مردم حوزه اهواز ،باوی،کارون و حمیدیه؛

رویکرد جوانگرایی برای دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1399 | 15:01 ب.ظ
رویکرد جوانگرایی برای دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان مطالعه: ۳ دقیقه احمد سراج مخلوطی از جوانی،تخصص و تجربه نزدیک به ۴ دهه است که از حوزه انتخاباتی اهواز ، باوی، کارون و حمیدیه سه نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافته است. با هیاهوی زیاد شروع شد و با انتقادها و نفرت های فراوان پایان یافت. همواره در بین مردم ستیزه های فراوان برای راه یافتن […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احمد سراج مخلوطی از جوانی،تخصص و تجربه

نزدیک به ۴ دهه است که از حوزه انتخاباتی اهواز ، باوی، کارون و حمیدیه سه نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافته است. با هیاهوی زیاد شروع شد و با انتقادها و نفرت های فراوان پایان یافت.

همواره در بین مردم ستیزه های فراوان برای راه یافتن سه کاندیدا صورت می گرفت، عده ای در میان مردم دوره گشتند تا رای برای طرف دیگر بگیرند، اما همواره پس از راه یافتن نماینده ها به مجلس عملا همه شهرها از وجود آنها ذی نفع نشدند.

لازم است تاکید کنم،اهواز ،باوی،کارون و حمیدیه هیچ گونه انتفاعی از این نمایندگان ندید، بلکه صرفا عده ای خاص به نفع های فراوانی رسیدند. همه مردم به این مسئله آگاه هستند، اما تحلیل صحیح در این مورد را با بازی های سیاسی تلفیق کرده اند.

در هر دوره نماینده گان قول های فراوان را در جمع های خصوصی به رسولان خود تلقین می کنند و آنان به مردم، اما پس از ورود به مجلس آنچه مردم همه پیش از آن می دانند و منتظرند اتفاق می افتد، نماینده در طول ۴ سال ۴ مرتبه به شهرستان ها سفر نمی کند.

نمایندگانی که گاها هیچ تفکری پشت آنان نیست ، با شعار فراجناجی وارد می شوند، برخی دیگر حزبی می آیند و در مجلس نقش رای موافق حزب را بازی می کنند، اکثرا سنی و سالی از آنان گذشته و مایل نیستند سابقه سی ساله خود را فدای مردم کنند.

جوان نیستند تا از نیروی جوانی خود بهره ببرند، از شجاعت و جسارت و خلاقیت خود استفاده کنند، والا پس از ۴ دهه اگر هر نماینده یک پروژه در یکی از این شهرهای حوزه ایجاد می کرد، امروزه نمادی از آن نماینده موجود بود.

بیاید بشماریم ببینم چند پروژه ، نه یک پروژه را نام ببریم که متعلق به یک نماینده باشد. سوای اینکه شرکت تابعه که ملی هستند هم فقط نامی بر آن است و در دل منطقه است اما رسما به نام ملی است و درآمد آنها و استخدامی های آنها هم ملی هستند و تاکنون اینچنین بوده است.

هر از گاه نماینده ای برای این مسئله نطقی آتشین می کند و یک دوره مردم را با آن سرگرم می کند، اما به فکر راه اندازی یک کارخانه دیگر و یک پروژه اشتغال زا نیست. چرا؟

به واسطه آنکه نمایندگانی که به مجلس می روند، فاقد توانایی جذب سرمایه گزاری هستند؟ فاقد توانایی و دلسوزی وطنی هستند؟ فاقد تفکر بیزنسی و درآمد زایی و متعاقبا اشتغال در منطقه هستند؟

نمایندگان منتخب اهواز ،باوی ،کارون و حمیدیه ، یا انگیزه ای برای اینکار نداشته اند یا توانشان بیش از این نبوده است و در نتیجه کمتر به شهرستان ها سفر کردند. با زیرساخت های شهرستان ها آشنا نبودن، فاقد ارتباطات و دیپلماسی رایج برای سرمایه گذاری و یا جذب سرمایه گزار بودند.

آنچه در این شهرها بود حاصل زیرساخت هایی است که پیش از این بوده و اکنون هم هست اما فاقد استفاده و یا فاقد برنامه ریزی. صرفا هر چند یک بار قسمتی به شهرستانی دیگر داده می شود تا از رده آمارهای نماینده نمایان شود و شهرستانی دیگر سقوط کند.

ما حتی در انتخاب مدیران این شهرستان ها دچار مشکلات عمده شده ایم، جایگاه مدیران مشخص نیست و هر از گاه مدیری از منطقه ای دیگر به این شهرستان ها وارد می شود و در طول ۴ سال یکی دو بار عوض می شود و اینچنین است که هرگز از وضعیت مردم اخباری ندارد و دلسوزی هم در پیش نیست.

و حالا مجددا انتخابات دوره دوم مجلس یازدهم نزدیک است، مجددا دوره ها و گعده هایی تشکیل شده است تا باز هم دور تسلسل ادامه یابد.

ما می توانیم، با انگیزه، تفکر و بینش با یک نماینده مذاکره کنیم، که بازنشسته و یا در خاتمه کارش نباشد، وابسته به هیچ حزب و دار و دسته ای نباشد، جوان باشد و با انگیزه و دارای طرح و برنامه، از او بخواهیم و به او رای بدهیم ، ۴ سال دیگر او را بسنجیم، اگر کارایی لازم را داشت مجددا به او رای می دهیم و اگر نداشت باز هم به یک جوان دیگر رای بدهیم.
احمد سراج همان جوانی که دارای تخصص و تجربه است و متعلق به هیچ گعده ی سیاسی نیست و فقط متعلق به مردم است.
رویکرد جوانگرایی به حوزه نمایندگی را باید ارج نهاد، نهضت جوانگرایی می تواند راهنمایی آینده شهرستان هایی باشد که روزگاری وضعیتی بسیار بهتر از امروز داشتند اما با ظهور مدیران بازنشسته و محافظه کار به سرنوشتی اینچنینی گرفتار آمدند.

به امید روزی که جوانان این چهار شهر را بسازند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار