نامگذاری روگذر میدان جمهوری اهواز به نام شهدای غزه

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 مهر 1402 | 16:00 ب.ظ
نامگذاری روگذر میدان جمهوری اهواز به نام شهدای غزه زمان مطالعه: ۳ دقیقه رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از نام‌گذاری پل روگذر غیرهمسطح در حال ساخت میدان جمهوری اهواز به نام شهدای غزه در پی بمباران بیمارستان المعمدانی خبر داد.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان، سید محمدعلی پورموسوی در جلسه ویژه شورای شهر اهواز برای اعلام انزجار از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی که امروز (۲۶ مهرماه) با حضور شهردار اهواز و برخی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه جهانی و مسلمانان عالم با حادثه بسیار وحشتناک و غیر انسانی در منطقه جنگ‌زده، مظلوم و صدمه‌دیده غزه مواجه شدند.

 

وی افزود: خوزستان به دلایل مختلف از قدیم قرابت‌ها و علایقی با فلسطینیان مظلوم داشته و همیشه در کمک، همراهی، هم‌صدایی و همگامی با مردم مظلوم آن در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیشرو بوده است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: شاید کسی توجه نکرده که اولین شهید کشور در مناطق و اراضی فلسطین که به دست دژخیمان صهیونیست به خیل عظیم شهدا تقدیم شد، یکی از فرزندان خوزستان عظیم بوده است. وی شهید اثنی‌عشری بود که در بمباران اردوگاه‌های فلسطین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پورموسوی با اشاره به بمباران بیمارستان غزه در شب گذشته، بیان کرد: با حادثه عجیبی رو در رو شده‌ایم؛ اتفاقی که در اندیشه هیچ انسان منصفی نمی‌گنجد. در تاریخ مشابه این اتفاق پیدا نمی‌شود که به عمد و با نیت خاص، محل تجمع دردمندان و زخمی‌ها و گرفتاران بمباران‌های گذشته که عمدتا زنان و کودکان هستند را به گونه‌ای مورد هدف دهند که امکان زنده ماندن برای هیچکس متصور نباشد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: شب گذشته اعلام شد که یکی از محل‌های پناه مردم در غزه، بیمارستان المعمدانی است، اما بعد همان جا با بمباران به گونه‌ای مورد هدف قرار گرفت که هیچ کس زنده نماند. هر چند در دورانی در جنگ‌ها، کشتار و از بین بردن آدم‌ها عادی بوده، اما چنین وضعیتی در طول تاریخ کم بوده است.

وی بیان کرد: همه عالم از این اتفاق شوکه شده است، اما از دیشب تاکنون عکس‌العملی از آن‌ها ندیده‌ایم. این اتفاق این مربوط به انسان‌هایی است که به موجودات دیگری تبدیل شده‌اند، زامبی‌هایی که چهره و واکنش‌های انسانی، عشق، احساس و محبت ندارند و تنها رویه خون‌خورای که از حیوانات به آن‌ها منتقل شده است در آن‌ها وجود دارد.

پورموسوی گفت: امروز با حضور شهردار اهواز جمع شدیم تا گام محکمی در ارتباط با همدلی، همسویی و همگامی با ملت فلسطین برداریم. اعتقاد ما مسلمانان این است که اگر جایی مورد هدف قرار گرفت، آن را به نماد، پرچم و درخت در مقابل دشمن تبدیل کنیم.

وی افزود: مسلمانان از مردن و شهادت در راه حق باکی ندارند. ما به شهادت افتخار می‌کنیم. ما از اینکه در میدان‌های رزم با کفار شهید تقدیم می‌کنیم، باکی نداریم.

وی بیان کرد: امروز جمع شدیم تا شهادت هزاران نفر از مردم مظلوم غزه را به یک پرچم و درخت تبدیل کنیم و در چشم جهانیان بنمایانیم. این افتخار ما است تا نسل‌های ما به قدرت و ثابت‌قدمی ما افتخار کنند.

پورموسوی گفت: قرارمان بر این است که یک نقطه بارز و چشمگیر در اهواز را به نام شهدای غزه و با قید شب حادثه شهادت مظلومان فلسطین در بیمارستان المعمدانی، به عنوان نشانه قرار دهیم و آن را به پرچمی در مقابل جهانیان تبدیل کنیم تا همه بدانند مردم ایران نه تنها از شهادت نمی‌هراسند و گام‌هایشان سست نمی‌شود و ضعفی در حرکت و همگامی‌شان با فلسطین ایجاد نمی‌شود، بلکه شهادت را به رخ عالم می‌کشند و به آن افتخار می‌کنند.

وی افزود: تصمیم گرفته شده است که پل روگذر غیرهمسطح میدان جمهوری که قرار است تا ابتدای سال آینده تکمیل شود را به نام شهدای غزه نامگذاری کنیم. معاونت فرهنگی شهرداری اهواز نیز از امروز نماد این شهادت را آماده و آن را این محل نصب می‌کند.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر آمادگی تبلیغی شهر اهواز در خصوص شهدای غزه و تداوم این جریان تا پیروزی جریان مقاومت و مردم مظلوم فلسطین گفت: شهادت مردم برای ما سخت است و از این اتفاق بسیار دلگیر و اندوهگین می‌شویم، اما شهادت برای ما راهگشا و چراغ راهنما است و ان‌شاءالله هدف‌گذاری‌ها بر مبنای قدرت شهدا که موتور حرکت انقلاب اسلامی و جریان انقلابی در عالم هستند، مشخص خواهند شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار