مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: وضعیت تولید و توزیع آب در اهواز پایدار است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 فروردین 1399 | 10:23 ق.ظ
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: وضعیت تولید و توزیع آب در اهواز پایدار است زمان مطالعه: ۲ دقیقه بهنام مریدی با بیان اینکه وضعیت پایداری تولید و توزیع آب شرب اهواز مطلوب است از شهروندان خواست در شرایط شیوع ویروس کرونا نسبت به مدیریت مصرف آب بیش از گذشته اقدام نمایند. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مریدی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بهنام مریدی با بیان اینکه وضعیت پایداری تولید و توزیع آب شرب اهواز مطلوب است از شهروندان خواست در شرایط شیوع ویروس کرونا نسبت به مدیریت مصرف آب بیش از گذشته اقدام نمایند.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مریدی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تقریبا تمام تصفیه خانه ها با کل ظرفیت تولید شروع به کار کرده و روزانه به طور میانگین حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار مترمکعب در پنج تصفیه خانه آب تولید می‌ شود و دو منبع تامین( آبرسانی غدیر‌ و حیات )حدود ۸۰ درصد از آب شهر اهواز را تامین می کنند. وی با اشاره به بالارفتن سرانه ی مصرف آب در ایام تعطیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا که پیک مصرف سال جاری را نسبت به سال قبل در زمان مشابه بیش از ۲۰ درصد افزایش داده، افزود: خوشبختانه طرح آبرسانی غدیر در این ایام بدون قطعی و با تمام ظرفیت آبرسانی کرده و منبع تامین حیات نیز با رفع نوسانات جزئی درحال حاضر فعال است که از مسولین سازمان آب و برق و آبفا استان جای تقدیر دارد.

وی تامین ۲۰ درصد مابقی آب شرب را از محل منبع دیگر یعنی رودخانه کارون برشمرد و تصریح کرد: در امر تولید آب هیچگونه خللی ایجاد نشده است اما با توجه به مصرف بسیار زیاد آب در این ایام، در برخی مناطق که شبکه به صورت شاخه ای می باشد شاهد افت فشار بوده ایم که این نقاط را شناسایی کرده و در حال رفع مشکلات موجود می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان داشت: در برخی نقاط که در تعطیلات اخیر نیز دچار قطعی شده بودند با ارسال اکیپ های عملیاتی متوجه شدیم شیر خط ها مشکل داشتند و با تعویض شیر خط ها مشکلات مناطقی همچون پردیس و گلستان تا حدود بسیار زیادی مرتفع گردید.

بهنام مریدی علت بروز برخی از شکستگی ها در شبکه ی آب را افزایش مصرف و اعمال فشار مضاعف به آن دانست .

مریدی ادامه داد: لایروبی حوضچه های ته نشین در تصفیه خانه ی اصلی آب اهواز (شماره دو) پس از ۲۰ سال در اواخر سال گذشته منجر به این شد که ما بتوانیم سطح کدورت آب را کنترل و در مصرف مواد منعقدکننده صرفه جویی نماییم ضمن اینکه هم اکنون قادریم پنج پمپ تاسیسات تولید را به مدت ۱۷ ساعت و بصورت همزمان فعالیت کنیم و گاهاً به دلیل پیشگیری از بروز شکستگی در شبکه، به چهار پمپ تقلیل می یابد.

این مقام مسئول در شرکت آب و فاضلاب اهواز از کلیه ی شهروندان خواست در شرایط حساس کنونی نسبت به مدیریت مصرف آب بیش از گذشته اقدام نمایند .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار