نیروگاه‌ سیکل‌ترکیبی غرب کارون با دستور رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 شهریور 1399 | 15:59 ب.ظ
نیروگاه‌ سیکل‌ترکیبی غرب کارون با دستور رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین کننده برق چند میدان نفتی خوزستان روز دوشنبه با دستور رییس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز ۲ […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین کننده برق چند میدان نفتی خوزستان روز دوشنبه با دستور رییس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز ۲ فاز گازی آن با ۳۰۰ مگاوات برق بهره‌برداری شد و واحد بخار این نیروگاه با تولید حدود ۲۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث است.
به گفته سرپرست طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی، هم اکنون برق تولیدی این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، در میادین نفتی غرب کارون از جمله یادآوران، آزادگان شمالی و تلمبه خانه غرب کارون استفاده می‌شود.
نیما ربیعی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از نیروگاه غرب کارون ۳۱۵ میلیون یورو برآورد شده است افزود:با بهره برداری از این نیروگاه ، تولید برق پایدار تضمین شده است.

وی بیان کرد: این پروژه در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب اهواز و در جنوب میدان نفتی جفیر واقع شده است. شرکت تولید برق غرب کارون مپنا، متولی ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه مرکزی غرب کارون است که جزو نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۹۲ مگاوات محسوب می‌شود.

طرح احداث نیروگاه غرب کارون در قالب قرارداد تبدیل انرژی و خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان سرمایه‌پذیر و شرکت گروه مپنا به عنوان مجری عملیاتی شده است.

 به گزارش نخبگان، بهره‌برداری از طرح خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری به همراه پنج ایستگاه تقویت فشار گاز، واحدهای شیرین سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر، و پروژه نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی در خوزستان، روز دوشنبه به طور همزمان با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار