رئیس دستگاه حفاری 71 فتح شرکت ملی حفاری ایران :

ثبت دو هزار روز کار ایمن و بدون حادثه حاصل دقت عمل کارکنان این دستگاه حفاری ساخت داخل است

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 دی 1399 | 14:44 ب.ظ
ثبت دو هزار روز کار ایمن و بدون حادثه حاصل دقت عمل کارکنان این دستگاه حفاری ساخت داخل است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رئیس دستگاه حفاری ۷۱ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران گفت: ثبت دو هزار روز کار ایمن و بدون حادثه، حاصل دقت عمل و کاربست ضوابط و مقررات ایمنی از سوی کارکنان این دستگاه حفاری ساخت داخل است. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران جهانگیر مرشد […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رئیس دستگاه حفاری ۷۱ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران گفت: ثبت دو هزار روز کار ایمن و بدون حادثه، حاصل دقت عمل و کاربست ضوابط و مقررات ایمنی از سوی کارکنان این دستگاه حفاری ساخت داخل است.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران جهانگیر مرشد کیا روز یکشنبه (هفتم دی ماه) با اشاره به اینکه چهار سال است در سمت رئیس دستگاه انجام وظیفه می کند، افزود: کارکنان این دستگاه که حداقل سنوات کار آنان ۱۰ سال است، تلاش دارند تا وظایف خود را با اولویت اول ایمنی بعد کار  و با ارجح قرار دادن کیفیت نسبت به کمیّت ارایه نمایند.

وی اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین ۷۱ فتح از جمله دکل های ساخت داخل است که توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده و از اواخر شهریورماه سال ۱۳۹۱ به ناوگان حفاری این شرکت پیوست و تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ تا به امروز حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ ۲۳ هزار و ۴۶۹ متر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مرشد کیا که ۱۳ سال سابقه کار در بخش های عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران دارد  و دانش آموخته مرکز آموزش تکنولوژی حفاری شرکت می باشد به کار در میادین نفتی آزادگان ، یادآوران، کوپال و نفت شهر اشاره کرد و گفت: این دستگاه هم اکنون تعمیر یک حلقه چاه در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب را در دست اجرا دارد.

رئیس دستگاه حفاری ۷۱ فتح با بیان اینکه این دستگاه حفاری مدت زمانی است که در عملیات تعمیر چاه های در حال بهره برداری بکارگیری می شود، افزود: کار بر روی چاه های زنده از نظر ریسک پذیری و پر خطر بودن از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در صنعت حفاری که خود در ردیف سخت ترین کارها در جهان قلمداد می گردد، به لحاظ جریانی بودن چاه و وجود گاز سمی H2S ریسک بالاتری پذیرش و جای آزمون و خطا ندارد.

وی در پیوند با این مطلب اظهار کرد: در همین حال کار بر روی دستگاه های حفاری که در تعمیر چاه ها مورد استفاده قرار می گیرند از نظر افزایش سطح دانسته های عملیاتی و آموزه های فنی با توجه به شرایط متفاوت چاه ها و علت افت فشار یا کاهش تولید اهمیت زیادی دارد و هر چند جابجایی مستمر دستگاه های حفاری تعمیری خستگی و صعوبت بیشتری نسبت به دستگاه های حفاری که در زمینه حفاری چاه های توسعه ای توصیفی و اکتشافی بکارگیری می شوند، دارد اما ارزش فراگیری دانش فنی و تخصصی عملی و شناخت از چاه و مخزن را نباید دور از نظر داشت.

مرشد کیا همچنین به این نکته اشاره کرد دستگاه های حفاری که در تعمیر چاه ها کاربست دارند به سبب محدودیت زمان تعمیر در مدت سال چند بار جابجا می شوند و این موضوع منجر به تعمیر مداوم تجهیزات دستگاه می گردد که به لحاظ پیشگیری از وقفه در کار این تعمیرات به ویژه در بخش  پمپ های سیال و راه اندازی تجهیزات پس از هر جابجایی توسط کارکنان دستگاه صورت می پذیرد که در به روز بودن دستگاه بسیار اثر گذار و با اهمیت است.

وی گفت: روسای اقماری دستگاه های حفاری حسب وظیفه و نیاز و ضرورت امر در فرصت   ۱۴ روز استراحت نیز به روال معمول می بایست  پاسخگوی امور مربوط به دستگاه باشند که با توجه به پیوستگی درونی و عشق بکار در صنعت حفاری، در عمل زندگی و کار در این صنعت به طور کامل در هم آمیخته و این از نکات متمایز نسبت به سایر مشاغل است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار