مسوول کانون صنفی معلمان خوزستان تشریح کرد:

تخلفاتی که در تبدیل مدرسه شهید مفتح اهواز به کلانتری وجود دارد

تاریخ انتشار: دوشنبه 27 شهریور 1396 | 19:14 ب.ظ
تخلفاتی که در تبدیل مدرسه شهید مفتح اهواز به کلانتری وجود دارد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مسئول کانون صنفی معلمان خوزستان، جزییات تغییر کاربری مدرسه شهید مفتح کوی علوی اهواز به کلانتری را تشریح کرد و گفت: دلیل این افراد این است که می‌خواهند در این منطقه امنیت برقرار کنند؛ باید به حال این جامعه گریست که بخواهند امنیت را با تبدیل مدارس به کلانتری و پاسگاه برقرار کنند. به گزارش […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسئول کانون صنفی معلمان خوزستان، جزییات تغییر کاربری مدرسه شهید مفتح کوی علوی اهواز به کلانتری را تشریح کرد و گفت: دلیل این افراد این است که می‌خواهند در این منطقه امنیت برقرار کنند؛ باید به حال این جامعه گریست که بخواهند امنیت را با تبدیل مدارس به کلانتری و پاسگاه برقرار کنند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، پیروز نامی در گفت‌وگویی، با اشاره به امر تغییر کاربری مدارس و به طور خاص تغییر کاربری مدرسه شهید دکتر مفتح واقع در کوی علوی اهواز، اظهار کرد: این مدرسه مساحتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع دارد و تا سال ۹۲ فعالیت می‌کرده که پس از آن قرار بود به نوسازی مدارس واگذار و مجددا فعال شود اما به دلیل ضعف مدیریتی، تاکنون نوسازی نشده است و شورای تامین استان در یک تصمیم عجولانه تصمیم گرفتند این مدرسه را برای تشکیل یک کلانتری به نیروی انتظامی واگذار کنند.

وی با تصریح بر اینکه چند تخلف در این اقدام وجود دارد گفت: این مدرسه موقوفه عام است و واقف آن نیز همچنان زنده است و از لحاظ قانونی این حق را ندارند که مکانی که به امر آموزش وقف شده را به غیر واگذار کنند. این مصوبه در شورای تامین استان تصویب شد و به امضا رسید.

مسئول کانون صنفی معلمان خوزستان ادامه داد: تغییر کاربری مکان‌های آموزشی به هر شکل دیگر٬ چه موقوفه باشد و چه نباشد تخلف محسوب می‌شود. ما پیگیر این مساله شدیم و این پاسخ را به ما دادند که این مدرسه ۲ قسمت شده و بخشی از آن به مساحت یک‌ هزار و ۸۰۰ مترمربع به مبلغ یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان به نیروی انتظامی فروخته شده است.

نامی عنوان کرد: این سوال پیش می‌آید که افرادی که با چنین مبلغی ملکی را در یک منطقه ارزان‌قیمت در اهواز خریداری کرده‌اند٬ می‌توانستند با مبلغی بسیار پایین‌تر از این٬ مساحتی بیشتر را از اشخاص حقیقی خریداری کنند و این می‌تواند یک سرپوش گذاشتن روی یک حرکت غیرقانونی باشد که بخواهند یک مدرسه را به نیروی انتظامی واگذار کنند؛ من بعید می‌دانم که چنین مبلغی پرداخته شود.

وی افزود: بخشی از این مدرسه که قرار است تبدیل به کلانتری شود٬ به طور طبیعی در کنار چند مدرسه دیگر قرار داشته و با یکی٬ دو مدرسه دیوار به دیوار است؛ وجود اماکن انتظامی و قضایی در کنار مدارس، خود خلاف دیگری است. ما شدیدا به این موضوع اعتراض داریم و پیگیر خواهیم بود که این اتفاق رخ ندهد.

مسئول کانون صنفی معلمان خوزستان گفت: دلیل این افراد این است که می‌خواهند در این منطقه امنیت برقرار کنند؛ باید به حال این جامعه گریست که بخواهند امنیت را با تبدیل مدارس به کلانتری و پاسگاه برقرار کنند. اگرچه روابط عمومی استانداری بیانیه داده است که این تغییر کاربری به طور موقت خواهد بود٬ به گفته مدیرکل آموزش و پرورش این مدرسه فروخته شد و در قرارداد قید شده اگر ظرف سه ماه آینده مبلغ آن پرداخت نشود٬ ملک بازگردانده خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار