استاندار خوزستان: پای حقوق مردم استان ایستاده ام و ذره ای عقب نشینی نخواهم کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 اسفند 1395 | 19:03 ب.ظ
استاندار خوزستان: پای حقوق مردم استان ایستاده ام و ذره ای عقب نشینی نخواهم کرد زمان مطالعه: ۴ دقیقه همایش هم اندیشی دولت، سازمان های مردم نهاد، دانشگاه و رسانه  پیرامون معضل ریزگردها شب گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی با حضور مسئولین استانی برگزار شد. به گزارش نخبگان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این همایش  با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که استان با  پدیده گردو غبار و ریزگردها  مواجه […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

همایش هم اندیشی دولت، سازمان های مردم نهاد، دانشگاه و رسانه  پیرامون معضل ریزگردها شب گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش نخبگان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این همایش  با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که استان با  پدیده گردو غبار و ریزگردها  مواجه شده است گفت:  ابتدا علت گردوغبار با منشا خارجی ٩٠ درصد  را به خود اختصاص می داد اما هم اکنون سهم منشا خارجی به ۶۰ درصد رسیده است.

 شریعتی با تاکید بر اینکه همه ما به عنوان شهروندانی که در این استان زندگی می کنیم و با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم، باید در کنار هم  برای فائق آمدن برای حل این معضل  تلاش کنیم بیان کرد:  اگر به دور از هم باشیم و با یکدیگر به زبان مشاجره  سخن بگوییم این مشکل نه تنها حل نخواهد شد بلکه روز به روز بر وسعت آن افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر ما مردم استان خوزستان تلاش کنیم در جهت حل این مشکل دیگران هم موظف خواهند شد بیایند و به حل آن کمک کنند.

استاندار خوزستان شهروندان را به همدلی و همگامی با یکدیگر برای حل مشکلات استان دعوت کرد و گفت:  با این بحرانی که رخ داد دستاوردی را در کشور به دست می آوریم و آن هویت خوزستانی است که در حال حاضر همه به آن احترام می گذارند و در جهت تکریم آن می ایستند، ما باید این هویت را حفظ کنیم و در جهت نگهداری و بهره مندی از این هویت برای منافع استان  یک لحظه را هم از دست ندهیم.

وی افزود: با همدیگر و برای منافع خوزستان عزیز دست در دست هم دهیم و هر کس در جایگاهی که قرار دارد وظیفه مربوطه خود را انجام دهد تا نتیجه نهایی برای استان حاصل شود.

شریعتی با بیان اینکه  اهمیتی ندارد که این نتیجه در زمان چه کسی و به دست چه کسی حاصل می شود گفت: مهم آن هست که نتیجه برای خوزستان و برای مردم خوزستان و همچنین برای فراهم شدن شرایط زیست بهتر برای خوزستانی ایجاد شود، نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد.

عالیترین مقام اجرایی استان خوزستان بیان داشت: باید یک شعار و هدف را دنبال کنیم و آن هدف فراهم کردن منافع استان خوزستان است. تلاش در جهت گرفتن حقوق استان آن طور که شایسته آن است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وظیفه دارم از منافع استان دفاع کنیم. اما اجازه دهید هر کس روش و محل انجام آن را خودش تشخیص دهد، اگر بناست از انتقال آب از سرشاخه ها جلوگیری شود  قطعا یکی از کسانی که بیشترین توان آن را دارد استاندار است، اما باید در مکان و زمان آن این کار صورت گیرد و در جایگاهی که در این خصوص تصمیم گیری می شود.

شریعتی با اشاره به اینکه با شعار دادن مشکلی  حل نمی شود گفت: اگر بناست در جلسه ای تصمیم گیری شود آنجاست که استاندار باید از حقوق این استان دفاع کند و آنجاست که باید به طور جدی مسائل اصلی را عنوان کرد و ذره ای از آن عقب نشینی نکرد.درجاهای بسیاری از مسئل گفته می شود  ولی اثر گذاری نخواهد داشت بلکه باعث اختلاف بیشتر می شود.

وی ادامه داد: ما همه هموطن و همراه هم در یک کشور هستیم همه عضو یک جامعه یکپارچه می باشیم، این مباحث کارشناسی و جلوگیری از، از دست رفتن حقوق ما در محلی باید باشد که اثرگذار واقع شود.

شریعتی اضافه کرد: در سیمای استان مطرح کردم که در حضور نمایندگان مجلس چه دفاعی از منافع استان و جلوگیری از انتقال آب استان کردم. در جلسه دیگری هم ایشان بودند و شاهد بودن که فراتر از آن چیزی که وظیفه من بوده است ایستاده ام و  خواهم ایستاد. مسئولیتی که من دارم امانتی است غیر مستقیم از طرف مردم در دستان من و  نباید در این امانت خیانت کنم، اما بگذارید در جایی که باید از حقوق استان دفاع شود آن را من تشخیص دهم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تا الان که من در خدمت شما هستم طرح بهشت آباد فقط بر روی کاغذ است و اجرا نشده و نخواهد شد، قرار بود امسال این طرح اجرا شود ولی ما مانع شدیم. اذهان عمومی را نباید مضطرب کنیم. کوهرنگ ٣ از سال ٧٣ اجرا شده است ما باید از حقوق استان منطقی دفاع کنیم، اما به هر حال ما برخی از استدلال های آن ها را نمی پذیریم، در هیچ استانی به اندازه خوزستان دست بشر مداخله نداشته است. در جلسه ای که با مسئولین کشوری داشتم بر اساس استدلال های درست خواسته های ما تصویب شد.

شریعتی ادامه داد: اگر وزیر جهاد گفته اند نهال کاری کنیم فقط نهال کاری نبوده، کمیته فنی آکادمیک و علمی تشکیل داده ایم متشکل از اساتید ما در استان و اساتید سازمان تحقیقات جنگل های کشور است که نخبه ترین و مجرب ترین افراد کشور در این زمینه هستند، سیاست گذاری در زمینه کمیته فنی را به اصرار من به استان واگذار شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان خاطرنشان کرد: ١٨ روش برای مبارزه با کانون های ریزگردها قرار است استفاده شود؛ نهال کاری، مالچ پاشی بخشی از این روش ها می باشد. اگر بنا بر این است که هزینه ای در نظر گرفته شود امیدواریم نتیجه و اثر بخشی آن را مردم شاهد باشند. ٣۵ هزار هکتار اول به عنوان منطقه فوق بحرانی برای هشت ماه تا یک سال اول است، بعد از آن صد هزار هکتار و ٣۵٠ هزار هکتار خواهد بود. دکتر جهانگیری به رییس سازمان برنامه و بودجه دستور دادند که تامین بودجه برای ریزگرها مانند تامین حقوق پرسنل است.

شریعتی در پایان گفت: ما دنبال حل این مسئله هستیم و همه ما از هر جناح و سلیقه سیاسی باید در کنار هم باشیم و دست در دست هم دهیم برای حل این معضل.  دنبال مقصر نگردیم چرا که کاری از پیش نخواهد برد و گره ای از مشکلات مردم باز نمی کند. باید تلاش کنیم این مسئله را به سرانجام برسانیم و تلاش شود که اعتماد عمومی برگردد و رنج و محنتی که به مردم ما رسید در حد امکان اصلاح و حل شود و افتخار کنیم به اینکه خوزستانی هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار