نماینده ولی فقیه در خوزستان:

مطالب خبرنگاران به منزله هوای تنفس برای جامعه است

تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1402 | 18:24 ب.ظ
مطالب خبرنگاران به منزله هوای تنفس برای جامعه است زمان مطالعه: ۲ دقیقه نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مطالب بیان شده از سوی خبرنگاران به منزله هوای تنفسی جامعه است که مویرگی در همه بخش‌ها نفوذ می‌کند. به گزارش اعتدال و به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: توجه به خبرنگاران یکی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مطالب بیان شده از سوی خبرنگاران به منزله هوای تنفسی جامعه است که مویرگی در همه بخش‌ها نفوذ می‌کند.

به گزارش اعتدال و به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: توجه به خبرنگاران یکی از اولویت‌ها است؛ خبرنگاران در طول سال فقط یک بار دیده نمی‌شوند و همواره آمادگی دیدار با آنها را داریم چون رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی با اشاره به حساسیت شغل خبرنگاری بیان کرد: مطالب بیان شده از سوی خبرنگاران به منزله هوای تنفسی جامعه است که مویرگی در همه بخش‌ها نفوذ می‌کند؛ اگر هوا سالم نباشد به جامعه خسارت وارد می‌کند، به خصوص در حال حاضر که فضای مجازی رها شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: زبان ابزاری است که مافی‌الضمیر را منتقل می‌کند و در عالم آخرت باید پاسخگوی عملکرد آن باشیم؛ اینکه در باب غیبت بیان شده که به منزله تناول گوشت برادر مرده است، نشان‌دهنده آثار عملکرد زبان است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت نظام در حرکت و قلم زدن خبرنگاران عنوان کرد: انسان باید خیلی نسبت به نکاتی که قصد انتشار آنها را دارد، مراقب باشد؛ همچنین باید از عادت‌های غلط برخی رسانه‌ها پرهیز کرد که یکی از آنها آلودگی فضا و ایجاد سوءظن بین مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: رسانه‌ها همچنین باید از انتشار حرف‌های نادرست، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی پرهیز کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی را یکی از مطالب مهم تلقی کرد و گفت: پرهیز از اتهام‌زنی و اشاعه مطالب غیرواقعی باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

وی با اشاره به لزوم شناخت رسانه‌ها از تفاوت فی‌مابین نقد و تخریب یادآور شد: یک جایی من در خصوص موسیقی و برگزاری کنسرت موضع‌گیری نکرده و سخنرانی نداشتم؛ موضع ما همان فرامین مقام معظم رهبری است و نباید اینطور در فضای رسانه‌ای خوزستان مخالفت این حقیر با موسیقی را اشاعه دهند چون هیچ سندی در این زمینه وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی بحث اشتغال است که مراجعه‌کنندگان بسیاری هم به دفتر داریم؛ مردم باید به سمت مهارت‌آفرینی حرکت کنند تا نگاه اشتغالزایی در استان اداری به سمت مشاغل فنی و حرفه‌ای تصحیح شود.

وی گفت: در خصوص بومی‌گزینی که نگاه افراد بسیاری از مردم خوزستان بوده بارها از شرکت‌ها پرسیده‌ام که به خصوص در شرکت نیشکر اکثراً بومی بوده‌اند؛ مردم باید ملاک بومی‌گزینی را نه اهل یک شهرستان بلکه خوزستانی بودن بدانند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار