آزمون مهم ملی و منطقه ای هجده نماینده خوزستان در مجلس 

احمد سراج
تاریخ انتشار: جمعه 28 آذر 1399 | 18:20 ب.ظ
آزمون مهم ملی و منطقه ای هجده نماینده خوزستان در مجلس  زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان-احمد سراج/  لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حالی مورد بررسی مجلس قرار میگیرد که تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی بر اشکالات اساسی آن تاکید دارند از جمله عدم اصلاح ساختار بودجه ، هزینه های گزاف و درآمدی دست نیافتنی و بالتبع کسری شدید بودجه و تورمی که دولت آینده را با مشکل مواجه خواهد کرد […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان-احمد سراج/  لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حالی مورد بررسی مجلس قرار میگیرد که تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی بر اشکالات اساسی آن تاکید دارند از جمله عدم اصلاح ساختار بودجه ، هزینه های گزاف و درآمدی دست نیافتنی و بالتبع کسری شدید بودجه و تورمی که دولت آینده را با مشکل مواجه خواهد کرد

رد کلیات بودجه و برگشت آن به دولت جهت رفع اصلاحات اساسی بودجه از نمایندگان مجلس انتظار میرود.

هجده نماینده خوزستان میبایست در نگاه منطقه ای با توجه به سه محور اساسی ، محرومیت زدایی ، ایجاد بسترهای سرمایه گزاری و اشتغال زایی و همچنین توسعه زیر ساخت ها شهری و روستایی را در بودجه سال آتی لحاظ کنند .

میبایست سهم خوزستان از تولید نفت و فرآورده های آن در استان با عدد و رقم شفاف و همچنین ردیف پرداخت بدهی نفت جهت عوارض آلایندگی سالهای گذشته مشخص شود .

تنها راه جلوگیری از انتقال آب کارون حذف اعتبارات این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ است نمایندگان استان یک صدا و در تعامل با دیگر نمایندگان استان های همجوار ، تمام ردیف ها و مجوز ها را هوشمندانه از بودجه ۱۴۰۰ حذف کنند .

ضمن قرار گرفتن ردیف بودجه ۱۰۰ میلیون یورو دستور رهبری از محل صندوق ذخیره ارزی جهت مشکلات آب و فاضلاب ، سهم قابل توجهی نیز از اعتبارات عمرانی به این امر اختصاص یابد .

جهت تکمیل پروژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری و همچنین ایجاد صنایع جانبی طرح توسعه نیشکر ردیف های جداگانه اختصاص یابد .

یک ردیف جداگانه جهت لایروبی مستمر و سالانه رودخانه کارون با اعتباری مناسب اختصاص یابد .

بازگشت اعتبارات جهت مبارزه با ریزگردها با پیوست زیست محیطی لازم و ضروری است .

شرکت های دولتی و وابسته به صندوق های بازنشستگی میبایست تمام حساب های بانکی را در تهران بسته و تمام حساب های درآمدی و هزینه را به بانک های استان منتقل و مالیات های پرداختی در استان هزینه شود .

ردیف خاص جهت توسعه حمل و نقل ریلی استان با توجه به موقعیت استان و فرسوده بودن آن اعمال شود .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار