علیرضا ورناصری:

کشاورزی راه پایان دادن به اقتصاد نفتی تک محصولی است

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 بهمن 1399 | 17:54 ب.ظ
کشاورزی راه پایان دادن به اقتصاد نفتی تک محصولی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اراضی کشاورزی حوزه انتخابیه خود در حوزه کشت و کشاورزی تاکید کرد: کشاورزی راه پایان دادن به اقتصاد نفتی تک محصولی است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اراضی کشاورزی حوزه انتخابیه خود در حوزه کشت و کشاورزی تاکید کرد: کشاورزی راه پایان دادن به اقتصاد نفتی تک محصولی است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه بخش های اقتصاد کشور متاثر از کرونا و تحریمها رشد منفی داشته است اما کشاورزی رشد صعودی دارد، اگر مسئولان و مدیران میانی اهتمام بر اجرای سیاستهای جهش تولید دارند باید  به این باور برسند که کشاورزی، راه پایان دادن به اقتصاد نفتی تک محصولی است، محصولات استراتژیک خوزستان با کشت سه نوبت در سال و تولید میلیون ها تن محصول نقطه قابل اتکایی است.

وی افزود: در فاز اول اجرای طرح ۵۵۰ هزارهکتاری رهبر مهربانمان، سیاست های اجرایی در قبال اراضی شمال خوزستان به ویژه حوزه انتخابیه من عادلانه نبود، چرا اراضی که ۳۸سال هیچگونه عملیات کشاورزی نداشته در قالب طرح ۵۵۰ هزارهکتاری احیا شدند و زیرکشت رفتند اما با وجود ۲۴ درصد از اراضی دیم خوزستان و ۸ میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم سهمی برای مردم شریف منطقه در این طرح درنظر گرفته نشد و از مزایای فراوان این طرح از جمله اشتغالزایی محروم ماندند؟ اغلب زمینهای شمال خوزستان زمینهای مرغوبی هستند که  نیاز به هزینه های بهسازی خاکهای شور ندارند پس با سوء مدیریت ها مانع از افزایش ۹ میلیون تنی محصولات و پیوستن هزاران بیکار به خیل بیکاران نشوید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: گزارشات و روایاتی که برخی مدیران به شما می گویند با واقعیات آموزش و پرورش خوزستان که سرشار از بی عدالتی آموزشی است بسیار تعارض دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار