پایان دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورایی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 بهمن 1399 | 14:27 ب.ظ
پایان دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورایی زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورایی در خوزستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی عرض ارادت هنرمندان به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) است، گفت: آثار ارزشمند زیادی از هنرمندان توانمند […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورایی در خوزستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی عرض ارادت هنرمندان به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) است، گفت: آثار ارزشمند زیادی از هنرمندان توانمند کشور در زمینه آئینی و در قالب‌هایی همچون شعر، عکس، دلنوشته و … به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

او افزود: این سوگواره مصداق کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا است و به یقین در طول تاریخ، شهادت هیچ انسانی به انداره شهادت امام حسین (ع) تاثیرگذار نبوده است.

جوروند با بیان اینکه تاثیرگذاری ایشان نه تنها در اسلام و تشیع بلکه در دیگر ادیان و مذاهب نیز وجود داشته، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که منشا و مایه تحقق دگرگونی در کشور‌های خودشان بودند، سرچشمه خود را از حرکت بزرگ اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌دانند.
حجت الاسلام و المسلمین گرمسیری ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری این رویداد فرهنگی و ادبی در شهرستان لالی قدردانی کرد.

همچنین در این آیین دبیر دهمین سوگواره ملی دل نوشته های عاشورائی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حدود ۶۸۰ اثر به دبیرخانه دهمین سوگواره ملی دل نوشته های عاشورائی ارسال شد.

بهرام جمالپور افزود: از این تعداد ۳۲۰ اثر در بخش ادبی و ۳۶۰ اثر در بخش عکس به دبیرخانه ارسال شد که توسط هیئت داوران مورد داوری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بعد از بازبینی آثار رسیده توسط هیئت داوران، ۲۰ اثر عکس به نمایشگاه راه یافت و هفت نفر در دو بخش ادبی و عکس حائز رتبه‌های برتر شدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار