استاندار خوزستان تاکید کرد :

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش خسارات سیل

تاریخ انتشار: جمعه 27 اردیبهشت 1398 | 21:02 ب.ظ
ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش خسارات سیل زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با اشاره به ساخت کانال های سیلاب بر در حوضه کارون و کرخه، گفت: منازل تخریب شده را می‌سازیم اما باید برای آینده زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا در زمان وقوع سیلاب کمتر شاهد خسارت باشیم. به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی  در آیین آغاز بازسازی و کلنگ‌زنی اولین واحد مسکونی تخریبی سیل […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با اشاره به ساخت کانال های سیلاب بر در حوضه کارون و کرخه، گفت: منازل تخریب شده را می‌سازیم اما باید برای آینده زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا در زمان وقوع سیلاب کمتر شاهد خسارت باشیم.

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی  در آیین آغاز بازسازی و کلنگ‌زنی اولین واحد مسکونی تخریبی سیل خوزستان در شوشتر اظهار کرد: در بحث سیل و مسایل پیش آمده در سال ۹۵ در منطقه شعیبیه مردم گله مندی ها و نگرانی هایی داشتند و در این زمینه امسال سعی کردیم بیشتر در کنار مردم باشیم و در ساخت سیل بندها همراه آن ها باشیم.

وی با بیان اینکه امسال در مقیاس وسیع تری سیلاب رخ داد، افزود: سیل سال ۹۸ یک سیل بی‌سابقه بود. امسال در حوضه کرخه بارش‌هایی با دوره بازگشت یک هزار ساله و در کارون و مارون بارش هایی با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله را شاهد بودیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: علی رغم شرایطی که بارش ها برای ما ایجاد کرده بود اما تلاش کردیم تا مشکلات را در بسیاری از مناطق استان به حداقل برسانیم تا آب وارد مزارع و روستاها نشود اما در مناطقی مانند شعیبیه، بامدژ و… خسارت زیادی وارد شد اما در همان زمان ورود آب به این مناطق اعلام کردیم که تا پایان در کنار مردم هستیم.

شریعتی عنوان کرد: در ساخت مسکن و جبران خسارت‌های کشاورزی همه در کنار مردم هستیم. دولت، نظام و مجموعه حاکمیت در کنار مردم است و در این زمینه مردم نگران جبران خسارت های سیلاب نباشند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب در افطاری با اعضای هیات دولت، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار نیز بر بازسازی و کمک به مردم سیل‌زده تأکید فراوان داشتند و از این رو جای نگرانی برای جبران خسارت سیلاب وجود ندارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از مردم درخواست داریم تا با بنیاد مسکن همکاری لازم را در ساخت و بازسازی منازل داشته باشند، عنوان کرد: منازلی که نیاز به تعمیر و یا بازسازی دارند در دستور کار قرار می‌دهیم و انتظار می‌رود از سوی مردم با بنیاد مسکن همکاری خوبی صورت گیرد و منازلی ساخته شود تا ایمنی لازم را در حوادث طبیعی داشته باشند.

شریعتی گفت: باید در حوضه کارون و کرخه کانالهای سیلاب بر را ایجاد کنیم تا سرعت تخلیه آب را بیشتر کنیم و بی شک این اقدام کمک می‌کند تا جریان های بیشتری از رودخانه عبور کرده و مشکلی برای روستاهای اطراف ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه کانالهای سیلاب بر در حوضه کارون می‌تواند کانون‌های ریزگرد را نیز مهار کند، ادامه داد: در سیلاب اخیر با توجه به اینکه در حوضه مارون و زهره کانالهای سیلاب بر داشتیم، شاهد بودیم این کانال ها تا اندازه ای از بروز خسارت ها جلوگیری کردند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: منازل تخریب شده را می‌سازیم اما باید برای آینده زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا در زمان وقوع سیلاب کمتر شاهد خسارت باشیم./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار