امام جمعه اهواز:

تبلیغ کالاهای خارجی مسئولیت شرعی دارد/تکیه بر تولیدات داخلی واجب است

تاریخ انتشار: جمعه 11 فروردین 1396 | 18:48 ب.ظ
تبلیغ کالاهای خارجی مسئولیت شرعی دارد/تکیه بر تولیدات داخلی واجب است زمان مطالعه: ۳ دقیقه امام جمعه اهواز با اشاره به شعار امسال و تکیه بر توان تولید داخل به عنوان یک تکلیف شرعی در بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز در نقاط مختلف تبلیغات کالاهای خارجی را می‌بینیم، آیا این‌ها جایز است؟ این مسأله مسئولیت شرعی دارد، کشور ما امروز در شرایطی است که مجبوریم روی پای خود بایستیم، […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امام جمعه اهواز با اشاره به شعار امسال و تکیه بر توان تولید داخل به عنوان یک تکلیف شرعی در بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز در نقاط مختلف تبلیغات کالاهای خارجی را می‌بینیم، آیا این‌ها جایز است؟ این مسأله مسئولیت شرعی دارد، کشور ما امروز در شرایطی است که مجبوریم روی پای خود بایستیم، اقتصاد مقاومتی هم به همین معنا است که به تولیدات خود تکیه کنیم، این بر ما واجب است.

به گزارش نخبگان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز، ۱۱ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تأکید بر رعایت تقوای الهی به صورت شایسته اظهار کرد: تقوی به معنی اجتناب از گناه و امتثال اوامر حضرت حق تعالی است و این وسیله نجات و نردبان سعادت و کمال انسان است.

وی با اشاره به حلول ماه رجب و تبریک فرارسیدن این ماه، اظهار کرد: در این ماه رحمت الهی بر سر مردم فرو می‌ریزد. انشاالله بتوانیم از این فرصت الهی بهره‌برداری کنیم.

امام جمعه اهواز فرارسیدن روز ۱۲ فروردین؛ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این هم یک نعمت الهی بود، اینکه یک نظام دیکتاتوری شاهنشاهی تمام شد و با رأی شما ملت نظام جمهوری اسلامی منعقد شد.  در نظام جمهوری اسلامی امور به دست خود مردم از طریق انتخاب نمایندگان خود اداره می‌شود و این به معنی جمهوری است و اسلامی بودن به معنی آن است که ریز و درشت قوانین این نظام براساس شریعت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچین سالروز شهادت امام علی نقی علیه السلام را نیز تسلیت گفت و با اشاره به نقش امامان شیعه در طول تاریخ گفت: آن بزرگواران همواره ملجأ و پناه عامه مردم بودند. هر گاه بلیه‌ای امنیت مردم را به خطر می‌انداخت، به آن‌ها مراجعه می‌کردند. دوست و دشمن همه به آن‌ها محتاج بودند و آن‌ها از همه بی نیاز بودند و این دلیل امامت آن‌ها است؛ چنانکه خلیل بن احمد فراهیدی عالم لغت درباره دلیل شیعه علی(ع) بودن خود به این موضوع اشاره دارد.

وی ادامه داد: امروز هم وجود مقدس حضرت حجت بن الحسن(عج) در توقیعی که برای شیخ مفید نوشته بودند، فرمودند ما پشتیبان شما هستیم. بدانید ما همواره مراقب شما هستیم.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نیز بر رعایت تقوا و دستورات الهی تأکید کرد و گفت: اولین نکته که در این خطبه بیان می‌کنم رسوایی عجیب سران کشورهای عرب در آخرین اجلاس است که در اردن برگزار شد، البته بسیاری از شرافتمندانشان حضور نداشتند؛ آن‌ها در این اجلاس به این جمع بندی رسیدند که با اسرائیل متحد شوند که بتوانند با ایران مقابله کنند. خدا مردم را از شر چنین حکامی نجات بدهد.

موسوی جزایری تصریح کرد: این موضع سخیف و شرم آور را محکوم می‌کنیم. ما همیشه اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم با کشورهای اسلامی جهت مقابله با اسرائیل متحد شویم، اما پاسخ آن‌ها موضع اخیر است.

وی ادامه داد: مطلب دوم شعار سال است. رهبر معظم انقلاب امسال را «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» نامیدند. امیدواریم امسال این کار به جای خوبی برسد، هم تولید بالا برود، هم اشتغال. ایشان در آغاز امسال فرمودند «آن شرمندگی که جوانان بیکار در بین خانواده شان دارند، به مراتب شرمندگی ما از آن‌ها بیشتر است». مردم و مسئولان بدانند تکلیف خیلی مهم و حساس است.

امام جمعه اهواز افزود: نکته دیگری که به‌صورت تکلیف شرعی فرمودند، این است که هر کالایی که داخل ایران تولید و نیاز ما با آن برطرف می‌شود، وارد کردن آن حرام است. باید حواسمان را جمع کنیم. امروز در نقاط مختلف تبلیغات کالاهای خارجی را می‌بینیم، آیا این‌ها جایز است؟ این مسأله مسئولیت شرعی دارد، کشور ما امروز در شرایطی است که مجبوریم روی پای خود بایستیم، اقتصاد مقاومتی هم به همین معنا است که به تولیدات خود تکیه کنیم، این بر ما واجب است. کسانی که راه دیگری را می‌روند، راه شیطان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مسأله ورود کالاهای قاچاق، بر فراهم کردن امکان تشخیص کالاهای قاچاق تأکید کرد و گفت: وقتی شعار مبارزه با قاچاق را اعلام می‌کنیم، با توجه به دستور رهبر معظم، اولین کاری که باید کرد این است که مانع ورود قاچاق از منافذ ورودی آن شویم.

موسوی جزایری تأکید کرد:  مسأله دیگر بیکاری در روستاها است که حل آن راحت تر است، بعد به سراغ شهر برویم که آن هم راه‌حل‌های خود را دارد، امیدواریم، این کار جدی تر شده و به مرحله عمل برسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار