استاندار خوزستان: عدم توسعه راه ها در حد متعارف و استاندارد یکی از دلایل عقب ماندگی استان است

تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۲:۲۷ ق٫ظ
استاندار خوزستان: عدم توسعه راه ها در حد متعارف و استاندارد یکی از دلایل عقب ماندگی استان است زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: راه یکی از زیر ساخت های توسعه است و شاید یکی از دلایلی که خوزستان در این سال های اخیر از سایر استان ها عقب افتاده عدم توسعه راه های استان در حد متعارف و استاندارد است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: راه یکی از زیر ساخت های توسعه است و شاید یکی از دلایلی که خوزستان در این سال های اخیر از سایر استان ها عقب افتاده عدم توسعه راه های استان در حد متعارف و استاندارد است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه بهره برداری از چهار طرح راه روستایی در اهواز، باوی و منطقه غیزانیه اظهار کرد: خوزستان از نظر حمل بار رتبه نخست کشور و از نظر جابجایی مسافر رتبه سوم را دارد اما از نظر استانداردهای جاده ای رتبه ششم را دراختیار دارد که آمار نگران کننده ای است.
وی افزود: این جایگاه ضمن این که توسعه استان را به عقب می اندازد ،موجبات نگرانی شهروندان را برای تردد در جاده ها نیز فراهم می کند.
استاندار خوزستان با بیان این که رتبه سوم حمل بار و رتبه ششم استاندارد به معنای امنیت کمتر مسافران است گفت: باتوجه به شرایط کنونی درسال های اخیر بهبود شرایط راه های استان را به صورت جدی در دستور کار قرار داده ایم.
وی بیان کرد: درسال گذشته با وجود تخصیص اعتبارات پایین،۲۷۵ کیلومتر جاده در استان افتتاح شده و با وجود مشکلات بسیارهیچگاه اجازه توقف پروژه ها را ندادیم.
شریعتی تصریح کرد: امسال با وجود اختصاص بهتر اعتبارات، پیش بینی ما بر افزایش اعتبارات بخش راه های استان است.
وی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه استان که می تواند ما را از رکود بیرون ببرد و اشتغال ایجاد کند، انجام پروژه های بزرگ مانند راه ها است.
استاندار خوزستان گفت: این پروژه ها کمک می کند تا ارتباط و ایمنی در رفت و آمد ها بالاتر رفته و همچنین فضای بیشتری برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: مسیر هفتگل- باوی با طول ۵۰ کیلومتر بوده که شهرستان هفتگل را به باوی وصل می کند.
شریعتی تصریح کرد: پیش تر برای رفتن از باوی به هفتگل، باید مسیر اهواز طی می شد که بیش از ۱۵۰ کیلومتر بود اما با افتتاح این مسیر، رفت و آمد ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر شده است.
وی گفت: مردم محروم از این مسیرها استفاده می کنند و باعث می شود آن ها نیز از خدمات دولت استفاده بهینه را داشته و از سوی دیگر با مصرف بهینه سوخت، از آلودگی هوا کاسته شود.
استاندار خوزستان گفت: بحث توسعه راه های استان در سال ۹۶ با جدیت بیشتری دنبال می شود و اگر با اعتبارات اندک، این حجم از پروژه ها محقق شده، امسال با افزایش اعتبارات، افتتاحیه راه ها دو برابر خواهد بود.
وی ادامه داد: خوزستان حدود ۲ هزار کیلومتر راه کم داشته و تا رسیدن به استاندارد سوم کشور فاصله دارد اما در صورتی که این فاصله کم شود می توانیم سرمان را جلوی مردم استان بالا بگیریم.
شریعتی گفت: امیداست در یک برنامه سه ساله با احداث ۲ هزار کیلومتر از راه های استان ، خوزستان که بیش ترین حمل و نقل کالای کشور را دارد، دارای رتبه سوم ایمنی و استاندارد راه ها شود.

Print Friendly, PDF & Email
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار
logo-samandehi