لزوم جذب سریع اعتبارات صندوق توسعه برای طرح‌های فاضلاب خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 3 اسفند 1399 | 21:59 ب.ظ
لزوم جذب سریع اعتبارات صندوق توسعه برای طرح‌های فاضلاب خوزستان زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جذب سریع اعتبارات صندوق توسعه برای اجرای طرح‌های فاضلاب در خوزستان گفت: سیستم فاضلاب خوزستان بسیار مشکل دارد و نباید در اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب اعتبارات معطل کرد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۳ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جذب سریع اعتبارات صندوق توسعه برای اجرای طرح‌های فاضلاب در خوزستان گفت: سیستم فاضلاب خوزستان بسیار مشکل دارد و نباید در اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب اعتبارات معطل کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۳ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر موج جدید کرونا در خوزستان که بسیار خطرناک است، کنترل و مدیریت شود. همه مدیران استان خوزستان باید به سیستم بهداشت و درمان و همچنین طرح غربالگری شهید سلیمانی کمک کنند تا بتوانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این طرح گسترده ممکن است نیازمند پرسنل و یا وسایل نقلیه باشد؛ دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای آن همکاری داشته باشند زیرا این مساله به زندگی مردم مرتبط است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم شرکت در مراسم و محافل خانوادگی مهم‌ترین اقداماتی است که می‌شود با رعایت آن‌ها به بخش بهداشت و درمان کمک کرد.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند به کسی که موارد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌کند، خدمات‌رسانی شود زیرا اصل کمک و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی و بخش بهداشت و درمان استان بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: یک قرارگاه برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا در استان خوزستان راه‌اندازی شده است که علاوه بر ترویج دستورالعمل‌های بهداشتی، اعمال قانون را نیز به عهده دارد و در جایی که نیاز است بحث تشویق، ترغیب و حتی برخورد با متخلفان را دنبال خواهند کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به جذب اعتبارات گفت: دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند که عمده پروژه‌های عمرانی خود را تا پایان اسفندماه امسال اجرایی کنند و اعتبارات را در این زمینه جذب کنند.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص جذب درآمدها نیز گفت: جذب اعتبارات استان خوزستان تا پایان بهمن‌ماه امسال حدود ۹۸ درصد بوده است؛ تنها دو استان در کشور کمتر از صددرصد جذب داشته‌اند که شامل استان خوزستان و کرمانشاه است.

وی با تاکید بر لزوم جذب سریع اعتبارات صندوق توسعه برای اجرای طرح‌های فاضلاب در خوزستان افزود: سیستم فاضلاب خوزستان بسیار مشکل دارد و نباید در اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب اعتبارات معطل کرد. باید در قراردادها، طرح‌ها را با برگزاری مناقصات واگذار کنیم و هر کس که مناقصه را برنده می‌شود طرح را به وی واگذار کنیم.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید اعتبارات مربوط به طرح‌های فاضلاب را به سرعت و به درستی جذب کند و طرح‌های خود را در زمینه سیستم فاضلاب با سرعت بیشتری اجرایی کند.

وی ادامه داد: برای جذب اعتبارات ماده ۵۶ که برای هشت شهرستان استان خوزستان در نظر گرفته شده است، باید بسیار پیگیری کرد و با دقت بسیار سعی در جذب این اعتبارات داشت تا با تضمینی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد، پیمانکار کار خود را آغاز کند.

استاندار خوزستان افزود: برای این هشت شهرستان ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که باید با پیگیری‌هایی که از سوی مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان انجام می‌شود، این اعتبارات جذب شود.

صادق حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: امسال منابع اعتباری ردیف طرح فاضلاب اهواز از دو محل ۶۱ میلیارد تومان اعتبار طرح و منبع دیگر اعتبار ۵۰ میلیون یورویی بود که از سازمان برنامه و بودجه به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ شد.

وی افزود: منابع اعتباری طرح فاضلاب اهواز باید در سه بخش تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز، پروژه‌هایی که از گذشته فعال بودند و تکمیل کلکتورهای اهواز و فاضلاب کارون و بخشی از شبکه غرب اهواز هزینه می‌شد. برای بخش آخر با قرارگاه خاتم تفاهم‌نامه‌ای را با مبلغ یک هزار و ۷۲۵ میلیارد میلیارد تومان منعقد و کار را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۲۷۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه و ۵۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه طرح فاضلاب به شرکت آبفا خوزستان ابلاغ شده است. در حال حاضر دیون طرح فاضلاب اهواز، ۲۱۱ میلیارد تومان است.

حقیقی‌پور در خصوص جذب اعتبارات ماده ۵۶ که برای حل مشکلات فاضلاب هشت شهرستان خوزستان در نظر گرفته شده است، گفت: هشت شهر اصلی در خوزستان مشکل فاضلاب دارند که عمدتا در جنوب استان قرار دارند که سطح آب‌های زیر زمینی بالا است.

وی ادامه داد: در باقی مناطق استان خوزستان، نبود شبکه فاضلاب زیاد مساله‌ساز نیست اما در شهرهایی مثل آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اهواز، بندر امام، سوسنگرد و هویزه مشکلات عدیده است و دفع فاضلاب به سختی، شدنی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار