به گزارش نخبگان و به نقل از برنا، سید زین العابدین موسوی امروز ضمن تسلیت سالروز فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان که منجر به شهادت عده زیادی از همشهریان آبادانی شد، اظهار کرد: روزنگار این حادثه باید به تقویم رسمی و ملی باز گردد.

او با اشاره به حادثه بیست و هشتم مرداد ماه ۱۳۵۷ که منجر به آتش سوزی سینما رکس آبادان و شهادت عده ی بسیاری از هموطنان شد، گفت: فاجعه سینما رکس به عنوان  یکی از جرقه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران قطعا از جمله حوادثی بود که در آن، آبادان عزیز را در انقلاب پیشرو کرد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: قطعا در آن شب شوم خانواده های زیادی نسل‌های آینده خود را از دست دادند و یا به کلی از بین رفتند. امیدوارم جایگاه ابدی همه ی آنها بهشت برین باشد.

موسوی بیان کرد: سال گذشته با پیگیری های زیادی که صورت پذیرفت توانستیم بعد از گذشت ۴۰ سال برای اولین بار نام خیابان جنب این سینما را به نام شهدای سینما رکس تغییر دهیم.

او اضافه کرد: امسال باید کار بزرگتری انجام دهیم و این واقعه را به تقویم ملی و رسمی برگردانیم. همه ی ما باید مصمم شویم حادثه سینما رکس را به تقویم برگردانیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره صدها شهید سینما رکس و طلب مغفرت الهی اظهار کرد: این فاجعه برای همیشه تاریخ در ذهن مردم ایران جاودانه شد.