پروژه لایروبی حوضچه های زلال ساز تصفیه خانه آب شماره دو اهواز در حال اتمام است، کیفیت آب اهواز ارتقا می یابد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1398 | 15:12 ب.ظ
پروژه لایروبی حوضچه های زلال ساز تصفیه خانه آب شماره دو  اهواز در حال اتمام است،  کیفیت آب اهواز ارتقا می یابد زمان مطالعه: < 1 دقیقه عملیات اورهال حوضچه های زلال ساز (سازه بتنی، لایروبی و تجهیزات آن) تاسیسات آبرسانی شماره دو اهواز با هدف ارتقا سطح کیفی آب شرب اهواز ظرف چندروزه آینده به اتمام خوهد رسید. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، عملیات اصلی یعنی لایروبی کلاریفایرها انجام شده و […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

عملیات اورهال حوضچه های زلال ساز (سازه بتنی، لایروبی و تجهیزات آن) تاسیسات آبرسانی شماره دو اهواز با هدف ارتقا سطح کیفی آب شرب اهواز ظرف چندروزه آینده به اتمام خوهد رسید.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، عملیات اصلی یعنی لایروبی کلاریفایرها انجام شده و در حال حاضر شیرآلات و پاروهای لجن روب در حال تعمیرات اساسی می باشند وطی روزهای آتی این پروژه ی تاثیرگذار به اتمام خواهد رسید. اخذ مجوز و اجرای این عملیات مهم پس از گذشت حدود ۱۵سال محقق گشته است. حدود ٧۰ درصد آب اهواز توسط خط آبرسانی غدیر ( آبی که از پشت سد کرخه در این خط جریان می‌یابد) تامین می گردد و مابقی از منبع آب حیات شوشتر(گلالک) و در صورت فقدان دو منبع یادشده به صورت بسیار جزیی از رودخانه کارون تامین می شود که با انجام این عملیات و عدم ایجاد کدورت در آب باکیفیت غدیر به عنوان منبع اصلی، شاهد ارتقای سطح کیفی آب خواهیم بود.

یادآور می گردد: اورهال ( بازسازی و تعمیرات اساسی) دو حوضچه‌از مجموع چهار حوضچه زلال ساز از حدود ۳۰ روز پیش آغاز شده و باتوجه به عدم امکان انجام دو عملیات به صورت همزمان به دلیل پیشگیری از کاهش برداشت و افت فشارآب، مدت زمان اجرای این عملیات برای هر حوضچه ۲۰ روز تخمین زده شده بود.پس از لایروبی حوضچه ها، بدنه بتنی و تجهیزات شامل پاروهای لجن روب و حدود ۹ فقره شیرآلات تخلیه لجن درحال تعمیر هستند.

استاندارد میزان کدورت آب حداکثر برابر با ۱۵NTU در حوضچه ها جهت اجازه ورود به مرحله فیلتراسیون است و در حال حاضر میزان کدورت آب ورودی به حوضچه ی لایروبی شده به زیر دو NTU (یکی از پارامتر‌های محاسباتی در تصفیه آب) رسیده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار