عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای اندیکا با حضور وزیر نفت

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 دی 1399 | 13:30 ب.ظ
عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای اندیکا با حضور وزیر نفت زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ ۹درصد از شهرستان های استان از نعمت گاز برخوردار هستند به گزارش خبرنگار نخبگان ، عبدالله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در این زمان از بین ۸۳ شهرستان استان، ۸۲ مورد دارای نعمت گاز هستند و تنها عملیات گازرسانی به منطقه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
اعتدال نخبگان/ ۹درصد از شهرستان های استان از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار نخبگان ، عبدالله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در این زمان از بین ۸۳ شهرستان استان، ۸۲ مورد دارای نعمت گاز هستند و تنها عملیات گازرسانی به منطقه شیهون واقع در شهرستان دزفول باقی مانده که این منطقه نیز در سال آینده به شبکه گاز استان متصل خواهد شد.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون ۶ شهر به مجموع شهرهای دارای گاز استان اضافه شده همچنین در این زمان حدود هزار و ۹۶۶ روستا در خوزستان دارای شبکه گاز هستند و برنامه ریزی لازم به منظور افزوده ۲۰۰ روستای دیگر تا پایان سال جاری صورت گرفته است.

ابول پور تصریح کرد: استان خوزستان در زمینه تعداد مشترکین گاز بعد از استان های تهران و اصفهان در رده سوم کشور قرار گرفته؛ در همین راستا حدود ۹۶ درصد از مشترکین گاز استان مربوط به شرکت های صنعتی و تنها ۴ درصد از این تعداد مربوط به مصارف خانگی است.

وی با بیان اینکه در این زمان یک میلیون و ۲۴۶ خانوار در استان از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: در صورتی که بخواهیم این موضوع را به صورت آماری مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که حدود ۹۹ درصد از شهرنشینان استان خوزستان دارای گاز هستند و در بخش روستایی نیز در ۸ سال گذشته این آمار از ۶۳ درصد به ۸۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان اظهار کرد: میزان گاز مصرفی در بخش صنعت استان در این زمان از مرز ۱۸ میلیارد متر مکعب در سال گذشته و این روند در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

ابول پور با اشاره به تبدیل ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع به گاز در هشت سال گذشته عنوان کرد: همین مسئله باعث شده ارزش افزوده قابل قبولی برای کشور حاصل شود.

عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای اندیکا با حضور وزیر نفت

وی همچنین با اشاره به برنامه گازرسانی به ۵۷ روستای شهرستان اندیکا در هفته آینده عنوان کرد: این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در همین زمینه گفت: شهرستان اندیکا دارای دو بخش بزرگ آبژدان و قلعه خواجه است که عملیات گاز رسانی در بخش قلعه خواجه انجام گرفته و در هفته آینده نیز بخش آبژدان دارای نعمت گاز خواهد شد؛ در همین راستا و در حال حاضر عملیات انشعاب و نصب کنتور در این بخش از سوی شرکت گاز استان در حال انجام است.

ابول پور با بیان اینکه هزینه تخصیص داده شده به پروژه های شهرستان اندیکا بیش از ۶۰ میلیارد تومان بوده، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا بهمن ماه سال جاری تعدادی از روستاهای باقی مانده در بخش آبژدان اندیکا را گازرسانی کنیم. یکی از مشکلاتی که در این شهرستان سرعت پروژه های توسعه ای را کاهش داده بحث معارضین است. همین مسئله باعث شده تا خطوط گاز را با دشواری بیشتری نسبت به سایر مناطق استان نصب کنیم.

۴۰ هزار ظرفیت خالی برای اشتراک گاز در آبادان

وی همچنین با اشاره به محروم بودن بخش هایی از شهرستان آبادان در زمینه گازرسانی اظهار کرد: در این زمان حدود ۴۰ هزار ظرفیت خالی برای اشتراک گاز در این مناطق وجود دارد اما به دلیل مشکلاتی همچون فقر برخی مناطق پس از نصب تجهیزات لازم پیگیری از سوی شهروندان برای ادامه لوله کشی انجام نمی شود؛ دولت باید در این خصوص از طریق اهدای وام بلاعوض به مردم این مناطق کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان همچنین با اشاره به صحبت های مطرح شده در زمینه ارائه گاز رایگان به شهروندان گفت: قبل از مطرح شدن چنین صحبت هایی شرکت گاز استان مشترکان خوش حساب و مشترکانی که گاز کمتری مصرف می کنند و همچنین به صورت کلی مصرف بهینه ای دارند را مورد تشویق قرار می داد. در زمینه ارائه خدمات گاز رایگان نیز شرکت گاز استان تابع قوانین کشوری است و در این زمان به دنبال یافتن روشی در زمینه اقدام در این خصوص است.

ابول پور گفت: در این زمان برنامه ریزی و طراحی لازم برای اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خطوط لوله گاز در استان انجام گرفته و در همین خصوص و به صورت کلی به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طراحی دیگر نیاز است.
وی اظهار کرد: پس از گاز رسانی به روستاهای اندیکا برنامه ای برای سایر شهرستان ها همچون؛ هفتکل، لالی، دشت سوسن، ایذه و هویزه داریم.

مقاوم سازی خطوط لوله هر ساله انجام می شود

وی همچنین در خصوص عمر مفید لوله های استفاده شده در شبکه گاز رسانی استان اظهار کرد: به صورت معمول عمر مفید این لوله ها ۵۰ ساله است اما هر چند وقت یک بار و قبل از به سر رسیدن تاریخ مصرف این لوله ها تعویض می شوند البته این نکته نیز ناگفته نماند که عملیات ترمیم و مقاوم سازی لوله ها به صورت هر ساله در حال انجام گرفتن است. به صورت کلی ۳۰ درصد از بودجه سالانه این شرکت در زمینه مقاوم سازی خطوط لوله هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در انتها با اشاره به راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در این شرکت اظهار کرد: این دفتر به منظور ارتباط بیشتر شرکت گاز استان با سایر صنایع مرتبط و همچنین در زمینه مشاوره به سرمایه گذاران در این حوزه فعال شده است و خوشبختانه در این خصوص فعالیت های بسیاری نیز انجام گرفته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار