وزیر جهاد کشاورزی:

مسیر درستی برای بیابان‌زدایی در خوزستان طراحی و اجرا شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 مهر 1399 | 01:39 ق.ظ
مسیر درستی برای بیابان‌زدایی در خوزستان طراحی و اجرا شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ وزیر جهادکشاورزی گفت: مسیر درستی برای بیابان زدایی در خوزستان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری ، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع طراحی و اجرایی شد. به گزارش نخبگان و به نقل ازکاظم خاوازی روز دوشنبه در جریان بازدید از کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ وزیر جهادکشاورزی گفت: مسیر درستی برای بیابان زدایی در خوزستان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری ، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع طراحی و اجرایی شد.

به گزارش نخبگان و به نقل ازکاظم خاوازی روز دوشنبه در جریان بازدید از کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز و قرارگاه بیابان زدایی و کانون‌های ریزگرد خوزستان افزود:کار بزرگی در راستای مبارزه با ریزگردها از چهار سال گذشته در خوزستان انجام شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.
در سال‌های اخیر بسیاری از مناطق غربی و مرکزی خوزستان از جمله کلانشهر اهواز ، دشت آزادگان ، شادگان حمیدیه و هویزه با پدیده ریزگردها رو به رو بوده‌اند ولی در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت جوی ، بارندگی‌های مناسب و اجرای طرح نهال کاری در کانون‌های مهم ریزگرد ، این پدیده کمتر نمود داشته است.
وزیرجهادکشاورزی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام از جمله هدایت سنگی روان آبها و سیلاب‌ها افزود: یکی از مباحث مهمی که دغدغه مسوولان نیز است بحث توسعه زراعت به صورت اصولی است که در این راستا کشاورزی حفاظتی کمک بسیار موثری برای توقف بیابانزایی در خوزستان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه گیاهان چند ساله مقاوم در زراعت یکی از برنامه هایی خواهد بود که امروز به بخش زراعت استان توصیه خواهد شد تصریح کرد: در این راستا کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف خوزستان یکی از موارد توصیه شده خواهد بودو خوشبختانه این ظرفیت در خوزستان وجود دارد.

خاوازی همچنین بر توسعه پرورش دام در خوزستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان تاکید کرد و افزود با توجه به بازدیدهای انجام شده و شرایط موجود در منطقه، توسعه و پرورش انواع دام و طیور می‌تواند در دستور کار مسوولان خوزستان قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت:در زمینه تامین بودجه و اعتبارات هماهنگی لازم با استاندار خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان انجام خواهد شد و در این زمینه نگرانی برای استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا خاوازی صبح روز دوشنبه در راس یک هیاتی برای افتتاح چندین طرح عمرانی که با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس انجام می‌شود وارد خوزستان شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار خوزستان ، رییس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مقام‌های استانی قرار گرفت.
این نخستین سفر خاوازی وزیر جهادکشاورزی به خوزستان است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار