نامزد حوزه انتخابیه اهواز: کرسی مجلس نباید محل تامین منافع شخصی باشد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 شهریور 1399 | 15:50 ب.ظ
نامزد حوزه انتخابیه اهواز: کرسی مجلس نباید محل تامین منافع شخصی باشد زمان مطالعه: ۶ دقیقه یک نامزد حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون گفت: کرسی نمایندگی مجلس نباید سکوی پرتاب منافع شخصی و خانوادگی افراد باشد بلکه باید سکوی جهش ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و ملی ما باشد. به گزارش نخبگان ، احمد سراج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چشم امید ما به جوانان […]
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یک نامزد حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون گفت: کرسی نمایندگی مجلس نباید سکوی پرتاب منافع شخصی و خانوادگی افراد باشد بلکه باید سکوی جهش ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و ملی ما باشد.

به گزارش نخبگان ، احمد سراج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چشم امید ما به جوانان نفوذناپذیر و متعهد است که عمده آنها در دهه ۶۰ شمسی متولد شده‌اند هرچند که عده‌ای متولدین این دهه را یک بار برای مردم می دانند اما طبق فرموده رهبری متولدین دهه ۶۰ نه تنها باری بر دوش کشور نیستند بلکه آماده هستند تا مشکلات ایجاد شده گذشته را حل کنند و مردم را در مسیر موفقیت یاری دهند.
وی افزود: تجربه نشان داده که هرکجا به جوانان این کشور اعتماد کرده‌ایم، نتیجه به نفع ما بوده‌است که نمونه آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد، جوانانی مانند شهید هاشمی، کتانباف و علم الهدی نمونه بارز این ادعا هستند.
این نامزد حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: من وارد عرصه انتخابات شدم تا ثابت کنم که مردم به کسانی رای می دهند که به خواسته دلالان انتخاباتی تن نمی دهند، مجلس شورای اسلامی باید پژواک صدای مردم باشد.
وی افزود: مردم خواستار اجرای ارزش های انقلاب اسلامی و اجرای عدالت هستند که این امر زمانی محقق می شود که مدیران انقلابی با روحیه جهادی در میدان گفتار و عمل حاضر باشند، مردم با فقر، فساد و تبعیض مخالف هستند و خواستار مبارزه با این پدیده ها هستند.
سراج گفت: تبعیض از جایی نشات می گیرد که درهای آن به روی مردم بسته است، باید به روحیه جهادی و انقلابی جوانان اعتماد کنیم زیرا گره مشکلات کشور به دست افرادی با این روحیه باز می شود.
وی ادامه داد: نمونه بارز این مساله را می توان به خوبی در سیل سال گذشته خوزستان مشاهده کرد، جوانان انقلابی و جهادی به میدان آمدند و خلاهای مدیریت ناکارآمد را پر کردند.
این نامزد حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در بخشی دیگر یادآور شد: در موضوع شیوع ویروس کرونا نیز کادر درمان با بهره گیری از همین روحیه جهادی نگذاشتند بار سنگین این مساله روی دوش مردم باشد، کادر درمان با به خطر انداختن جان خود از مردم محافظت کردند اما برخی مسئولان هنوز به تعهدات خود در قبال این افراد عمل نکرده‌اند ما از این رفتارهای تبعیض آمیز گلایه مند هستیم. تاثیر برخی تصمیمات اشتباه را باید با بکارگیری افرادی با روحیه جهادی و انقلابی جبران کنیم.
وی درخصوص لزوم شفافیت آرا  عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم با رای خود نمایندگان را راهی مجلس شورای اسلامی می کنند اما در پایان مدت چهارساله هیچ کارنامه ای از عملکرد آنها به مردم نشان داده نمی شود. مردم باید بدانند که نماینده منتخب آنها با تصمیمات گرفته شده چه آثار مثبت و منفی را ایجاد کرده است.
سراج بیان کرد: نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی باید پاسخ دهند که در زمان فعالیت چه منافعی برای مردم داشته اند، مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون امروز گرفتار معضلاتی هستند که برجای مانده از تصمیمات غلط گذشته است.
وی ادامه داد: اولویت نخست امروز مجلس شورای اسلامی باید معیشت مردم باشد، تحقق این مساله نیز نیازمند تصمیمات درست و کارشناسی شده است.

سرمایه گذاری راهی برای حل معضل بیکاری در خوزستان
وی ادامه داد: سرمایه گذاری راهی برای حل معضل بیکاری در خوزستان است، درحال حاضر اشتغال مهمترین اولویت این استان است. خوزستان دارای ظرفیتهای بی شماری است که هرکدام ازآنها قادر به پیشرفت اقتصاد ملی هستند.
سراج خاطرنشان کرد: زنجیره صنعت فولاد در خوزستان می تواند مشکل بیکاری جوانان را حل کند، صنایع بالادستی ازجمله نفت، گاز و حفاری با بکارگیری واحدهای تولیدی قطعه سازی می توانند به ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در خوزستان ضمن حل مشکل بیکاری در این استان، می توان برای ایجاد اشتغال ملی نیز گام های موثری برداشت. با این وجود شاهد هستیم درعین حال که جوان خوزستانی بیکار است از یک نقطه دیگر کشور فردی برای استخدام در این استان بکارگرفته می شود که این ممنوع است.
این نامزد حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی با اشاره به شعارخدمت بی منت همراه با شفافیت و صداقت یادآور شد: خوزستان قربانی طمع برخی از مدیران غیربومی شده است، خوزستان دارای جوانان بااستعداد بسیاری است که متاسفانه از آنها به درستی استفاده نشده است.
وی در بخشی دیگر درخصوص انتقال آب کارون یادآور شد: دست‌های پشت پرده انتقال آب کارون به استان های دیگر باید پاسخگوی مشکلات مردم این استان در تامین معاش باشند. کشاورزان خوزستان برای تولید محصول نیاز به آب دارند اما برخی افراد در پشت صحنه نمی خواهند آب مورد نیاز کشاورزان تامین شود.
سراج ادامه داد: سوال بعد این است که چرا عده ای مخالف سرمایه گذاری در این استان هستند، خوزستان دارای سرمایه گذاران با انگیزه ‌است اما موانع موجود بر سر راه دست آنها را کوتاه کرده است. اگر مشکل قوانین موجود است پس چرا سرمایه گذاران در استان های دیگر موفق به سرمایه گذاری شده اند.
وی توضیح داد: خوزستان قلب تپنده اقتصاد کشور است، محصولات اولیه فولاد، نفت، گاز، کشاورزی و همچنین آب در این استان وجود دارد اما مشکلات اقتصادی بسیاری دارد. باید این بروکراسی های اداری را شناسایی و سپس آنها را رفع کنیم.
سراج خاطر نشان کرد: باید برای سرمایه گذاران در خوزستان فرش قرمز پهن کنیم، از تمام سرمایه گذاران دعوت می شود برای افزایش تولید ملی وارد استان شوند تا فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: رودخانه کارون یکی دیگر از ظرفیت های اهواز است که می تواند در حوزه گردشگری، کشاورزی و اقتصادی نقش آفرینی کند اما امروز به یک محدودیت تبدیل شده است این مساله درخصوص نفت و لوله های نفتی نیز صدق می کند.
سراج گفت: سوال مردم خوزستان اینست که چرا باوجود این همه ظرفیت بالاترین نرخ بیکاری کشور متعلق به این استان است، تجربه ثابت کرده است که عدم شایسته سالاری و سهم خواهی منافع مردم را از بین برده است، باید ظرفیت های قانونی در خدمت منافع مردم باشد.
این نامزد حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه افزود: وزارت نفت ۱۲ هزار میلیارد ریال بابت عوارض حق آلایندگی به مردم اهواز و شهرستان های اهواز بدهکار است، درحالیکه تمام درآمد شهرداری اهواز در طول یکسال هفت هزار میلیارد ریال است پرداخت این حق آلایندگی به مدیریت شهری اهواز، حمیدیه، باوی و کارون قادر به ایجاد تغییرات بسیاری در راستای ایجاد رفاه مردم است.
سراج درخصوص مشکل پس زدگی فاضلاب در اهواز نیز گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری یکصد میلیون یورو به حل این مشکل اختصاص دادند که ۵۰ میلیون یورو از این مقدار در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده است اما چرا تاکنون نیمی از آن پرداخت شده است، کمتر از ۲ ماه فرصت برای حل مشکل فاضلاب اهواز و شهرستان های همجوار فرصت وجود دارد.
وی ادامه داد: عدم ثبات شغلی در مشاغل بسیاری همچون نیروهای حق التدریس آموز شو پرورش، مربیان یش دبستانی، نیروهای قراردادی نفت، پرستاران و نیروهای خدمات شهری شهرداری وجود دارد اما آنها همچنان با انگیزه کار می کنند.
وی اظهار داشت: ملی حفاری، مجموعه نیروگاه رامین و صنایع بالا دستی حق تمام مردم است و باید اطمینان داشته باشند که به سرنوشن شرکت کشت و صنعت هفت تپه دچار نمی شوند و اگر شرکتی مشمول قانون واگذاری به بخش خصوصی شد باید به فردی توانمند واگذار شود.
وی درخصوص مشکل روستای ابوالفضل گفت: برای حل مشکل زمین خواری در اهواز باید به سراغ افرادی برویم که چند هکتار از اراضی را به نام خود کرده اند، اما درخصوص ساکنان روستای ابوالفضل باید موقعیت شغلی و معیشتی آنها مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی قطعا مطالبات و دغدغه های مردم را پیگیری خواهم کرد زیرا این وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیت های این استان وجود قومیت های مختلف است که همچون یک دژ مستحکم برای حفاظت از انقلاب اسلامی عمل می کنند. از افرادی که از ظرفیت های قومی خوزستان برای منافع شخصی خود استفاده می کنند گله‌مند هستیم.
سراج اظهار داشت:جای سرمایه گذارانی که می توانند با تولید محصول کشاورزی ارزش افزوده ایجاد کنند، امروز دلال کشاورزی رشد کرده است، درحال حاضر جای خالی صنایع تبدیلی در کنار کشاورزان احساس می شود.
وی ادامه داد: نهضت قطعه سازی باید در اهواز و شهرهای مجاور آن رشد کنند، واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان نباید بیکار باشند.
وی ادامه داد: چرا روستاهای در مجاورت خزانه‌هی نفتی باید بی آبی را تحمل کنند، دولت بابت پرداخت حق آلایندگی به مردم اهواز بدهکار است مردم از نمایندگان خود پیگیری این مساله را انتظار دارند.
این نامزد حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بیان کرد: حضور زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جهادی و انقلابی با حفظ متانت و وقار آنها هیچگونه تعارضی ندارد.
سراج بیان کرد: مطالبه گری یک نماینده باید در شان مردم باشد، من وامدار هیچ دلال انتخاباتی نیستم زیرا آنها پس از انتخابات صدای یک نماینده را به مدت چهار سال به اجاره خود در می آورند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان نیز در ۶ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. انتخابات این مرحله ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد که در آن ۱۶ نامزد در حوزه های انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان برای انتخاب هشت نماینده با هم رقابت کردند.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن به ۲۱ شهریور موکول شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار