تکمیل سیستم مانیتورینگ پایش سطح آب سامپ سد مسجدسلیمان

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 مهر 1401 | 17:44 ب.ظ
تکمیل سیستم مانیتورینگ پایش سطح آب سامپ سد مسجدسلیمان زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از تکمیل سیستم مانیتورینگ پایش سطح آب سامپ های این نیروگاه خبر داد. به گزارش نخبگان و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ” فرهاد علیدوستی”، با اشاره به اعلام  نیاز بخش بهره برداری نیروگاه، مبنی بر لزوم مشاهده سطح آب موجود در سامپ های […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از تکمیل سیستم مانیتورینگ پایش سطح آب سامپ های این نیروگاه خبر داد.

به گزارش نخبگان و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ” فرهاد علیدوستی”، با اشاره به اعلام  نیاز بخش بهره برداری نیروگاه، مبنی بر لزوم مشاهده سطح آب موجود در سامپ های با دقت بالا، از بررسی های لازم توسط بخش فنی و مهندسی نیروگاه و اتخاذ راه کارهای لازم جهت رفع مشکل خبر داد.

وی تصریح کرد: در سیستم قبلی، تغییرات سطح آب سامپ ها، فقط در تابلوی کنترل محلی به صورت عدد، قابل مشاهده بود و در سیستم  مانیتورینگ اتاق کنترل، این تغییرات به صورت سیگنال های دیجیتال دریافت می شد و لذا در صورت بروز اشکال در سیستم انتقال اطلاعات، این احتمال وجود داشت تا اپراتور های مستقر در اتاق کنترل، متوجه تغییرات سطح آب نشده و همین موضوع می توانست موجب بروز حوادثی در این زمینه شود.

علیدوستی تاکید کرد: در طرح اصلاحی انجام شده، سیگنال دریافتی از سنسور پایش سطح آب موجود در سامپ ها به صورت مستقیم به سیستم DCS     ارسال و این امکان میسر می شود تا تغییرات سطح آب سامپ های مورد نظر با دقت  یک سانتیمتر در سیستم مانتیتورینگ نیروگاه نمایش داده شده و مورد پایش  قرارگیرد. همچنین با فعال کردن نمودار مربوط به این سیگنال، بررسی میزان آب  های نشتی ، مدت زمان افزایش سطح آب در سامپ ها، مدت زمان مورد نیاز جهت تخلیه و بسیاری از موارد و کمیت های دیگر قابل بررسی و کنترل خواهد بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار