استاندارخوزستان: نباید زحمات مقابله با کرونا با دورهمی شب یلدا هدر رود

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آذر 1399 | 14:37 ب.ظ
استاندارخوزستان: نباید زحمات مقابله با کرونا با دورهمی شب یلدا هدر رود زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش خبرنگار نخبگان غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا خوزستان که در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد: بسیج در شنبه شب و یکشنبه شب ایست و بازرسی بگذارد و فرمانداران به آنها ابلاغ کنند تا در استان ترددها به حداقل برسد؛ همچنین استفاده از ماسک […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا خوزستان که در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد: بسیج در شنبه شب و یکشنبه شب ایست و بازرسی بگذارد و فرمانداران به آنها ابلاغ کنند تا در استان ترددها به حداقل برسد؛ همچنین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اکنون اهواز در وضعیت نارنجی کرونا است و سایر شهرستان های خوزستان زرد هستند لذا امیدواریم بتوانیم اهواز را به مرحله زرد برسانیم. همان تصمیماتی که در جلسات قبلی گرفتیم لحاظ شود و از همه مهمتر در بحث تشییع جنازه‌ها باید با جدیت برخورد کنیم تا بتوانیم شرایط بهتری در منطقه داشته باشیم. انتظار داریم که فرمانداران مناطق زیرپوشش خود را به خوبی کنترل کرده تا پیک بیماری نداشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه وارد فصل سرد سال می‌شویم پنجره‌ها بسته می‌شود و این موضوع تهویه هوا را کاهش می‌دهد که بسیار خطرناک بوده و روشن کننده آتش بیماری است، لذا همه باید در این زمینه کمک کرده و شرایط لازم برای کنترل بیماری را رعایت کنند.

وی با تشکر از همه فرمانداران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در کنترل ویروس کرونا و تاکید بر ادامه این مسیر گفت: تمام امکانات دولت در جهت مهار کرونا قرار گرفته و فرمانداران نماینده های دولت در شهرستان‌ها بوده و همه موظفند که امکانات منطقه را در این زمینه بکار گیرند.

شریعتی بیان کرد: بر اساس قانون مدیریت بحران، امکانات تمامی بخش‌ها اعم از خصوصی و دولتی برای رفع بحران باید در اختیار فرمانداری ها باشد و تخطی از آن خلاف قانون است. تمام اهتمام ما ایجاد شرایط عادی در جامعه بوده و اینکه کاری کنیم که به مردم آسیبی نرسد.

وی افزود: شب یلدا جزو رسومات فرهنگ غنی ایران بوده و برای ما ارزشمند است از طرفی هیچ تداخلی با دین عزیزمان ندارد ولی امسال شرایطی پیش آمده که باید برای حفظ جان و سلامت افراد جامعه اهتمام بورزیم لذا بهتر است که آیین این شب به صورت مجازی برگزار شود تا سلامت و جان عزیزانمان به خطر نیفتد.

استاندار به شعار ” جمع نشویم تا کم نشویم” اشاره کرد و گفت: می‌توان از طریق مخابرات این جمله را به تمام مردم استان پیامک کرد و فکر می‌کنم در فرصت باقی مانده بهترین تبلیغ است. این آخرین یلدای قرن است و بهتر است در خانه خود بمانیم تا بتوانیم جان انسان‌ها را حفظ کنیم.

وی افزود: از فرمانداران در خوزستان انتظار داریم که شب یلدا را جدی بگیرند و آن را به خوبی مدیریت کنند تا شرایط بهتری داشته باشیم و تعداد بیماران بستری شده از کرونا را در استان کاهش دهیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار