معاون اقتصادی استانداری خوزستان:

قیمت مرغ در خوزستان ثابت نیست/نیاز بنادر استان به روزی۳۰۰۰ کامیون

تاریخ انتشار: یکشنبه 3 اسفند 1399 | 21:57 ب.ظ
قیمت مرغ در خوزستان ثابت نیست/نیاز بنادر استان به روزی۳۰۰۰ کامیون زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به ثابت نبودن قیمت مرغ، گفت: مرغداران در صورتی نهاده ها در اختیارشان قرار می‌گیرد که مرغ را بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان تحویل دهند. به گزارش خبرنگار نخبگان، نورالله حسن زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان خوزستان، با بیان اینکه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به ثابت نبودن قیمت مرغ، گفت: مرغداران در صورتی نهاده ها در اختیارشان قرار می‌گیرد که مرغ را بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار نخبگان، نورالله حسن زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان خوزستان، با بیان اینکه هر هفته جلسه تنظیم بازار تشکیل می‌شود مسائل و مشکلاتی که در این از جلسه به جلسه پیش می‌آید، مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، بحث مرغ را یکی از مشکلاتی دانست و افزود: استان خوزستان در ماه‌های اخیر گرفتار این مشکل بوده است.

وی توضیح داد: مرغداران اعلام می‌کردند که نهاده‌های دامی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد اما جهاد اعلام می‌کرد که نهاده‌های دامی در اختیار مرغداران است که در این راستا چندین جلسه برگزار شده و به طور نسبی رضایتی برای دو طرف حاصل شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: مرغداران با شرط اینکه نهادها در صورتی در اختیارشان قرار می‌گیرد که مرغ را بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان تحویل دهند.

بنا به گفته حسن زاده، دلیل این شرط مرغداران این است که جوجه‌ها استاندارد نیست و مسائل و مشکلاتی که پیش می آمده است که در این راستا تلاش می‌شود که قیمت مرغ به قیمت مصوب شده برسد.

وی با عنوان اینکه جوجه ریزی‌ها که اکنون در خوزستان صورت گرفته برای آرامش آخر سال مناسب است، خبر داد: هم اکنون پرورش‌دهندگان مرغ خوزستانی پذیرفتند که مرغ را تا ۴۵ روز پرورش دهند و نهادها هم در اختیارشان قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه به بحث روغن اشاره کرد و گفت: در این زمینه اختلاف قیمتی وجود دارد و این امر محل فساد است؛ به عنوان مثال این روند برای گندم و آرد اتفاق افتاده و هر روز همین مشکلات را در استان داریم.

حسن زاده با بیان اینکه آرد را از قیمت دولتی به صورت آزاد عرضه می‌کنند و این اختلاف قیمت‌ها این مشکلات را به همراه دارد، افزود: امروز پیشنهاد شده است که قیمت‌ها یکی شود.

وی همچنین در ادامه به بحث کامیون و انتقال نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از بندر اشاره و اظهار کرد: هر ساله در فصل برداشت گندم و چغندر در استان خوزستان با مشکل مواجه می‌شویم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برای خروج کالاهای اساسی از بنادر استان روزی دو تا سه هزار کامیون نیاز است که همزمان با آن فصل برداشت گندم می‌رسد.

حسن زاده خبر داد: برآورد شده است که امسال یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون ۴۰۰ تن گندم و یک میلیون و ۱۰۰ تن چغندرقند از مزارع این استان برداشت شود.

وی گفت: قرار شد که دو هزار و ۵۰۰ تن میوه که شامل سیب و پرتقال است، برای شب عید در استان خوزستان تأمین شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار