طوفان الاقصی محور جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت است

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 مهر 1402 | 21:48 ب.ظ
طوفان الاقصی محور جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت است زمان مطالعه: ۲ دقیقه دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: «طوفان الاقصی» محور جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت است که شاعران تا ۱۰ آبان فرصت دارند، آثارشان را به آن ارسال کنند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر و دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، به عملیات شجاعانه طوفان الاقصی توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و قتل زنان و کودکان نقض آشکار تمام قوانین و ضد بشریت است و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه شعر به‌عنوان بلیغ‌ترین زبان در مبارزه و عدالت‌خواهی از ابتدا تاکنون سرسلسله‌دار هنرها بوده است، گفت: دبیرخانه علمی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در راستای رسالت خود که پرداختن به موضوع مقاومت به‌عنوان امتداد جریان هشت ساله دفاع مقدس، محور جدید طوفان الاقصی را به موضوعات کنگره اضافه کرده است تا شاعران جدیدترین سروده‌هایشان در واکنش به جنایات اخیر را به دبیرخانه کنگره در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند.

دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: با توجه به جنایاتی که علیه کودکان و زنان مظلوم در سرزمین‌های اشغال صورت گرفته است به نظر می‌رسد نقش هنرمندانه شاعران و رسالتی که برای یک هنرمند می‌توان ترسیم کرد از هر زمانی بیشتر باشد لذا شخصاً از تمام «شاعران کودک» به طور ویژه درخواست می‌کنم درباره این وقایع و ظلمی که نسبت به کودکان صورت می‌گیرد، بی موضع نباشند و آثارشان را به کودکان غزه و تمام مناطق اشتغالی تقدیم کنند.

این شاعر درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره گفت: آخرین زمان دریافت آثار در تمام بخش‌های کنگره و محور جدید تحت عنوان «توفان الاقصی» تا ۱۰ آبان‌ماه خواهد بود و این زمان قابل تمدید نیست. آثار این بخش به‌صورت یک کتاب مجزا در کنگره چاپ و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترجمه آن صورت خواهد گرفت تا ابعاد بین‌المللی آن به صورت ویژه تقویت شود.

انصاری‌نژاد استقبال از کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت را چشم‌گیر دانست و ادامه داد: خوشبختانه طبق آخرین آماری که در دست داریم استقبال شاعران از این دوره کنگره بسیار پرشور بوده است و شاعران جوان و پیشکسوت آثار کیفی خوبی را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که همچنان این روند ادامه دارد. ما به تنهایی در دبیرخانه کنگره در استان فارس تاکنون حدود ۱۱۲ شعر را دریافت کرده‌ایم و این روند در سراسر کشور با چنین استقبالی روبرو بوده است.

وی درباره دیگر محور و موضوعات امسال کنگره گفت: دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین؛ دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس، کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و نقش زنان؛ دفاع مقدس و مضامین عاشورایی؛ دفاع مقدس و شهدای روحانی؛ دفاع مقدس، دانشجو و دانش‌آموز؛ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود و ترانه موضوعاتی است که شاعران می‌توانند آثارشان را برای دبیرخانه‌های ما ارسال کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار