رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد

لزوم انجام ترک تشریفات برای بهسازی مناطق محروم و آسیب‌پذیر اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آبان 1402 | 18:52 ب.ظ
لزوم انجام ترک تشریفات برای بهسازی مناطق محروم و آسیب‌پذیر اهواز زمان مطالعه: ۳ دقیقه رئیس شورای شهر اهواز بر لزوم انجام ترک تشریفات برای بهسازی مناطق محروم و آسیب‌پذیر در صورت نیاز تاکید کرد.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سید محمدعلی پورموسوی در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۲ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به انتقاد اعضای شورا از یکدیگر اظهار کرد: ما نباید مسائل درون شورا را بیرون مطرح کنیم. باید توجه شود که ما دو سال دیگر با هم کار داریم و نخستین صدمه اختلاف بین اعضای شورا آن هم به این شدت، به قسمی که یاد کرده‌ایم وارد می‌شود. ما قسم نخوردیم که حال همدیگر را بگیریم، قسم خوردیم که حال اهواز را خوب کنیم.

به گزارش نخبگان وی افزود: مساله دیگر این است که منطق، استدلال، حرف صحیح و سنجیده صحبت کردن گاهی وقت‌ها فراموش نشود. باید سعی کرد در زمان عصبانیت هم سنجیده‌گویی از دست نرود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: گاهی در جلسات نکاتی مطرح می‌شود. دوستان می‌توانند هفته آینده زمان پاسخگویی داشته باشند اما امیدواریم با گزیده‌گویی و سنجیده‌گویی به موضوعات پاسخ داده شود. البته باید این تقابل بین اعضای شورای شهر دیگر اتفاق نیفتد.

پنجره واحد خوب یا بد؟

پورموسوی عنوان کرد: دو هفته پیش بحثی در خصوص پنجره واحد شهرداری داشتم که گفتم اگر این سامانه خوب است، مدیریت ما اشکال دارد که نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم اما اگر این سامانه مشکل دارد باید فکری به حال آن شود. هر چند گفتم می‌گویند این سامانه فیک است اما شاید خوب باشد و باید از آن استفاده شود اما اگر کارایی ندارد باید فکری به حال آن شود.

پورموسوی گفت: در پی این صحبت‌ها برخی از اصحاب فضای مجازی به برخی از دوستان شورا حمله کردند و به آقای زارع‌زاده تاختند در حالی که ما در چند جلسه در خصوص پنجره واحد صحبت کردیم. این موضوع در دوران هیات رئیسه قبلی اتفاق افتاده است و هیچ وقت ندیدم آقای زارع‌زاده از پنجره واحد این گونه دفاع کند.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: به آقای زارع‌زاده معاون شهرسازی شهرداری نیز تاخته بودند در حالی که وی از اول اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۸ آبان‌ماه امسال، در شش نامه مخالفت خود را با پنجره واحد اعلام کرده است.

وی افزود: وی نه تنها دفاع خاصی از پنجره واحد نداشته بلکه به استناد چندین نامه عنوان کرده که اشکال دارد و طبق آخرین نامه خواستار توقف آن شده بود.

قطع حقوق برخی از کارکنان شهرداری

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: چند وقت پیش مطرح کردم که حقوق برخی از کارکنان شهرداری قطع شده است. قطع غیرقانونی حقوق‌ها یعنی بدون حکم تخلفات اداری و بدون حکم کارشناس تأمین اجتماعی قطع شده باشد که باید این مساله حل شود و مجدداً حقوق‌ها برقرار شود.

وی افزود: در این خصوص بحث و گفت‌وگو کردیم اما تاکنون کاری در این زمینه انجام نشده است. اخیراً تغییراتی در شهرداری ایجاد شده و اگر مشکلات حقوق‌ها حل نشود، مجبور هستیم خودمان ببینیم قضیه چیست.

پورموسوی با اشاره به تغییر برخی مدیران شهرداری در روزهای اخیر بیان کرد: تغییرات سیزده‌گانه‌ای در شهرداری اعمال شده که برخی می‌گویند هر کدام را کسی گفته است اما در مورد خودم می‌گویم که تا زمان معرفی شدن این افراد، از اسامی این ۱۳ نفر اطلاع نداشتم و در این خصوص با من مشورتی نشده است.

وی عنوان کرد: اساساً ما کاری به تغییرات درون سازمانی نداریم و تنها مسائل مرتبط به شهر و مشکلات شهری برای ما مهم است.

لزوم بهسازی مناطق محروم و آسیب‌پذیر

رئیس شورای شهر اهواز بیان با اشاره به وصایای امام خمینی(ره) بیان کرد: مناطق محروم و آسیب‌پذیر مشخص هستند؛ در این ایام بارندگی خواهیم داشت و همه می‌دانند جایی که آسفالت نیست و مشکل ارتباطی دارد با اولین بارندگی دچار مشکلات جدی خواهد شد بنابراین کار در این مناطق باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: هر چند گاهی گفته می‌شود ترک تشریفات انجام نشود اما در این مناطق باید در صورت نیاز ترک تشریفات انجام شود تا به سرعت وضعیت این مناطق بهسازی و شرایط بهتر شود و زمستان با وضعیت بهتری پشت سر گذاشته شود.

پورموسوی با تاکید بر کنترل هزینه‌ها در شهرداری ادامه داد: برای جابه‌جایی معاونت‌های شهرداری و ساختمان‌هایی که اجاره می‌کنند و تغییر و تحول‌ها، هزینه‌های زیادی انجام می‌شود. به نظر می‌رسد باید شهردار و شهرداری با دقت بیشتری اجازه این کارها را دهند و در صورت اجازه دادن باید ملاحظات در خصوص هزینه‌ها را داشته باشند.

وی افزود: مشکل اصلی شهر اهواز منابع است و حتی اگر عدد کوچکی از این منابع خرج وسایلی بشود که امکان تهیه آن ها با هزینه کمتری وجود دارد باید به این موضوع بیشتر توجه شود./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار