سه پروژه در شرکت نفت و گاز مارون افتتاح شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 بهمن 1397 | 16:53 ب.ظ
سه پروژه در شرکت نفت و گاز مارون افتتاح شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه طرح جدید در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون افتتاح شد. به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه خبری مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در آیین افتتاح این پروژه ها اظهار داشت: پروژه رفع نواقص عملیاتی واحدهای تقویت فشار […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه طرح جدید در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون افتتاح شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه خبری مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در آیین افتتاح این پروژه ها اظهار داشت: پروژه رفع نواقص عملیاتی واحدهای تقویت فشار گاز بنگستان مجتمع های صنعتی شماره سه مارون و کوپال با هزینه ای بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این پروژه به منظور تکمیل و رفع تنگناهای عملیاتی این واحد ها و به دلیل اهمیت تقویت فشار گاز و لزوم سرویس دهی مستمر و از طرفی وجود گاز سمی و خطرناک هیدروژن سولفوره (H2S ) موجود در دستور کار اجرا شد.

وی تصریح کرد: تعویض بیش از ۹۰۰ متر از خطوط چهار ،۶ و هشت رینگ آتش نشانی و پنج هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و انجام سیستم حفاظت کاتدیک ، تعویض سیستم مانیتورینگ نظارت عملیاتی درون واحد به سیستم CCTV با قابلیت P.T.Zو مانیتورهای صنعتی و نصب VIDEO-WALL از نوع صنعتی جهت بالا بردن شرایط ایمنی واحد و اثربخشی هر چه بیشتر پدافند غیر عامل از جمله اقداماتی بود که در این پروژه انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، رفع عیب دمای بالای اتاق UPS واحد با نصب کولر SPILIT TYPE ضد انفجار و ضدخوردگی، ساخت پل دسترسی به مشعل، اصلاح سیستم ارتینگ مخازن آب آتش نشانی، تهیه و نصب پمپ های تزریق مواد خوردگی در واحدهای آماک کوپال و مارون سه و اصلاح شیب تمامی کانال های آب واحد ها بخش دیگری از فعالیت های انجام شده برای رفع نواقص عملیاتی واحدهای تقویت فشار اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد: در طول اجرای این پروژه با وجود گاز H2S با غلظت بالا با کل ظرفیت خود یعنی ۳۸ میلیون فوت مکعب و با فشار ۳۶ بار در حال فعالیت بوده و همه کارهای معمول تعمیراتی و نوبتکاری در حال انجام بدون توقف انجام می شد.

این مقام مسئول گفت: پروژه دوم احداث ساختمان و نصب دستگاه معاینه فنی خودروها باعث جلوگیری از استهلاک قطعات خودروها، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، تشخیص به موقع عیوب خودروها، بالا بردن ضریب امنیت خودرو و جلوگیری از توقف بیش از حد خودروهای عملیاتی در تعمیرگاه می شود.

کاویان اظهار داشت: هزینه خرید دستگاه معاینه فنی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و هزینه ساخت اتاق و جایگاه دستگاه۸۰۰ میلیون ریال بوده که در مجموع یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای احداث، تجهیز و راه اندازی آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون همچنین به ساخت یک دستگاه تریلر تانکر( سپتیک) ۲۴ هزار لیتری با هزینه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای جمع آوری نفت خام رها شده ناشی از فعالیت های مهندسی و عملیاتی در گودال های سوخت اشاره کرد و گفت: این دستگاه علاوه بر این نفت ناشی از حوادث احتمالی در خطوط لوله جریانی واحدهای عملیاتی را می تواند جمع آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این دستگاه کمک بسیار زیادی به جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و هدر رفت نفت می کند که در نهایت منجر به بازگشت آن به چرخه تولید می شود.

بر اساس این گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حدود ۵۸۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می کند که بخشی از آن برای مصارف داخلی و بخش دیگر برای صادرات استفاده می شود .

منطقه جغرافیایی این شرکت از شمال به هفتگل و نفت سفید،از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع در برگیرنده میادین مارون،کوپال وشادگان است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار