معاون اقتصادی استانداری خوزستان:

مشاغل آسیب‌دیده در خوزستان به حمایت‌ بیشتری نیاز دارند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 | 11:29 ق.ظ
مشاغل آسیب‌دیده در خوزستان به حمایت‌ بیشتری نیاز دارند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان / معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه شیوع کرونا باعث تحمیل خسارت‌های متعدد به کسب و کارها در استان شده است گفت: با تدوین بسته‌های حمایتی کارشناسی شده باید از این مشاغل در حوزه‌های مختلف حمایت‌ بیشتری صورت گیرد. به گزارش  نخبگان و به نقل از ایرنا نوراله حسن زاده […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان / معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه شیوع کرونا باعث تحمیل خسارت‌های متعدد به کسب و کارها در استان شده است گفت: با تدوین بسته‌های حمایتی کارشناسی شده باید از این مشاغل در حوزه‌های مختلف حمایت‌ بیشتری صورت گیرد.

به گزارش  نخبگان و به نقل از ایرنا نوراله حسن زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اقتصادی، اشغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل کاهش قدرت مالی کسب و کارها از سوی دستگاه‌های خدماتی، مالیات و بانک‌ها برای این واحدها اجرائیه‌های مختلف صادر شده است.

وی از ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان خواست طی مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا در خواست نماید از اعمال این اجرائیه‌ها که فشار ناشی از شیوع کرونا به کسب و کارها را تشدید می‌کند، جلوگیری کند.

معاون امورهماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از آسیب ۱۰۰ درصدی به برخی رسته‌های شغلی در استان خبر داد و گفت: اینکه با برخی اقدامات شتاب‌زده فشارها از سوی دستگاه‌هایی مانند مالیات و بانک‌ها به این واحدها بیشتر شود، قابل قبول نیست.

حسن‌زاده بر تهیه یک بسته حمایتی استانی برای پیشنهاد به مراجع تصمیم گیرنده ملی ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تاکیدکرد و ادامه‌داد: در این شرایط باید مشوق‌های لازم با جدیت دنبال و پیگیری شوند تا از این طریق نحوه مواجهه با مشکلات پیش آمده به شکل بهتری انجام شود.

سامانه‌های الکترونیکی به بهبود محیط کسب و کار کمک نکردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین در بخش دیگری در این نشست ایجاد سامانه‌های مختلف وزارتخانه‌ها مربوط به واحدهای تولیدی را عاملی برای بروز مشکلات بیشتر کسب و کارها دانست و افزود: گزارشی در این رابطه در حال تهیه است تا با تایید استاندار خوزستان، آسیب شناسی صورت گرفته برابر مستندات گردآوری شده در اختیار وزرای مربوطه قرار گیرد.

حسن زاده اضافه‌کرد: انتظار می‌رفت دولت الکترونیک در حوزه فعالیت واحدهای تولیدی و کسب و کارها، به تسریع امور منجر شود، اما عملا چنین امری محقق نشده است و همواره شاهد فردگرایی در موضوع مربوط به کسب و کارها هستیم.

وی افزود: بر همین اساس باید به واسطه ایجاد این سامانه‌ها، در سیاستگذاری صورت گرفته تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، ۱۲ بانک در خوزستان برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شدند و تاکنون بیش از ۲۲ هزار پرونده درخواست تسهیلات مربوط به آسیب های ناشی از شیوع کرونا به کسب و کارها تشکیل شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار