افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در اهواز با حضور وزیر کشاورزی

تاریخ انتشار: جمعه 2 شهریور 1397 | 03:37 ق.ظ
افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در اهواز با حضور وزیر کشاورزی زمان مطالعه: < 1 دقیقه با حضور وزیر کشاورزی پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز به بهره‌برداری رسید. به گزارش نخبگان، امروز یکم شهریورماه در سفر محمود حجتی به استان خوزستان پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با حضور وزیر کشاورزی پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نخبگان، امروز یکم شهریورماه در سفر محمود حجتی به استان خوزستان پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز به بهره‌برداری رسید.

هدف از بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای در شهرستان اهواز، افزایش تولید محصولات با کمک ارتقای راندمان کاربرد آب و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد تولید محصول در سطح است.

اعتبار این پروژه ١٨ میلیارد و ١٧٨ میلیون ریال است که پنج میلیارد ریال آن توسط بخش خصوصی هزینه شده است. با اجرای این پروژه حدود چهار هزار متر مکعب آب در هر هکتار ذخیره می شود.

این طرح با مجموع مساحت ۲۴۰ هکتار متعلق به شرکت دام گستران کانون است و در آن سیستم آبیاری تحت فشار موضعی به مساحت ۶۸.۱۸ هکتار و سیستم بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک به مساحت۱۷۲ هکتار اجرا شده است.

امروز بخش آبیاری قطره‌ای این پروژه به بهره‌برداری رسید و بخش آبیاری با سیستم بارانی آن نیز حدود ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید./ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار