خارج شدن شرکت کربن ایران تا یک ماه دیگر از محدوده شهر اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 دی 1402 | 10:14 ق.ظ
خارج شدن شرکت کربن ایران تا یک ماه دیگر از محدوده شهر اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه رییس کل دادگستری خوزستان : فرآیند جابه جایی شرکت کربن ایران از محدوده شهر اهواز به شهرک صنعتی شماره پنج این شهرستان از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، علی دهقانی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر اهواز و ضرورت صیانت از محیط زیست و سلامت مردم استان گفت: جابه‌جایی شرکت کربن ایران در محدوده شهری اهواز سال‌هاست که در دست پیگیری است.

وی افزود: با توجه به در اختیار گذاشتن زمین لازم توسط شهرک‌های صنعتی برای احداث کارخانه مذکور، مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر فرآیند جابه جایی این شرکت به خارج از محدوده شهر نظارت داشته باشد.

دهقانی همچنین با اشاره به بررسی مشکلات ۱۳ واحد تولیدی در خوزستان افزود: از ابتدای دی ماه جاری با تشکیل جلسات فرعی ستاد اقتصاد مقاومتی، مسائل حقوقی مربوط به شرکت‌های فولاد جهان آرا اروند، فولاد خوزستان و پانیا پرتو کهربا با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مشکلات شرکت شعله آبی خوانسار با شهرک‌های صنعتی استان، اجرای طرح بوم‌گردی در روستای سه بلوطک شهرستان دزپارت و موضوع بدهی برنج‌کوبی عبدالخانی به بانک توسعه تعاون بررسی شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان توضیح داد: راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار شیبان با ظرفیت ۳۰۰ غرفه، موضوع جابه‌جایی شرکت کربن ایران، بدهی شرکت سرماساز الغدیر به بانک کشاورزی، موضوع تملک شرکت خوزستان موتورسیکلت توسط بانک صادرات، پیگیری مصوبات جلسه قبل درباره شرکت فولاد روهینا، راه‌اندازی کوره‌های جدید کارخانجات تولیدی آجر ماشینی رسه و بدهی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان به شرکت گاز استان نیز در این مدت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دهقانی گفت: موانع و مشکلات این واحد‌ها در جلسات کمیته‌های فرعی و اصلی مطرح شده و تا دریافت نتیجه نهایی برای ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی، پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: نهاد‌های متولی و شرکت‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و موسسات مالی باید با تسهیل در فرآیند ارائه خدمات، به تحقق این هدف مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کمک کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه توسعه اشتغال ارتباط مستقیمی با ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه دارد، گفت: انتظار داریم با مشارکت همه دستگاه‌های متولی، بیکاری در این استان که سرشار از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی است، کاهش یابد./  خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار