهای سختی است و با دسیسه‌های سرویس‌های جاسوسی به هم نخواهد ریخت. ما در تمام عرصه‌ها حضور داریم و در عرصه‌های حدید، حضوری پررنگ‌تر خواهیم داشت و امام به این دلیل بسیج را تشکیل داد که در عرصه‌های مختلف از کیان این مملکت دفاع کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به روز شمار هفته بسیج امسال، تصریح کرد: روز شمار هفته بسیج در روز جمعه (۳۰ آبان) بسیج و معنویت، روز شنبه (یکم آذر) بسیج فرزند مسجد و خادم مردم، یکشنبه (دوم آذر) بسیج مبتکر حل مساله، دوشنبه (سوم آذر) بسیج الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، سه‌شنبه (چهارم آذر) بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز، چهارشنبه (پنجم آذر) بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و روز آخر، بسیج خدمات مومنانه است.

وی بیان کرد: قرار شد در هفته بسیج برنامه‌های خاص خود را در استان داشته باشیم. امسال هزار و ۵۳ برنامه را در بسیج مکتوب کرده‌ایم که با رویکرد خدمت‌رسانی است و برخلاف سال‌های گذشته، امسال به دلیل وجود کرونا، تمام برنامه‌ها با رویکرد خدمت رسانی، محرومیت زدایی، کمک‌های مومنانه و فرهنگی است. از این تعداد برنامه، ۸۲۵ برنامه در نواحی شهرستان و ۲۲۵ برنامه در مرکز استان توسط بسیج اقشار اجرا می‌شوند.

حاجتی با اشاره به جزئیات برنامه هفته بسیج، گفت: برای پنجم آذر در سطح کشور برنامه‌ریزی شده تا ۳۰ هزار جهیزیه در پنج سری برای زوج‌های جوان اختصاص داده شود. همچنین ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی توزیع خواهد شد. علاوه بر این ۱۱۲ هزار بسته کمک‌های مومنانه در سطح خوزستان خواهیم داشت. از دیگر برنامه‌های این هفته  توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ نوشت‌افزار میان دانش آموزان است. همچنین در استان بالغ بر یک میلیون ماسک را رایگان ارائه می‌دهیم و در جاهایی نیز با کاهش ۵۰ درصدی قیمت، ماسک ارائه خواهیم داد. ما بالغ بر ۶۸۱ پروژه در سطح استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به جزئیات طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی بنا به فرمان سردار سلامی قرار شد پایگاه‌های بسیج موجود در کشور تبدیل به پایگاه‌های بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا شوند. چهار پرستار، یک پزشک و ۱۰ بهیار به عنوان یک گروه امدادی در پایگاه‌ها فعال خواهند شد و به این منظور با وزیر بهداشت هم تفاهم‌نامه‌ای بسته شده است. در استان نیز با متولیان بهداشت صحبت‌هایی انجام داده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیاء یادآور شد: این قرارگاه ما را به سمت هدف نزدیک می‌کند و قرار است وضعیت ۷۵۰ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را بررسی کند، از این تعداد ۱۰۰ کارگاه در حوزه صنعتی هستند که باید به کار بازگردند و مشکلات آن‌ها برطرف شوند. همچنین ۵۰ کارگاه در بخش معدن فعال هستند.

وی با اشاره به همکاری سپاه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: به این منظور جلساتی برای کاهش قیمت اجناس در بازار تشکیل و قرار شد در این زمینه کمک کنیم و در هفته بسیچ این کار را آغاز خواهیم کرد. اگر بتوانیم کاهش قیمت اجناس را به نحوه احسن انجام دهیم، در حوزه بهداشت و سلامت نیز شاهد کاهش افت شاخص‌ها و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

حاجتی با اشاره به وظایف قرارگاه شهید ساجدی، گفت: این قرارگاه برای تامین امنیت غذایی است و  پنج قطب برتر استان را مورد هدف قرار می‌دهد و تبدیل به قطب اصلی می‌کند. ما گاهی اوقات می‌گوییم که خوزستان قطب تولید گندم در کشور است اما ممکن است این وضعیت تغییر کند زیرا برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه وجود ندارد. با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم استان را در گندم، کلزا و جو به قطب تبدیل کنیم. به این منظور هزار و ۷۰۰ نفر تحصیلکرده در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به فعالیت‌های جهادی، ادامه داد: همچنین در قرارگاه امام حسن (ع) بیش از ۱۱۲ هزار بسته مومنانه توزیع خواهد شد. در این قرارگاه فعالیت‌های عمرانی خواهیم داشت؛ در منطقه منبع آب اهواز بالغ بر ۷۰۰ نیرو در قالب ۷۲ گروه تشکیل شد. اشتغال‌زایی، درمان و حیات طیبه (آسیب‌زدایی در حوزه مواد مخدر) را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در قالب این قرارگاه، بسیج اقشار، تعمیرات خانه‌های مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در این راستا با شرکت فولاد خوزستان تفاهم‌نامه داریم که ۲۰۰ خانه از ۵ ناحیه اهواز را شناسایی و نقاط آسیب‌پذیر این خانه‌ها تعمیر ‌شوند. قرارگاه‌های ما در بامدژ، عین دو، غیزانیه، حصیرآباد، ملاشیه، کوی علوی، ۴۰۰ دستگاه، قلعه چنان و منبع آب شکل گرفته است. این قرارگاه‌ها در حوزه بهداشتی، عمرانی و تربیتی ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در دستور کار قرار دادیم، افزود: با کمک فولاد ۷۲ نفر آزاد شدند. همچنین در هفته بسیج قرار است ۴۰ زندانی و تا بهمن‌ماه با کمک شرکت‌های مادر استان ۱۱۰ نفر دیگر آزاد شوند. علاوه بر این بسیج اصناف در هفته بسیج هزار و ۷۱۷ صنف و کارگاه را به جرگه کار بازمی‌گرداند. با وجود آسیب‌های شدیدی که کرونا به اقتصاد وارد کرده نه تنها باعث تعطیلی اصناف نشده بلکه با یک شوک، این مشاغل راه‌اندازی شدند. قرار شد مدیران عامل شرکت‌های بزرگ استان را با حضور صنعتگران کوچک دعوت کنیم تا قراردادهایی منعقد شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار