گزارش مبسوط نشست شورای شهر کلانشهر اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 اسفند 1395 | 18:37 ب.ظ
گزارش مبسوط نشست شورای شهر کلانشهر اهواز زمان مطالعه: ۴ دقیقه  یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر کلانشهر اهواز با تصویب بودجه سال ۹۶ به کارخود پایان داد. به گزارش نخبگان ، جلسه دیروز چهارشنبه ۱۱ اسفند شورای شهر بودجه سال آینده با تمام اختلافات بین اعضا در خصوص میزان بودجهٰ در نهایت بودجه با ۱۵۰۰ میلیارد تومان و با ۱۰ رای موافق از […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر کلانشهر اهواز با تصویب بودجه سال ۹۶ به کارخود پایان داد.

به گزارش نخبگان ، جلسه دیروز چهارشنبه ۱۱ اسفند شورای شهر بودجه سال آینده با تمام اختلافات بین اعضا در خصوص میزان بودجهٰ در نهایت بودجه با ۱۵۰۰ میلیارد تومان و با ۱۰ رای موافق از مجموع ۱۹ رای به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ابتدای جلسه هوشنگ شیرمردی با اشاره به موضوع دستگیری عده ای مدیران شهرداری، آن را  تاسف آور خواند و اظهار امیدواری کرد که قانون در برخورد با آن ها، قاطع و محکم گام بردارد.

وی درخصوص افزایش مزایای پرسنل شهرداری که یکی از مباحث جلسه پیش شورا نیز بود، عنوان کرد: مخالف این افزایش نیستم اما در بند حق مسکن، طبق قانون عمل کرده ایم تا هیئت تدبیر حق مسکن را به دلیل بالاتر بودن از عرف قانونی اش رد نکند.

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر از تخریب شوراییان توسط یکدیگر در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: دور از انتظار است که خود، در فضای مجازی به تخریب همدیگر بپردازیم و بدون داشتن صلاحیت قانونی لازم، اظهار نظر کنیم.

۲۰ میلیارد تومان بودجه ویژه برای مناطق محروم؛ طرحی که رای نیاورد

در حالی که برخی اعضا از جمله سعادت نیا، کاظم سواری و آذر زمان پورخواستار تخصیص ۲۰ میلیارد تومان بودجه ویژه برای مناطق محروم شدند، این طرح در شورا به رای گذاشته شد و در نهایتا با پاسخ های نوشادی و استدلال های مخالفین این طرح، رای کافی را برای گنجانده شدن در بودجه سال ۹۶ به دست نیاورد.

سعادت نیا در این باره یادآور شد: در سال های گذشته بیشتر اعضای شورا از مناطق محروم بوده اند، با این وجود نگاه ویژه ای به این مناطق نشده و هر چند تلاش هایی هم شده، اما گام بلندی برای بهبود وضعیت آن ها برداشته نشده و فاصله این مناطق با مناطق برخوردار کم نشده است. وی گفت:  ما در بحث مناطق محروم عقب افتاده ایم و باید بپذیریم این مناطق نیاز به نگاه و بودجه ویژه دارند.

نوشادی در دفاع از نپذیرفتن ۲۰ میلیارد بودجه ویژه گفت: وقتی پروژه ها و هزینه ها در بودجه مشخص شده و بیشتر آن ها نیز در همین مناطق محروم تعریف شده، چرا ۲۰میلیارد ویژه اختصاص یاید؟ شهرداری توان و بودجه تخصیص بودجه ویژه مناطق محروم را ندارد زیرا حذف بودجه  پروژه های تعریف شده ممکن نیست.

آذر زمان پور هم در انتقاد به اظهارات نوشادی، اقدامات شهرداری در مناطق محروم را به لباس نامریی پادشاه تشبیه کرد. عضو شورای شهر در واکنش به  عدم پذیرش بودجه ویژه مناطق محروم توسط نوشادی گفت:  پروژه های در حال انجام در مناطق محروم مانند لباس پادشاست که قابل دیدن نیست زیرا در این مناطق که حتا از داشتن آسفالت هم محروم اند، در سال های گذشته هیچ اقدامات رفاهی و عمرانی خاصی انجام نشده است.

از طرف دیگر استدلال اعضای دیگر مانند حیدری و عاشور سواری گنجانده شدن این مناطق در دل بودجه و در نظر گرفتن توازن بودجه بود.

در این رابطه حیدری بیان کرد: بحث علی آباد و تصویب سه نوبت بودجه ویژه به میزان ۲۴۰۰، ۲۶۰۰و ۱ میلیارد تومان به دلیل وضعیت ویژه این محله و خارج از محدوده ی شهری بودن اش بوده است اما مناطق محروم مورد نظر اعضا، در بودجه مناطق شهرداری دیده شده اند لذا نیازی به تصویب بودجه برای این مناطق ضروری نیست.

عاشور سواری نیز در تایید سخنان حیدری تاکید کرد که توازن بودجه باید مدنظر قرار گیرد. وی گفت: در سه سال گذشته بودجه را انبساطی بستیم که هیچ گاه به طور کامل محقق نشد لذا باید توازن بودجه را لحاظ کنیم و بار مالی اضافی برای شهرداری ایجاد نکنیم که شاید شهرداری نسبت به درآمد کم اش نتواند آن را برآورده کند. ۲۰ میلیارد بودجه اضافی، بار مالی دیگری برای شهرداری دارد و با توجه به این که مناطق محروم در دل بودجه دیده شده اند، تصویب بودجه جداگانه دلیلی ندارد.

بحث دنباله دار افزایش یا ثتبیت رفاهیات پرسنل شهرداری

بحث مربوط به افزایش حق مسکن در قالب رفاهیات و افزایش یا عدم افزایش آن در جلسه امروز شورای شهر هم جزو مباحث اصلی اعضا بود.

اسکندر زنگنه در این باره بیان کرد: باید توجه داشت که شهرداری وظیفه پوشش هزینه های جاری و شورا وظیفه پوشش هزینه های عمرانی را دارد و در خصوص افزایش هزینه رفاهیات کارکنان شهرداری، با توجه به پیشنهاد شهرداری ۷۰ هزار تومان را پیشنهاد کرده ایم. وی همچنین به یکی از ویژگی های مثبت بودجه سال آبنده اشاره کرد و گفت: تخصیص ۹۰  درصد بودجه سال آینده برای تکمیل پروژه های ناتمام، از ویژگی های خوب بودجه سال ۹۶ است.

ممبینی هم با دفاع سرسختانه از افزایش رفاهیات پرسنل شهرداری، و عدم منافاتش با خرید مهمانسرا عنوان کرد: از آن جا حقوق و رفاهیات شهرداری نسبت به دیگر ارگان ها کمتر بوده، تصمیم گرفته شد با افزایش این رفاهیات که منافاتی هم با قانون ندارد، در جهت بهبود معیشت پرسنل شهرداری گام برداریم. این افزایش بودجه رفاهیات، با خرید مهمانسراها در  شهرهای دیگر برای پرسنل، منافاتی ندارد و می توان به طور جداگانه به آن پرداخت، اما بحث افزایش حق مسکن تحت نام رفاهیات، از ضروریات بودجه سال آینده است.

علی ناصری دیگر عضو شورا شهر یکی از کسانی بود که از تخصیص و تقسیم بودجه سفر مشهد در بین کارکنان اظهار نارضایتی کرد و این گونه استدلال کرد: تقسیم پول سفر مشهد مقدس شاید مساوات باشد اما عدالت نیست زیرا خانواده هایی هستند که هنوز یک بار هم به زیارت نرفته اند، لذا نباید این حق را از آن ها بگیریم.

با تمام بحث هایی که صورت گرفت و اختلاف نظر اعضا در مورد طرح ها و بودجه و تذکرات متعدد منشی جلسه برای رعایت نظم از سوی اعضا که به برخورد لفظی منجر شد، بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری کلانشهر اهواز با ۱۰ رای موافق از مجموع ۱۹ رای به تصویب این شورا رسید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار