دکتر محمد کیانوش راد :

لجبازی کودکانه دلواپسان

دکتر محمد کیانوش راد
تاریخ انتشار: جمعه 3 اسفند 1397 | 11:58 ق.ظ
لجبازی کودکانه دلواپسان زمان مطالعه: ۲ دقیقه سوال، استیضاح و نظارت حق ذاتی مجلس است و نمایندگان می‌توانند به دلایل و برداشت‌های متفاوتی که از موضوعات دارند نسبت به این وظایف اقدام کنند، اما به همان دلایلی که موافقان یک استیضاح می‌توانند نظرات خود را در درستی استیضاح اظهار کنند، مخالفان استیضاح نیز می‌توانند دلایل خود را در مخالفت با یک استیضاح […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سوال، استیضاح و نظارت حق ذاتی مجلس است و نمایندگان می‌توانند به دلایل و برداشت‌های متفاوتی که از موضوعات دارند نسبت به این وظایف اقدام کنند، اما به همان دلایلی که موافقان یک استیضاح می‌توانند نظرات خود را در درستی استیضاح اظهار کنند، مخالفان استیضاح نیز می‌توانند دلایل خود را در مخالفت با یک استیضاح ، عمل سیاسی یک نماینده، حزب یا شخصیت سیاسی عنوان کنند.

طرح اخیر استیضاح رئیس جمهور توسط تعداد انگشت شماری از نمایندگان دلواپس اصولگرا نه تنها اصولگریان را به دنبال خود نکشانده بلکه حتی برخی از دلواپسان اصولگرا نیز با رفتارهای تند این چنینی مخالف هستند.

در نتیجه خواهیم دید که جز تعداد انگشت شماری نسبت به امضای چنین طرحی اقدام نخواهند کرد؛ زیرا اقدامی که این چند نماینده دلواپس انجام داده‌اند را بیشتر می‌توان به نوعی لجبازی کودکانه و استفاده از شیوه‌های نخ نمای رنگ ورو رفته برای مطرح کردن خویش ارزیابی نمود.

بدون شک چنین طرح‌هایی از سوی کسانی که خود را مدعی می‌دانند چیزی جز رفتارهای دوگانه و غیرصادقانه ارزیابی نمی‌شود. هنگامی که شنیده شد بزرگان با استیضاح وزرا نیز به دلیل شرایط پر تنش و فشارهای سنگینی که دولت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بر ایران وارد نموده‌اند موافق نیستند قاعدتا مدعیان نباید گام بلندتری را در جهت عکس برمی‌داشتند.

لذا اگر استیضاح وزرا در شرایط فعلی به صلاح نیست علی القاعده و به طریق اولی استیضاح ریاست جمهوری نیز به صلاح نیست. اقدامی را که برخی از نمایندگان دلواپس در مجلس انجام داده‌اند که با زیر سوال بردن اقدامات دستگاه سیاست خارجی همراه بوده و یا طرح و تلاش برای استیضاح ریاست جمهوری بدون تردید در شرایط فعلی در راستای سیاست‌های دلسوزان کشور نیست. آنان ولو با نیت خیر و اصلاح امور در مسیر خواست بدخواهان حرکت می‌کنند.

البته نمایندگان مجلس و حتی اصولگران با این رفتارهای تکروانه و احساسی از سوی برخی نمایندگان دلواپس همراهی نخواهند داشت و به‌نظر می‌آید که راه‌های بهتری برای دیده شدن برخی از نمایندگان وجود دارد و طراحان استیضاح می‌توانند از راه‌های دیگری خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند و به گونه‌ای عمل نکنند که برای حفظ خود یا جناح خود حاضر باشند منافع ملی و آبروی جناح اصولگرا را بدین شکل زیر سوال ببرند.

این حرکت نمایندگان دلواپس جهت جمع آوری امضا برای طرح استیضاح رئیس جمهور نوعی لجبازی و عصبانی شدن دلواپسان را می رساند و در فضایی که گفته شده استیضاح وزرا به صلاح نیست علی القاعده طرح چنین استیضاحی را هیچ یک از چهره‌های اصلی اصولگرا نیز قبول نخواهند داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار