فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان:

۲۰درصد فوت‌شدگان کرونایی خوزستان قبل از یک روز بستری فوت می‌شوند

تاریخ انتشار: جمعه 6 فروردین 1400 | 18:59 ب.ظ
۲۰درصد فوت‌شدگان کرونایی خوزستان قبل از یک روز بستری فوت می‌شوند زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فوت‌شدگان کرونایی این استان در کمتر از یک شبانه‌روز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فوت‌شدگان کرونایی این استان در کمتر از یک شبانه‌روز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فوت‌شدگان کرونایی استان خوزستان کسانی هستند که کمتر ۲۴ ساعت بعد از حضور در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی، مراجعه دیرهنگام بیماران را عامل اصلی این رویداد دانست و افزود: این افراد هنگامی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند که یا فوت شده هستند و یا یک تا دو ساعت بعد جان خود را از دست می‌دهند.

بنا به گفته سرپرست علوم پزشکی اهواز، مراجعه دیرهنگام در کل استان و به خصوص شهرستان شوش صدق می‌کند.

ابول نژادیان توضیح داد: در این شهرستان روزانه دو تا سه بیمار فوت شده کرونایی وجود دارد که یک تا دو ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: اگر افراد در این زمینه کم‌کاری کنند حتماً کاری از پرسنل کادر درمان ساخته نیست؛ بنابراین مردم دیر به مراکز درمانی و یا بیمارستان‌های استان مراجعه و یا این موضوع را ساده فرض نکنند چرا که کرونا با کسی شوخی ندارد.

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان، به علائم جدید کرونایی اشاره کرد و افزود: زمانی که شخص سرفه داشت و یا تنگی نفس پیدا می‌کرد، بعد از سی‌تی‌اسکن معلوم می‌شد که درصدی از ریه درگیر شده است اما اکنون بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که ضعف، تب و درد معده دارند ولی خبری از سرفه و تنگی نفس نیست و هنگامی که سی‌تی‌اسکن گرفته نی شود، معلوم می‌شود که قسمت زیادی از ریه درگیر شده است.

ابول نژادیان ادامه داد: از هم استانی‌ها خواهش می‌شود که در صورت داشتن هر گونه علائم مشکوک حتماً به کلینیک‌های خصوصی و یا دولتی مراجعه کنند؛ همچنین در اورژانس تنفسی بیمارستان‌های استان نیز یک مرکز جداگانه به عنوان اورژانس کووید -۱۹ وجود دارد که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار