ایران جزو ۱۵ کشور نخست جهان در حوزه چشم پزشکی است

تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1396 | 16:48 ب.ظ
ایران جزو ۱۵ کشور نخست جهان در حوزه چشم پزشکی است زمان مطالعه: ۳ دقیقه عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: ایران در حوزه چشم پزشکی جزو ۱۵ کشور نخست جهان است و از نظر دانش نظری و تکنیک ها پیشرفت های خوبی صورت گرفته است. به گزارش نخبگان، دکتر علی صادقی طاری چهارشنبه گذشته در حاشیه دهمین همایش گروه جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران و دوازدهمین […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: ایران در حوزه چشم پزشکی جزو ۱۵ کشور نخست جهان است و از نظر دانش نظری و تکنیک ها پیشرفت های خوبی صورت گرفته است.

به گزارش نخبگان، دکتر علی صادقی طاری چهارشنبه گذشته در حاشیه دهمین همایش گروه جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران و دوازدهمین همایش گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهواز در گفت و گویی اظهار کرد: ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه چشم پزشکی است و در سطح جهان وضعیت این حوزه از نظر تئوری، دانش و تجهیزات به روز است.
وی به شایع ترین مشکلات چشمی اشاره کرد و گفت: آب مروارید به عنوان یک عارضه طبیعی سنی شایع ترین بیماری چشمی است و عوارض چشمی بیماران مبتلا به دیابت و آب سیاه در درجات بعدی قرار دارند.
صادقی طاری در خصوص عوارض گرد و غبار بر چشم اظهار کرد: این پدیده تحریکات چشمی مانند قرمزی، سوزش، ریزش اشک، احساس وجود جسم خارجی و خارش چشم را به دنبال دارد.
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استفاده از داروهای شیمیایی و محلول های شستشوی چشمی نزد پزشکان جایگاهی ندارد و استفاده از آب سالم و پاک و قطره های اشک مصنوعی برای شستشو توصیه می شود.
وی در خصوص انجام اعمال زیبایی در اطراف چشم گفت: بوتاکس در اطراف چشم و یا هر نقطه از بدن کوتاه مدت است و باید دوباره تزریق شود اما جراحی ماندگارتر است.
صادقی طاری با اشاره به اینکه ترمیم صدمات یا ضایعات سنی ماندگار نیست ادامه داد: با توجه افزایش سن، انتظار برگشت چروک های لیزر شده وجود دارد.
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: پزشک وظیفه دارد عوارض را برای بیمار توضیح دهد و وجود درصدی از عارضه در هر نوع عمل جراحی اجتناب ناپذیر است اما نباید مانع استفاده از آن روش شود.
وی در خصوص شایع ترین عوارض لیزر گفت: شایع ترین عارضه لیزر سوختگی معمولی است که در صورتی که عمل تخصصی انجام نشود می تواند در بیمار دچار عارضه کند.
صادقی طاری ادامه داد: وقتی پزشکی عملی را انجام می دهد باید خودش توانایی درمان عوارض را داشته باشد که یک اصل در پزشکی است.
عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: انتخاب بیمار در مورد عمل های زیبایی باید لحاظ شود و باید بیماری انتخاب شود که عمل برای وی مناسب و یا لازم باشد.
وی اضافه کرد: الگوی استفاده از تلفن همراه یا رایانه در کشور برای سلامت چشم ها قابل قبول نیست چون با توجه به شرایط سنی زمان بندی خاصی دارد.
وی بیان کرد: استفاده نامناسب از تلفن همراه یا رایانه در کودکان عوارضی مانند نزدیک بینی و در بزرگسالی خشکی و خستگی چشم را به دنبال دارد.
عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران افزود: در این همایش آخرین دستاوردهای علمی با حضور چشم پزشکان کشور ارایه،و بیشتر در خصوص تکنیک های مربوط به زیبایی و جوان سازی صورت با اعمال جراحی و غیر جراحی بحث می شود.
دبیر علمی این همایش نیز گفت: محورهای اصلی همایش تازه های تصویربرداری و جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم است که با حضور ۳۵ سخنران از دانشگاه های مختلف است.
دکتر غلامرضا خاتمی نیا افزود: هدف از این همایش ارتقای سطح چشم پزشکی در خوزستان و انتقال تجارب پزشکان و به روز شدن است.
وی بیان کرد: خوزستان از نظر امکانات و تجهیزات به گونه ای است که نسبت به گذشته کمتر بیماری توسط پزشک به تهران اعزام می شود و تمام اعمال جراحی به جز در موارد انگشت شمار، در اهواز انجام می شود.
خاتمی نیا اضافه کرد: همایش های چشم پزشکی در استان ها مقاله نمی پذیرند و فقط سخنران ها تازه های علمی را مطرح می کنند.
دهمین همایش گروه جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران و دوازدهمین همایش گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۹ تا ۱۱ اسفند در هتل نیشکر اهواز حال برگزاری است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار