معاون وزیر رفاه:

نظارت بر جهت گیری صحیح تخصیص منابع افزایش می یابد

تاریخ انتشار: جمعه 4 خرداد 1397 | 15:35 ب.ظ
نظارت بر جهت گیری صحیح تخصیص منابع افزایش می یابد زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون توسعه کار افرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : دقت و نظارت بر جهت گیری تخصیص منابع طرح های اشتغالزایی افزایش می یابد تا انحراف در جهت گیری تخصیص این منابع کمتر شود. به گزارش نخبگان عیسی منصوری پنجشنبه در جلسه شورای شهرستان آبادان اظهار داشت:به‌منظور روان ‌سازی و ایجاد […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون توسعه کار افرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : دقت و نظارت بر جهت گیری تخصیص منابع طرح های اشتغالزایی افزایش می یابد تا انحراف در جهت گیری تخصیص این منابع کمتر شود.

به گزارش نخبگان عیسی منصوری پنجشنبه در جلسه شورای شهرستان آبادان اظهار داشت:به‌منظور روان ‌سازی و ایجاد سرعت در بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی دستگاه‌ها از روز شنبه هفته آینده طرح‌هایی که در شهرستان‌ها به تصویب می‌رسند به ‌صورت مستقیم به بانک‌ها ارجاع می‌شوند.
وی افزود: پیش از این ، این طرح‌ها در کمیته فنی استان نیز موردبررسی قرار می‌گرفت ولی دیگر نیاز نیست این طرح‌ها در این کمیته‌های استانی بررسی شود.
منصوری گفت:از این ‌پس فرآیند بررسی و تصویب طرح‌های اشتغال‌زایی با سرعت بیشتر و در یک ماه اجرایی می‌شود ضمن اینکه کمیته‌های استانی نظارت بیشتری بر روند اعطای تسهیلات و روند کار این طرح‌ها خواهند داشت.
وی به تعریف طرحی برای جلوگیری از انحراف در مسیر اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت:برای به انحراف نرفتن تسهیلات طرح نظارت و کنترل پروژه‌ها را تعریف کردیم و در این نظام طرح‌های اشتغال‌زایی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند تا به‌درستی مشخص شود منابع در کجا هزینه می شود و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها چقدر است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه بسته توسعه و تحول اشتغال برای شهرستان آبادان را خواستار شد و گفت: شهرستان آبادان و مناطق مختلف اطراف آن سند و صحنه های ارزشمند تاریخ دفاع مقدس هستند و دولت نگاه ویژه ا‌ی برای توسعه اشتغال منطقه در دست اجرا دارد.
وی گفت:با کمک بخش خصوصی بازارچه مرزی اروندکنار و بازارچه یادمان بخش خصوصی فعال خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه گفت:نرخ بیکاری آبادان در سال ۹۰ در حدود ۲۴درصد بود که این آمار در سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۱۴٫۳درصد رسیده است.
سید نور محمد پور اظهار داشت:نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان نیز به ۳۴٫۶درصد رسیده است که بیانگر افزایش فعالیت اقتصادی در این شهرستان است و نکته جالب اینکه بیشتر این فعالیت‌ها توسط خانم‌ها محقق شده است.
وی به اجرای طرح‌های ملی فراگیر و روستایی در استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:هفت درصد طرح‌های مصوب استان خوزستان با ۱۴۸ میلیارد ریال متعلق به آبادان است.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در آبادان کشاورزان منتظر نقدینگی برای شروع کار کشاورزی هستند.
جلیل مختار اظهار داشت: درخواست ضمانت‌نامه‌های سنگین از سوی بانک‌ها باعث شده تا کشاورزان رغبتی برای دریافت وام نداشته باشند.
وی افزود:بانک‌ها می‌تواند با دریافت ضمانت زنجیره‌ای از روستائیان وام‌های کم‌بهره به روستائیان بدهند تا مشکل اشتغال در روستاها برطرف شود.
مختار گفت:۳۰۰ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی در یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار به‌صورت سنتی وجود دارد که با استانداردسازی آن‌ها از طریق اعطای تسهیلات پتانسیل تبدیل به مرکز توریستی و گردشگری دفاع مقدس دارد.
وی افزود:بازارچه مرزی شهر اروندکنار نیز راکد است که نیاز به اعطای تسهیلات و ارز ارزان‌قیمت به غرفه داران آن است تا این بازارچه دوباره فعال گردد.
عامر کعبی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:آمار دقیق و واقعی از میزان بیکاری در آبادان وجود ندارد و آمار موجود متناسب با واقعیت جاری نیست.
وی به ثبت نام ۲۵ هزار نفر در سامانه اشتغال فاز۲ پالایشگاه آبادان اشاره کرد و افزود:این آمار بیانگر بیکاری بالا در شهرآبادان است .
کعبی منطقه آزاد اروند را یکی از ظرفیت‌های مناسب برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در بحث اشتغال دانست.
فرماندار آبادان نیز در این جلسه گفت:در کمیته فنی شهرستان ۲۰۰ طرح اشتغالزایی پایدار و روستایی به استان معرفی شد که ۵۶ طرح مورد تصویب قرار گرفته است و در مرحله معرفی به بانک های عامل هستند.
عزیزالله شهبازی افزود:در طرح توجیهی طرح های اشتغالزایی ۵۲۶ نفر اشتغالزایی مستقیم تعریف شده است.
وی اظهار داشت:کشاورزان می توانند طرح های اشتغالزایی خود را بخصوص در بخش شیلات همراه با طرح توجیهی آن به فرمانداری ویژه آبادان معرفی کنند.
در این جلسه تعدادی از دهیاران بخش مرکزی و بخش اروندکنار مشکلات خود مطرح کردند./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار