خوزستان از معدل و میانگین فرهنگی بالایی برخوردار است

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 مهر 1402 | 21:51 ب.ظ
خوزستان از معدل و میانگین فرهنگی بالایی برخوردار است زمان مطالعه: ۳ دقیقه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت پرچمداری و پیشرو بودن در رویدادهای فرهنگی را دارد و این قابلیت به دلیل این است که استان خوزستان از معدل و میانگین فرهنگی بالایی برخوردار است.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/  مجید منادی در نشست خبری دومین رویداد ملی زندگی و رونمایی از کتاب «امیدبان» (تبیین راهکار رهبر انقلاب برای امیدافزایی) که ۲۳ مهر ۱۴۰۲ در تالار اجتماعات اداره کل ارشاد برگزار شد افزود: فعالیت موسسه‌های مردمی در خوزستان به دلیل سختی کار در این استان می‌توانند کار خود را ملی و حتی بین‌المللی کند.

وی تاکید کرد: مجموعه‌های مردمی خوزستان از تجربیات موفق مجموعه‌های مردمی استفاده کنند زیرا از این طریق می‌توانند در سطح کشور رویدادها و برنامه‌های غنی را راهبری کنند و برای کشور ارایه طرح و ایده کنند و خود هم اجرا کنند که دارای این ظرفیت هستند.

منادی با بیان این‌که دغدغه‌مند بودن و مردمی‌ بودن رویداد ملی زندگی نویدبخش استمرار آن است گفت: این رویداد هر سال یک تا دو موضوع را در اولویت کار خود قرار می‌دهد. در تمام استان‌ها مجموعه‌های مردمی هستند که دغدغه سبک زندگی دارند و مهم این است که این رویداد از بالا و دستوری ‌نیست و توسط جمعی از افراد دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و سبک زندگی مطالبه و برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که اگر موسسه‌ای مردمی در استان ‌خوزستان با روش و فکر و اولویت‌سنجی تصمیمات خود را اتخاذ کند می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد خاطرنشان کرد: در رویدادها اگر تجربیات موفق مجموعه‌های مردمی را به اشتراک بگذاریم و در اختیار مردم قرار دهیم می‌توانیم کارهای فرهنگی را به درستی پیش ببریم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل دبیر دومین رویداد ملی سبک زندگی و مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان با اشاره به این‌که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید بر «امید» داشتند، گفت: ایده کتاب «امیدبان» از سخنان امام بود که فرمودند چرا کشوری که هزاران خطر را پشت سر گذاشته و هزاران ذخیره زیر و روی زمین دارد باید ناامید باشد. بنابراین وظیفه ما امیدبانی است تا نگذاریم این امید از بین رود.

وی افزود: کتاب «امیدبانی» که ایده آن از الگوی رهبری انقلاب اسلامی گرفته شده اولین خروجی این رویداد است. همچنین کتاب دیگری به عنوان دومین خروجی این رویداد در اصفهان رونمایی خواهد شد.

او با بیان اینکه محله‌ای را در نظر بگیرید که چندین پایگاه در حال ترویج سبک زندگی غربی هستند گفت: آنچه که در کف خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم نشان‌دهنده این است که عرصه ورود و بروز فرهنگ اسلامی را حداقل در محله‌های خودمان پهن نکردیم.

عباسی‌اصل با اشاره به نقش مهم مجموعه‌های مردمی در این رویداد گفت: فعالیت در این زمینه رشد و بالندگی نظام را به همراه دارد و این رشد بدون حضور مجموعه‌های مردمی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۴۷ مجموعه مردمی جمع‌آوری شدند و از دوازده استان شورای راهبردی برای برنامه‌ریزی انتخاب کردیم تا برای سال جاری برنامه‌ریزی کنند اظهار کرد: دبیرخانه هم‌اکنون در اهواز است و همچنان در اهواز باقی می‌ماند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی در خوزستان اضافه کرد: برنامه ۱۰ ساله‌ای را لحاظ کرده‌ایم که در هر سال ۲ مساله را راهبری کنیم.

او ادامه داد: آنچه که در سطح کشور به صورت جدی مطرح شد این است که سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد کشور این دبیرخانه را به تمام مدیر کل‌های استان معرفی کرد تا مجموعه‌های مردمی خود را به خط کنند.

وی با اشاره به این‌که مجموعه‌های مردمی از ۳۰ استان کشور گزینش می‌شوند، اظهار کرد: در ۲۶ بهمن که مصادف با سالگرد بیانیه گام دوم است از مجموعه‌ها دعوت خواهیم کرد و رویدادی را به مدت سه روز با مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های حاکمیتی برگزار خواهیم کرد که مسایل حل شوند و همچنین طراحی یک پایگاه مروج سبک زندگی داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین احسان فردآقایی سرپرست معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: در قرنی زندگی می‌کنیم که به ادعای کارشناسان جنگ جهانی سوم در رسانه آغاز شده است. بنابراین جنگ جهانی سوم با ساختاری رسانه‌ای آغاز شده است.

وی گفت: به عنوان کشور اسلامی با پشتوانه تمدنی ۲۵۰۰ ساله این‌که چه سبک زندگی‌ای داریم از جمله موضوعاتی است که تصور آن بلافاصله تصدیق آن را به دنبال دارد.

وی متذکر شد: مواجه سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی با سبک زندگی غربی در عمل هر روز سخت‌تر می‌شود زیرا هر کدام مولفه‌هایی دارند که کاملا با یکدیگر متفاوت است.

فردآقایی با تصریح این مطلب که بخشی از زندگی ما در بخش‌هایی غربی شده است، تاکید کرد: باید کمک کنیم تا از این مخمصه خارج شویم./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار