ورود ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب به سدهای خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آذر 1399 | 14:25 ب.ظ
ورود ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب به سدهای خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ میزان ورودی آب به حوضه‌های آبریز استان خوزستان در اثر بارش‌های چند روز گذشته به ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب رسید. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان ورودی آب به حوضه‌های آبریز این استان در […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ میزان ورودی آب به حوضه‌های آبریز استان خوزستان در اثر بارش‌های چند روز گذشته به ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب رسید.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان ورودی آب به حوضه‌های آبریز این استان در اثر بارش‌های چند روز گذشته به ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب رسیده که از این میزان ۲۳۸ میلیون مترمکعب در مخزن سد‌ها ذخیره شد.
فراز رابعی افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون سه هزار و ۶۹۶ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های خوزستان شده که با توجه به بارش‌های اخیر، این میزان از آورد نرمال و قابل انتظار اندکی فزونی یافته است.

وی با بیان اینکه در حوضه کرخه ورودی‌ها ۲۸ درصد کمتر از نرمال است، تصریح کرد: حداکثر سیلاب لحظه‌ای ثبت شده ورودی در سد دز یک هزار و ۱۶ مترمکعب بر ثانیه و در کرخه ۹۹۴ متر مکعب بر ثانیه بوده که در مخازن این دو سد تسکین داده شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم خالی سد‌ها هشت هزار و ۵۶۱ میلیون مترمکعب است که برای مهار سیلاب‌های متعارف کافی ارزیابی شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار