نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون:

بسیاری ازکم وکاستیهای امروزکشوربدلیل عدم مدیریت درالکترونیکی شدن دولت است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مرداد 1399 | 18:21 ب.ظ
بسیاری ازکم وکاستیهای امروزکشوربدلیل عدم مدیریت درالکترونیکی شدن دولت است زمان مطالعه: ۳ دقیقه مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی درنشست کمیسیون عمران با حضور سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور کشور عنوان کرد: کاهش بار ترافیکی شهرها با ایجاد جاده های کمربندی/علت عدم تخصیص اعتبار حاصل از دریافت جریمه تخلفات رانندگی چیست؟/نباید در خیابان های فرعی و کوچک مجوز فعالیت مدرسه و […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی درنشست کمیسیون عمران با حضور سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور کشور عنوان کرد:

کاهش بار ترافیکی شهرها با ایجاد جاده های کمربندی/علت عدم تخصیص اعتبار حاصل از دریافت جریمه تخلفات رانندگی چیست؟/نباید در خیابان های فرعی و کوچک مجوز فعالیت مدرسه و آموزشکده داده شود/لزوم انجام دستورالعمل‌های وضع شده/افزایش ایمنی و کاهش تصادفات درون شهری با ایجاد جاده های ترانزیتی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در جلسه کمیسیون عمران با حضور رئیس پلیس راهور کشور گفت: چرا اعتباری که به عنوان جریمه تخلفات رانندگی از مردم گرفته شده است، تخصیص پیدا نمی‌کند؟ باید میزان درآمد حاصل شده از جریمه‌ها سریعتر به منظور ایجاد زیرساخت های جاده ای، ارائه شود.

به گزارش نخبگان روز سه شنبه (۲۸ مردادماه) مهندس مجتبی یوسفی در نشست کمیسیون عمران مجلس که با حضور سردار هادیان‌فر، فرمانده راهور کشور برگزار شد، اظهارکرد: بسیاری از کم‌ و کاستی‌های امروز کشور به دلیل عدم مدیت در الکترونیکی شدن دولت است. هرچند این موضوع با نیروی انسانی تا حدودی در حال جبران است، اما کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهرها، افزود: یکی از نکاتی که در حوزه عمرانی مورد توجه کمیسیون عمران مجلس قرار دارد، این است که اگر بخواهیم یک شهر را براساس استاندارد شهرنشینی ساخت و سازی صورت گیرد، هزینه‌هایی در بردارد که هیچ شهری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز توان آن را ندارد و این مهم تنها با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح حاکمیت یا دولت و وزارت‌‌های کشور و راه و شهرسازی در جهت بازسازی که توسط خود مردم انجام می‌شود، میسر خواهد شد.

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس، بر کاهش بار ترافیکی در شهرها تاکید کرد و ادامه داد: راهکار این است که اگر امروز دستورالعملی وضع می‌کنیم، واقعا به آن پایبند باشیم؛ به طور مثال در خیابان هایی که طول و عرض ١٠تا١٢ متری یا کمتر دارند مجوز فعالیت مدرسه و آموزشکده داده نشود و باید قوانین اصلاح و بازدارنده‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: با زحمات دوستان در مجلس نهم، قانون جدید راهور پس از ٣٠ اصلاح شد و یکسری اتفاقات خوب نسبت به گذشته رخ داد که البته مجددا نیاز به بازنگری دارد؛ در این میان نیز باید قدرالسهم کسی که در سوانح رانندگی مقصر است، مشخص شود و باید خسارت را جبران کند که قرار شد، جرائم نیز به گواهینامه برگردد.

مهندس یوسفی در ادامه بیان کرد: همچنین مقرر شد که جرایم رانندگی که پول و اعتبار نقد هم بود، برگردد اما دو سه سال است که انجام نشده و برای من سوال است که اعتباری که به عنوان جریمه تخلفات رانندگی از مردم گرفته شده، چرا تخصیص پیدا نمی‌کند. باید میزان درآمدی که از جریمه‌ها بوده است به ما ارائه داده شود تا از دولت و استانداری‌ها مطالبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمربندی‌‌ها تاثیر زیادی بر افزایش ایمنی شهرها و کاهش بار ترافیکی، گفت: عدم ایجاد جاده های کمربندی، افزایش ترافیک و به تبع آن افزایش تصادفات و نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: امکان از دست رفتن زیرساخت های شهر و همچنین تلفات انسانی ناشی از ترافیک، با افزایش تردد ها وجود دارد و این مهم بر اهمیت ایجاد جاده های ترانزیتی و بین شهری ایمن، می افزاید.

وی در پایان بار دیگر بر ضرورت اهمیت جاده های برون شهری در کاهش تردد خودروها در شهر تاکید و خاطرنشان کرد: در گذشته در جاده مواصلاتی به اصفهان در هفتکل و برخی دیگر از شهرستان های استان اتفاقاتی افتاد و جاده هایی که ترانزیتی بودند به شهر آورده شدند و مشکلاتی بوجود آوردند که ماحصل عدم توجه به این موضوع مهم بوده است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار