فردا ، بهره برداری از بخش نخست ابر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 بهمن 1399 | 14:28 ب.ظ
فردا ، بهره برداری از بخش نخست ابر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ بخش نخست ابر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس فردا به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد. به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما ، مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: این پالایشگاه که خوراک اصلی آن در حال حاضر از گاز‌های همراه با نفت، […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ بخش نخست ابر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس فردا به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما ، مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: این پالایشگاه که خوراک اصلی آن در حال حاضر از گاز‌های همراه با نفت، از منطقه شرق کارون تامین می‌شود، در کمتر از ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبارات اسنادی، توسط هلدینگ خلیج فارس ساخته و تکمیل شده است.
محمود امین نژاد افزود: با بهره برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در گستره سه استان کشور و با بیش از هزار کیلومتر خطوط خوراک و انتقال محصول، گامی بلند در راستای کمک به محیط زیست استان خوزستان و کاهش آلودگی در این استان برداشته می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین فردا بخش دوم این پالایشگاه در قالب طرح جمع آوری گاز‌های همراه با نفت با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و صد میلیون دلاری آغاز می‌شود.
پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی غرب آسیا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ به عنوان سومین ابر پروژه جهان انتخاب و رکوردار کار بدون حادثه فوت در تاریخ صنعت نفت کشورمان است.
با بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس سالانه (در صورت تامین صد درصدی خوراک) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل خواهد شد.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار