نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 دی 1399 | 13:20 ب.ظ
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زمان مطالعه: ۶ دقیقه اعتدال نخبگان/ نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر کشور به دنبال کسب نتایج ایده‌آل و بهبود جایگاهشان در جدول رده‌بندی هستند. به گزارش نخبگان هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر […]
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر کشور به دنبال کسب نتایج ایده‌آل و بهبود جایگاهشان در جدول رده‌بندی هستند.

به گزارش نخبگان هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیازات لازم روند صعودی خود را ادامه دهند.

در هفته هفتم این پیکارها تیم های نفت مسجدسلیمان و فولاد به مصاف یکدیگر رفتند و در حالی که این دیدار تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل همراه بود اما در نهایت این نفت مسجدسلیمان بود که توانست سه امتیاز این دیدار را به خود اختصاص دهد. همچنین تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان نیز در مصاف با آلومینیوم اراک دومین شکست خود در لیگ بیستم را متحمل شد.

تیم فولاد در ۶ بازی ابتدایی فصل نتایج نسبتا خوبی کسب کرده بود اما باخت آنها به نفت مسجدسلیمان به یکباره شرایط را برای سرخپوشان اهوازی تغییر داد و موجب شد که شاگردان نکونام از صدر جدول فاصله بگیرند که این موضوع ناراحتی هواداران فولادی را به همراه داشت. تیم‌ نفت آبادان که تاکنون بهترین نتیجه را در بین نمایندگان خوزستان کسب کرده، در این فصل با حضور سیدسیروس پورموسوی عملکرد درخشانی داشته است، نفتی ها هفته گذشته با شکست آلومینیوم می توانستند بار دیگر صدر جدول را پس بگیرند اما هر چه زدند به در بسته خورد و در نهایت بازنده میدان شدند اما تیم نفت مسجدسلیمان در سه بازی ابتدایی خود با گرفتن یک امتیاز از هر بازی کار خود را دنبال می کرد تا اینکه در هفته پنجم مسابقات  شگفتی ساز شد و توانست سپاهان مدعی را با نتیجه پرگل شکست دهد، این تیم در هفته هفتم مسابقات باز هم شگفتی ساز شد و یکی دیگر از مدعیان لیگ برتر یعنی تیم فولاد را از سد راه برداشت.

ماشین سازی – نفت مسجدسلیمان

جدال تیم های ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های هم سطح فوتبال ایران به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در هفت بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد و در مقابل نساجی و مس رفسنجان تن به شکست داد همچنین از سد سپاهان و فولاد عبور کرد.

نفتی ها در حالی به مصاف ماشین سازی می روند که بعد از شکست فولاد از روحیه بالایی برخوردار بوده و به دنبال سومین بردشان هستند. در سوی مقابل تیم ماشین سازی هنوز بردی کسب نکرده و از هفت بازی گذشته خود ۲ تساوی و پنج شکست در کارنامه دارند. نماینده تبریز نسبت به دوره های قبل ضعیف تر بوده و احتمال سقوط این تیم به لیگ پایین تر وجود دارد.

نفت مسجدسلیمان فصل گذشته با حضور تارتار عملکرد خیره کننده ای داشته و توانست تیم های مدعی لیگ را متوقف کند. بی شک در این بازی نفتی ها به دنبال برد دیگری در لیگ هستند و در سوی مقابل بازیکنان ماشین سازی که نمی خواهند در انتهای جدول بمانند در فکر کسب سه امتیاز هستند.

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعش است که در هفت بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و تنها پنج گل دریافت کرده است. این تیم با سه دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری بازی و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد به همین دلیل به سختی می توان دروازه نفتی ها را باز کرد.

نفت مسجدسلیمان یکی از تیم‌هایی بود که به واسطه مشکلات مالی، خیلی دیر مهیای حضور در رقابت‌های لیگ بیستم شد اما مجتبی حسینی به رغم شروع دیرهنگام این تیم برای حضور در لیگ بیستم، توانسته تاکنون نتایج قابل‌قبولی را کسب کند؛ حسینی کار با جوانان را به خوبی بلد بوده و تاکنون نتایج مناسبی کسب کرده است در حالی که کمتر کسی تصور می کرد با این بازیکنان چنین نتایجی برای نفت حاصل شود.

حسینی، نفت مسجدسلیمان را به یک تیم غول کُوش تبدیل کرده و حالا بازیکنان این تیم از انگیزه فراوانی برخوردارند. تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ، نیاز است که در فاز تهاجمی برنامه های بهتری برای رسیدن به گل داشته باشد. تیمهای نفت مسجدسلیمان و ماشین سازی به تریتیب با ۹ و ۲ امتیاز در مکان‌های هشتم و شانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد نفت آبادان با مشکلاتی که در ابتدای فصل گریبان این تیم را گرفته بود، بتواند شروع امیدوارکننده‌ای را داشته باشد اما طلایی‌پوشان اکنون در پایان هفته هفتم و با کسب ۱۱ امتیاز، این فرصت را دارند تا بار دیگر صدرنشین لیگ در پایان این هفته لقب گیرند.

پورموسوی که سابقه درخشانی در تیم استقلال خوزستان داشته و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته است، امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و در صورت برد مقابل تراکتور به روند صعودی خود ادامه داده و می تواند صدر جدول را اختیار کند.

آخرین تقابل نفت آبادان و تراکتورسازی در فصل گذشته با برتری ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید که این موضوع انگیزه نفتی ها را برای برد بشتر می کند. حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست این تیم در آبادان هستند یا خیر.

سیروس پورموسوی و شاگردانش بعد از سه پیروزی خانگی اکنون در جدالی سخت اینبار تراکتور را در استادیوم تختی آبادان پیش رو خواهند داشت. تراکتور با مسعود شجاعی توانسته طی هفته‌های اخیر از حیث نتیجه عملکرد موفقی داشته باشد و بار دیگر خود را در قامت یک مدعی نشان داد.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال جایگاه مناسبی از جدول هستند همچنین در سوی مقابل تراکتورسازی که در بازی قبل خود مقابل پیکان به برتری رسیدند، در این دیدار هم با قوای هرچه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب کنند.

شجاعی که اصالتا آبادانی بوده و سابقه بازی در نفت آبادان را در کارنامه دارد به خوبی برزیلی های ایران را می شناسد و دوست دارد سومین برد خود را در قامت مربی گری با تیم تراکتورسازی کسب کند تا آنها را به صدر جدول نزدیک تر کند.

فولاد – نساجی مازندران

تیم فولاد خوزستان در هفته هفتم مسابقات در مصاف با نفت مسجدسلیمان، بازی نه چندان دلچسبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد، اما باز هم در گلزنی موفق نبود و در نهایت اولین باختش در لیگ را کسب کرد. فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه دوم جدول بالا بیایند.

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به گونه ای که نیمکت این تیم سرشار از بازیکنان سرشناس است. این در حالی است که فولاد همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل مواجه است و بسیاری از مدافعان و هافبک های این تیم در نقش گلزن ظاهر می شوند.

نقطه قوت تیم فولاد در یکی، ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند اما گل نزدن مهاجمان این تیم اکنون به یک نگرانی برای هواداران تبدیل شده و نکونام باید فکری به حال این موضوع کند. سرخپوشان اهوازی اواخر امسال باید در جام باشگاه های آسیا حاضر شوند و اگر می خواهند به دور بعد این مسابقات صعود کنند باید خط تهاجمی خود را تقویت کنند.

وحید فاضلی که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، در لیگ بیستم هدایت تیم نساجی را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان جوان و گمنامی را به خدمت گرفت. شاگردان فاضلی بر خلاف تیم فولاد باید در ۲ جبهه لیگ و جام حذفی بجنگند و این موضوع کار آنها را نسبت به فولاد آسان تر می کند.

فولادی‌ها در مصاف با نساجی نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بمانند. فولاد برای این دیدار بازیکن محرومی ندارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند سومین برد فصل خود را در اهواز جشن بگیرد، اگرچه نساجی تیم دست و پا بسته ای نبوده و به دنبال گرفتن امتیاز است.

شاگردان نکونام پس از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته گذشته، از انگیزه بالایی برای کسب سه امتیاز مقابل نساجی برخوردار هستند. یکی از نقاط قوت تیم فولاد در فصل جاری حفظ بازیکنان سال گذشته این تیم است که می تواند در نتیجه گیری آنها موثر باشد.

نبرد نکونام و فاضلی ۲ مربی جوان لیگ، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. فولاد و نساجی به ترتیب با ۱۰ و هفت امتیاز در مکان های ششم و سیزدهم جدول رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هشتم مسابقات به شرح ذیل است:

پنجشنبه چهار دی ماه:

ماشین سازی – نفت مسجدسلیمان (ورزشگاه تبریز – ساعت ۱۵)
نفت آبادان – تراکتورسازی (ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۱۶:۴۵)

چهارشنبه ۱۰ دی ماه:

فولاد خوزستان – نساجی ( ورزشگاه فولاد – ساعت ۱۶:۴۵)

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار