فرماندار اهواز:

ورود آب به شهر الهایی / قطع تردد در جاده قدیم اهواز – خرمشهر

تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398 | 13:46 ب.ظ
ورود آب به شهر الهایی / قطع تردد در جاده قدیم اهواز – خرمشهر زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرماندار اهواز گفت: رودخانه کارون دبی ۳ هزار مترمکعب بر ثانیه را تاکنون بدون مشکل تجربه کرده است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، جمال عالمی نیسی اظهار کرد: سه رودخانه دز، کرخه و کارون از مقطع اهواز عبور می‌کنند که وظیفه استحکام سیل‌بندها و حمایت از آنها را داریم. وی افزود: رودخانه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرماندار اهواز گفت: رودخانه کارون دبی ۳ هزار مترمکعب بر ثانیه را تاکنون بدون مشکل تجربه کرده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، جمال عالمی نیسی اظهار کرد: سه رودخانه دز، کرخه و کارون از مقطع اهواز عبور می‌کنند که وظیفه استحکام سیل‌بندها و حمایت از آنها را داریم.

وی افزود: رودخانه کارون در مقطع اهواز دبی ۳ هزار مترمکعب بر ثانیه را تجربه کرده است اما تقویت سیل‌بندهای احداث شده جوابگو بوده و مشکلی ایجاد نشده است.

فرماندار اهواز بیان کرد: در مقطع رودخانه دز نیز با افزایش دبی رودخانه دز و شکسته شدن سیل‌بندها، روستاهای منطقه بامدژ، شعیبیه شوشتر و آهودشت شوش دچار سیل شدند. در حوضه رودخانه کرخه نیز سیل‌بندها شکسته شدند و دو سه نقطه دچار آبگرفتگی شد و در نزدیکی شهر الهایی نیز مشکلاتی ایجاد شد. در این منطقه سه سیل‌بند احداث شده بود که تنها آخرین محور سیل‌بند باقی مانده است که در حال تقویت است.

عالمی نیسی بیان کرد: در حاشیه رودخانه کارون نیز در یکی دو منطقه شکستگی سیل‌بند داشتیم و آب وارد جاده قدیم خرمشهر شد که اکنون تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این مدت تلفات جانی نداشته‌ایم، گفت: علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی، به دلیل اینکه حجم آب بسیار بالا و کنترل آن سخت است، متاسفانه برخی روستاها دچار مشکل شده‌اند اما تاکنون در شهرستان اهواز منطقه‌ای به جز مناطقی که از قبل گفته شده بود نیاز به تخلیه ندارد.

فرماندار اهواز با اشاره به آبگرفتگی مسیر اهواز – اندیمشک، عنوان کرد: اکنون آب سد کرخه بسیار بالا است در نتیجه ورودی کرخه نیز بالا است. دیشب تصمیم گرفته شد بسیاری از شهرهای حاشیه کرخه تخلیه شوند. مسیر اهواز اندیمشک نیز متاثر از کرخه است اما آب تاکنون وارد جاده نشده است.

وی افزود: آب به بخشی از شهر الهایی وارد شده است ولی خطری جاده اهواز – اندیمشک را تهدید نمی‌کند.

عالمی نیسی با اشاره به پس‌زدگی فاضلاب در اهواز، بیان کرد: بحث پس‌زدگی فاضلاب در نقاط مختلف اهواز وجود دارد که در حال تلاش هستیم پس‌زدگی فاضلاب کمتر شود و مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نشود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار