کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه ۴۰ میلیون یورویی غرب اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399 | 12:04 ب.ظ
کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه ۴۰ میلیون یورویی غرب اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: هزینه این تصفیه‌خانه حدود ۴۰ میلیون یورو برآورد شده است که البته توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه‌ی قدیم را نیز طی این پروژه در دستورکار داریم. به گزارش نخبگان و به نقل از فارس، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: هزینه این تصفیه‌خانه حدود ۴۰ میلیون یورو برآورد شده است که البته توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه‌ی قدیم را نیز طی این پروژه در دستورکار داریم.

به گزارش نخبگان و به نقل از فارس، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز اظهار کرد: امسال سال ویژه‌ای برای شرکت آب‌وفاضلاب بود.

وی افزود: از ابتدای سال که بحث یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی را داشتیم و در ادامه نیز با پیش آمدن مسئله غیزانیه نشان داد که سال حساس و پرکاری برای همکاران من در آبفا خوزستان است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با سخت دانستن سال جاری عنوان کرد: اگر تلاش و مساعدت همکاران نبود ما الآن در این موقعیت نبودیم اما از جهت توسعه پروژه‌های فاضلاب در کل استان میتوان گفت که سال درخشانی است.

حقیقی‌پور بیان کرد: ما امروز در اهواز هستیم تا یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم شریف اهواز و خوزستان که جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون است محقق شود.

وی افزود: ما در سال‌ ۹۷ تصفیه‌خانه شرق را افتتاح کردیم اما به هر دلیلی نتوانستیم خوراک آن تصفیه‌خانه را تامین کنیم اما با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم در اسرع وقت این تصفیه‌خانه را نیز تکمیل کنیم تا بتوانیم شرق اهواز را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان در رابطه با غرب اهواز گفت: حضور امروز ما جهت آیین کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه بزرگ غرب اهواز با ظرفیت ۱۰۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: هزینه این تصفیه‌خانه حدود ۴۰ میلیون یورو برآورد شده است که البته توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه‌ی قدیم را نیز طی این پروژه در دستورکار داریم.

حقیقی‌پور عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات اهواز وجود ایستگاه‌های پمپاژ متعدد است که خوشبختانه در این طرح سه ایستگاه پمپاژ بزرگ برای منطقه غرب اهواز در نظر گرفته‌ایم که با مشارکت همین گروه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه‌های پمپاژ علاوه بر تقویت مکانیزم دفع فاضلاب، تاثیر ویژه‌ای بر بار اضافی در حین افزایش بارندگی‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم یک تحول جدی در بحث فاضلاب استان و به ویژه مناطق جنوبی ایجاد کنیم تا یک رضایت‌مندی مناسبی در بین مردم برقرار شود.

وی در رابطه با تصفیه فاضلاب افزود: ما به غیر از تصفیه‌خانه غرب، ۵ تصفیه‌خانه دیگر در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام داریم که پیشرفت مناسبی دارند و در حال طی مراحل پایانی می‌باشند.

حقیقی‌پور گفت: برای شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک نیز ۵ تصفیه‌خانه دیگر با ارزش ۷۰ میلیون یورو در نظر گرفتیم که تمام کارها انجام شده و تنها در انتظار نهایی شدن فاینانس هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار