طرح‌های قبلی تثبیت کانون‌های ریزگرد خوزستان شکست خورده‌اند

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 | 23:56 ب.ظ
طرح‌های قبلی تثبیت کانون‌های ریزگرد خوزستان شکست خورده‌اند زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های قبلی تثبیت کانون‌های گرد و غبار شکست خورده‌اند، بر لزوم استفاده از کمک مردمی در تثبیت کانون‌ها تاکید کرد. به گزارش نخبگان سیدکریم حسینی در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص رسیدگی به وضعیت کانون‌های داخلی گرد و غبار که اهواز را […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های قبلی تثبیت کانون‌های گرد و غبار شکست خورده‌اند، بر لزوم استفاده از کمک مردمی در تثبیت کانون‌ها تاکید کرد.

به گزارش نخبگان سیدکریم حسینی در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص رسیدگی به وضعیت کانون‌های داخلی گرد و غبار که اهواز را تهدید می‌کنند و در جنوب و جنوب شرق اهواز واقع هستند، مطالبه جدی ما این است که طرح‌هایی در برنامه دولت و برنامه‌های ملی برای تثبیت این کانون‌ها گنجانده شود.

وی افزود: طرح‌هایی پیش از این برای مهار کانون‌های گرد و غبار وجود داشت که این طرح‌ها اکنون شکست‌خورده هستند؛ به این دلیل که برای تثبیت کانون‌ها از توان مردم و کشاورزان بومی مناطق استفاده نکردیم. گرچه ممکن است بخش اعظمی از زمین‌های کانون‌های گرد و غبار متعلق به منابع طبیعی باشد اما مهار این کانون‌ها کار مشترک دولت و مردم را می‌طلبد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان برای احیای اراضی کانون‌های ریزگرد از ظرفیت مردم و سازمان‌های دولتی استفاده کرد، گفت: اجرای طرح‌های تثبیت کانون‌های گرد و غبار به همکاری سازمان‌های مرتبط نیاز دارد و البته مردمی که به شکل سنتی کشت انجام می‌دادند نیز باید برای استفاده از الگوی کشت مناسب در این زمین‌ها راهنمایی شوند.

وی با اشاره به لزوم تامین حق‌آبه کانون‌های جنوب و جنوب شرق اهواز افزود: به منظور تامین حق‌آبه این مناطق، در چند سال اخیر کارهایی انجام شده از جمله کانالی که برای این کار در نظر گرفته شده و می‌توان حق‌آبه مشخصی از طریق سازمان آب و برق برای آن در نظر گرفت تا مردم بتوانند در فصل‌های پاییز، کشت سنتی گندم را انجام دهند و در دیگر فصل‌ها نیز با راهنمایی وزارت جهاد کشاورزی، درختکاری کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار